Skip to main content

Na ontvangst van het modem ben ik dagenlang aan het zoeken naar oplossingen geweest, Zoder succes.

Ten einde raad KPN helpdesk gebeld.

Die luisterden niet eens naar mijn verhaal en begonnen gelijk “u moet op mijn KPNModem inloggen en dan kunt u uw instellingen wijzigen.

 

Ik legde uit dat ik die pagina niet eens kreeg!

Het drong niet door !

“u typt in 192.168 …..” en dan wordt u omgeleid naar de inlog pagina”.

“Nee, zeg ik, die krijg ik niet”! 

Dan maar Modem resetten, stekker er uit! Werkte ook niet Ik heb het gesprek beeindigd.

2e poging hetzelfde verhaal !

3e poging, ging de medewerkster tot 3x toe vragen… "Modem resetten via dat kleine gaatje en dan daar iets 2-3 seconden iets in prikken.

De KPN (DNS?)  server zou de ‘oude modem instellingen nog hebben’…

Inderdaad, het werkte. Voor 1x ! Maar ik kon mijn WiFi instellen.

Later bleek dat ik weer niet op de inlog pagina kwam !!!

Ik vond het wel genoeg zo… 

Een van de redenen waarom ik 10 jaar geleden bij KPN weg ging is de klantonvrriendelijkheid.

‘o het is zo simpel, gewoon zus en zo, en dan werkt het’! Typische Amerikaanse naief optimisme.

Bij die paar waar het niet werkt… ach, jammer.

 

-Nu wil ik een Harde schijf via usb als netwerk opslag instellen.

Kwam er dus weer niet in.

Na 2 dagen wroeten en lezen op deze site dacht ik ‘https’ ? of alleen ‘http’? 

Weet je wat, ik doe alleen ”Netwerkpad”  //mijnmodem.kpn/  

En Waarempel !   Ik kan zo inloggen !

  • Alleen nu is de optie voor het delen van een netwerkschijf onvindbaar !
  • Ik zie geen USB opties !

Het blijft een drama die KPN ‘verbeteringen’,

admin: reactie afgesplitst en eigen topic aangemaakt 

ik ben er toe veroordeeld helaas.

Hallo @Ridgedigger , de USB-poort(en) werkt/werken niet op het KPN-modem voor een USB-schijf.

 

 


Inderdaad, zoals @JanD zegt, de USB-poorten zijn niet te gebruiken. Op voorgaande modellen ook al niet. Niet op de v10a en niet op de v10. 

Maar inloggen werkt nu wel begrijp ik?


Hallo @Nick83  en @Ridgedigger , de USB poort kan wel gebruikt worden voor 3G/4G noodverbinding met mobiel bij uitval internet.

 


Is mijn nogal kritische bijdrage eerder vandaag niet door de censuur gekomen ? 

Ook mijn simpele voorstel om slechts het netwerkpad //mijnmodem,kpn/  te gebruiken om bij de inlog pagina te komen vind ik niet meer terug.

 

Opmerkelijk.

 

even terugkijkend ter controle; binnen 1 minuut…., 3 (blanco) Reacties !

Latste reactie hier is echter van 2 jaar geleden … ? :o

KPN waar zijn wij mee bezig ???

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Is mijn nogal kritische bijdrage eerder vandaag niet door de censuur gekomen ? 

Bedoel je deze (klik)?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Ridgedigger,

We hebben je een eigen topic gegeven zodat jouw probleem individueel behandeld kan worden. 

Je bijdrage die is verworden tot dit topic is niet extreem kritisch en al was hij dat wel, dan mag dat gewoon. Het is geen enkel probleem om je kritisch uit te laten over je ervaringen met KPN, zo lang je de huisregels van het forum maar in acht neemt. 

Op het forum helpen gebruikers elkaar en daarnaast zijn er KPN moderators zoals ik zelf actief, die de gesprekken in de gaten houden en hulp bieden indien nodig. Het kan een aantal dagen duren voordat jouw topic aan de beurt is om door een moderator behandeld te worden, mocht je er niet uit komen met de hulp van onze community.

 Ik grijp nu even in, omdat je jouw bericht helaas uit het zicht verloren lijkt te zijn en hierdoor ook hebt gemist dat @JanD en @Nick83 je al te hulp zijn geschoten!