Skip to main content

 

Er zijn al diverse topics over, heb alle geprobeerd wat in deze topics staan, echter zonder succes. Sinds deze week kan de playstation in huis geen verbinding meer krijgen met playstation network. Bij de verbindingstest gebeurd het volgende:

IP-adres ophalen: Succesvol
Internetverbinding: Succesvol
BIj PlayStation Network aanmelden: Mislukt
NAT-type: Type 2
Verbindingssnelheid is goed 

We kregen de foutmelding: NP-40833-8

inloggen via hotspot lukt wel. PlayStation gebeld maar zij zien geen blokkade. Ook KPN gebeld maar zij kunnen me niet verder helpen omdat het een extern apparaat betreft. Terwijl ik denk denk dat de WiFi ergens geblokkeerd wordt op de PlayStation. Overige apparaten werken overigens allemaal wel goed via WiFi. 

Iemand een oplossing? 

 

@DDH1969 Welkom op ons Forum en bedankt voor je bericht. Het is inderdaad een probleem dat we vaker tegenkomen. Vaak duidt het op een (tijdelijke) IP-ban door Sony. Dit heb je echter al nagevraagd en blijkt niet aan de orde te zijn volgens Sony. De problemen die je ervaart lijken toch echt op een IP-ban, aangezien je via een hotspot wél verbinding krijgt. Als je de PS aansluit op een ander internetnetwerk, werkt het vast wel gewoon of niet? 
Om een beter beeld te krijgen van de situatie vraag ik mij af welke Experiabox je hebt en of je gebruik maakt van wifi versterkers of eigen routers. 

Ik hoor graag van je!

 


Hoi @Lisa ik heb geen idee of het wel werkt op een ander internet netwerk maar ik verwacht van wel. Inmiddels lukt inloggen met mijn zoon z’n telefoon via hotspot ook niet meer. Ik had net unlimited voor hem aangevraagd want het werkte in het begin wel gewoon. Op mijn eigen telefoon of werk telefoon lukt het wel via hotspot. Ik lijkt inderdaad op een IP-ban. Kan dit opgelost worden? 
We hebben een Experiabox V10 en maken gebruik van een WiFi versterker met router. 


@DDH1969 Bedankt voor je snelle reactie. Hmm… Als het een IP-ban is, is deze vaak van tijdelijke aard, maar je kan wel rekenen op 1-3 weken. Sony kan deze IP-ban opheffen. Je moet hier Sony zelf specifiek voor benaderen. Gek dat het nu ook niet werkt via de telefoon van je zoon. :thinking:

Als je het goed vind, kijk ik graag even mee op het netwerk of ik een blokkade/stoorzender o.i.d. kan vinden. Hiervoor heb ik wat gegevens van je nodig. Zou je postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je profiel en hier een seintje willen geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. :blush:


Ik heb de gegevens ingevuld @Lisa


Heb je nog gekeken of er een blokkade te zien is @Lisa


@DDH1969 Bedankt voor het invullen van je gegevens, ik kijk even met je mee. Is de PS op dit moment aangesloten/verbonden met het internet? 


@DDH1969 Zou je de PS willen aansluiten met de kabel of via de wifi willen verbinden met het netwerk? Ik was gisteren helaas niet aan het werk en heb dus niet kunnen kijken. Geef maar een geel als de PS online is, dan kijk ik er vanavond (tot 22.00uur) nog naar


@Lisa Mijn zoon kwam vandaag thuis en wonder boven wonder kon hij inloggen bij PlayStation Network? Hij had de kabel al direct verbonden met de PlayStation maar dat is eigenlijk al de hele week. Het enige wat nu niet meer werkt is de WiFi versterker boven? Het lampje blijft oranje. 


@DDH1969 Bedankt voor je snelle reactie. Jullie hebben de Experiabox V10 met één versterker, klopt dit? Ik zie dat één versterker offline staat namelijk, een eventuele tweede-derde versterker zie ik niet terug. Het kan zijn dat de versterker de stoorzender was van de PS om op het psn te komen. Helaas weet ik (nog) niet of dit zo is. 

