Skip to main content

Sinds gisteren (11-04-2021) na software update van KPN ernstige storingen, géén tv en géén internet,  op KPN alles in een (tv en internet).
Uiteindelijk nieuwe netwerkkabel en met de helpdesk modem en setupbox totale reset. Update werd geladen en geinstallerd en na 10 minuten  werkte alles weer maar internet wordt steeds super traag (2mb down i.p.v. 100mbit).  Zelfs speedtest start niet meer, De TV valt uit wegens trage verbinding.
Nu kan ik niet meer inloggen op het modem (geen experia), wél ik kom op de inlogpagina om mijn wachtwoord te resetten maar de modem zegt dat het nieuwe wachtwoord niet kan worden opgeslagen!
Ik kan niet naar de andere opties/pagina's en ook niet (!) zien wie of wat er is aangesloten! Dat zag ik hiervoor wel!
Vanavond voor de 4 keer de modem van de stroom en na 5 minuten weer aan dan geeft speedtest 77mbit down en 58mbit up aan. Nog steeds onvoldoende!!
Alle suggesties welkom!

Als het modem geen Experiabox is dan vraag ik me toch af welke je wel hebt liggen. Zou het kunnen dat hierin een instelling niet goed staat?


Een zwart kpn modem -glasvezel, zwart modem, kabel naar set-up box en hdmi naar tv.
Op modem zit beneden 1 wifi versterker (kpn schotel en 1 draadloze op zolder (ook kpn)) plus 1 kabel voor bedraad internet naar werkkamer.

ik heb ook maar beperkte instellingen.


Ah, dat klinkt als de Box12, daar kan ik wel wat mee, ik dacht heel even dat er een eigen modem aan hing.

 

Als het wachtwoord niet kan worden opgeslagen dan is de kans zeer aannemelijk dat er niet aan een van de eisen voldoet, het wachtwoord moet dacht ik minimaal 10 tekens bevatten, minimaal een hoofdletter en een kleine letter, minimaal één cijfer en een speciaal teken (bijvoorbeeld een uitroepteken). Op deze manier heb ik nog niet eerder problemen ervaren. De eisen staan ook op de site als ie vraagt om te wijzigen. Werkt na een fabrieksreset het wachtwoord op de achterkant van het modem wel?

 

De problemen met de verbinding die je omschrijft klinken voor mij een beetje alsof de demping te hoog is op de glasvezel, dit kan bijvoorbeeld gebeuren doordat een van de connectors (zowel in de infrastructuur als in huis) niet goed is schoongemaakt tijdens het installeren. Let wel dat dit niet iets wat je zonder een speciale glasvezelcleaner kan doen. Het kan overigens ook wat anders zijn, bijvoorbeeld defecte apparatuur of een breukje in de glasvezel, daar kan ik op basis van informatie die u kan aanleveren niet over oordelen.

 

Heb je je gegevens ingevuld in je forumprofiel? Dan kan een moderator meekijken en metingen verrichten, die kan dan aan de hand daarvan bepalen wat de volgende stappen zijn.


Hallo @georgek1, welkom! Ik ga er vanuit dat je al op weg geholpen bent met de uitgebreide informatie van @NHendriks (waarvoor dank:smile: ). Is het nog gelukt met het wachtwoord? Vul inderdaad even je forumprofiel aan, dan kijk ik graag met je mee. 


Dank voor de reacties ik de modem gereset en een nieuw wachtwoord aan kunnen maken heb ook intussen al 2x telefonisch de verbinding laten restten die vuel gisteren van 112mbit tot 120mbit terug naar 2mbit zodat zelfs de tv bevroor. Raar. Ik zal morgen mn profiel invullen en als daarna iemand meekijkt graag!


Ha @georgek1, hoe staat het er nu voor? Ik zie dat je je profiel nog niet aangevuld hebt. Mocht je dat nog wel doen, laat je het even weten middels een reactie hier?