Als je de versterker reset (achterkant 5sec. ingedrukt houden) en 10 minuten wacht, blijft het lampje dan oranje? De V10 in combinatie met een versterker betekent dat het wifi-signaal van de V10 uit gaat. Zou je dit willen controleren (wireless-lampje ‘UIT’)? 

Dit moet haast wel, tenzij er dus meerdere versterkers aanwezig zijn in het netwerk, die ik nu niet zie. 


@Lisa er staat inderdaad 1 WiFi versterker in de kamer van mijn zoon, meerdere zijn er niet in huis. Deze versterker werkt waarschijnlijk niet meer. Alles geprobeerd sinds gisteren maar krijg het oranje lampje echt niet uit. Op de Experia box brandt het wireless lampje gewoon, eigenlijk altijd zo geweest. Er zijn nog wel 3 draadloze verbindingsets aanwezig, 1 boven en 2 beneden. 


@DDH1969 Wat gek dat de versterker niet werkt. Het enige wat ik je nu kan adviseren is om het netwerk opnieuw uit te bouwen. 

  1. Koppel de versterker los van de Experiabox
  2. Geef de Experiabox een 'harde’ reset
  3. Wacht +/- 10 minuten
  4. Sluit de versterker weer aan
  5. Druk 5 seconden op de resetknop van de versterker
  6. Controleer of het na +/-10 minuten weer naar behoren functioneert (en dus het wireless lampje van de EB uitstaat).

Als de versterker hierna nog steeds niet naar behoren functioneert, wil je het dan laten weten? Op dit moment voegt de versterker namelijk weinig toe aan het netwerk. Het kan trouwens zijn dat je de DVS opnieuw moet koppelen na de reset. 


@Lisa Helaas doet de versterker het nog steeds niet na alles gereset te hebben. Kan de versterker niet kapot zijn? 


@DDH1969 Als de versterker het nu nóg niet doet, dan zit er inderdaad niets anders op dan de versterker om te ruilen. Ik ga dit voor je in orde maken. Je ontvangt een e-mail met daarin alle details over de verzending. :smile:


Fijn dank je wel @Lisa...hopen dat het dan allemaal weer werkt🙏🏻


Fijn dank je wel @Lisa...hopen dat het dan allemaal weer werkt🙏🏻

En zo niet, dan gaat de zoektocht gewoon door. :full_moon_with_face:
 


@DDH1969 Heb je ondertussen de nieuwe versterker in ontvangst mogen nemen en is daarmee je probleem opgelost? Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen. :smiley:


Ja @Lisa ik heb de versterker ontvangen. Dank je voor de snelle service. Aangesloten en gekoppeld maar helaas werkt het nog niet goed. Er branden boven nu 3 groene lampjes op de versterker maar dan is er helemaal geen WiFi meer boven. Als ik de versterker weghaal wel dus waarschijnlijk blokkeert er nu iets? 


@DDH1969 Bedankt voor je bericht! Bah, balen dat het nog niet werkt. Bijzonder dat wanneer je juist de versterker boven aansluit de wifi ineens weg is, terwijl de versterker doet geloven dat deze goed verbonden is.

Ik lees net alles even terug en lees dat jullie altijd maar één versterker hebben gehad, dit in combinatie met de V10 betekent dat, mits de versterker gewoon werkt, de versterker het wifi-signaal van de V10 overneemt. Wat dus een logische gevolg is, wanneer je de versterker aansluit dat er geen wifi meer is op de verdieping van het modem. Kan het zijn dat je dit ook bedoeld? 
1) Wat ik kan doen is een tweede versterker toesturen en duimen dat dit de oplossing is.

2) Wat ik ook kan doen en wat nog wel eens bleek de oplossing te zijn voor het bereiken van psn, is de Experiabox vervangen. In dat geval stuur ik een V10a naar je toe. Deze behoudt tevens het wifi-signaal in combinatie met één versterker. 
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 2. Als je me een bevestiging geeft, stuur ik de apparatuur naar een PostNL punt bij jou in de buurt. :blush:  


Hoi @Lisa, dank je weer voor je uitgebreide reactie. Ik denk inderdaad dat een nieuwe versterker het probleem niet zal oplossen want die doet het volgens mij wel gewoon. 
Als je denkt dat de Experia box het probleem zou kunnen zijn, dan wil ik graag de V10a proberen 👍🏻


@DDH1969 Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het verzoek voor een modem swap ingediend. Je ontvangt morgen of overmorgen een bevestiging over de verzending. Als dit niet zo is, wil je het dan hier laten weten? Het gaat trouwens om een omruilafspraak, dus het ‘oude’ modem (V10) mag je in een doos stoppen met de adapter (verder niets!) en inleveren bij het PostNL punt. 

Ik ben benieuwd! :fingers_crossed_tone2:


Dank je wel @Lisa!
Nu ben ik wel een beetje bang dat ik de nieuwe modem niet goed aan de praat krijg met alle problemen die er geweest zijn. Straks stuur ik het oude modem terug en werkt het nieuwe modem niet. Is het mogelijk om een monteur langs te laten komen en dat ik de oude modem dan opstuur of meegeef? 


@DDH1969 Bedankt voor je reactie. Bij het vervangen van het modem wordt geen gratis monteur gestuurd (helaas). Je hebt normaliter de mogelijkheid om via de website een monteur te bestellen. Helaas i.v.m corona gaat dat momenteel niet lukken :persevere: . We plannen zo min mogelijk monteurs en alleen voor storingen waar niet op gewacht kan worden.
De v10a blijft 14 dagen bij het PostNL punt liggen, dus je hebt nog tijd om er over na te denken. Als je er voor kiest het modem niet op te halen en later (om na de ‘crisis’ een monteur te bestellen), dan wordt deze gewoon naar ons geretourneerd.  

Mocht je toch zin hebben om de mouwen op te stropen en installatie skills te ontwikkelen, dan mag je de volgende stappen uitvoeren. :wink:

Allereerst: Experiabox V10, stekkers afkoppelen en met de stroomadapter meegeven aan het PostNL punt. 
 

Heb je de nieuwe V10a in huis?  

Stap 1) V10a Stroomadapter aansluiten en in het stopcontact stoppen (Kan niet missen, want hij past er maar op één manier in) 
Stap 2) Stekker dat uit het Glasvezel punt komt in het gele poortje waar: 'WAN’ boven staat. 
Stap 3) Stekker van de tv's en andere apparaten  mogen in de overige 3 gele poorten.
Stap 4) Heb je ook een vaste telefoon? Deze mag in de groene poost waar ‘phone’ bovenstaat. 

We hebben op de site ook een stap-voor-stap handleiding en video, hoe je de V10a kunt aansluiten. Ik moet er wel bij zeggen, deze handleidingen zijn gemaakt voor de installatie van alle apparatuur. 
Je kunt altijd met ons chatten of bellen, dan kunnen mijn collega's het aansluitproces met je doorlopen. 

 


Hoi @Lisa...de box is gisteren gewoon thuis afgeleverd! Ik ga van het weekend de instructie video bekijken en anders wacht ik gewoon tot de monteur weer beschikbaar is🥴


@DDH1969 Ooh joh! kijk eens aan. Wat een service zeg!:sweat_smile: Helemaal goed, succes. Mocht je ergens tegen aanlopen, laat het hier dan gerust even weten. :blush:  


Ik was helaas iets te voorbarig @Lisa...gisteren was de WiFi zooo slecht dus ik wilde toch een poging wagen om de box aan te sluiten. Maar ik enk dat ze de verkeerde hebben gestuurd 🥵...ik heb nog een WiFi versterker ontvangen ipv een Experia box 🤣🤣


Reageer