Skip to main content

Op mijn adres heb ik na 4 maanden contact met KPN Netwerk en KPN provider nog steeds geen glasvezel. Na 3 maanden is na veel excuses van Artemis uiteindelijk de aansluiting naar binnen getrokken en uiteindelijk door KPN Netwerk de FTU geplaatst.

Artemis heeft aangegeven dat er bij hen een administratieve fout zou zijn geweest waardoor er een ticket zou zijn geweest dat was ‘blijven hangen’ waardoor KPN Netwerk en Artemis op elkaar aan het wachten waren om te verklaren dat de lijn opgeleverd was. Medio september hebben ze aangegeven dat dat nu opgelost zou zijn. Daardoor leek het even vooruit te gaan en kon ik bij KPN Provider uiteindelijk een NT-kastje aanvragen. Vrijdag 13 oktober zou de aansluitdatum zijn, maar helaas: geen werkende verbinding.

De eerstelijns support van KPN Provider geeft nu (weer) aan dat in hun systeem staat dat de verbinding niet is opgeleverd(!). Het lijkt er dus op alsof we weer helemaal terug bij af zijn. KPN Netwerk en Artemis zeggen: we hebben de lijn opgeleverd. KPN Provider zegt: we zien dat de lijn nog opgeleverd moet worden. Een KPN Provider monteur inplannen kan niet, want… de lijn is nog niet opgeleverd. Terwijl er dus gewoon een FTU en NT hangen (en de KPN Netwerk monteurs bij afmonteren van de FTU hebben geconcludeerd dat de verbinding naar de PoP in orde was).

 


 

Ik ben inmiddels redelijk ‘at a loss’ bij wie ik nog kon zijn om dit probleem op te lossen. De eerstelijns medewerkers zijn begripvol, maar kunnen ‘niets anders doen’ dan een ticket inschieten. Ik heb inmiddels even geteld en zit op ongeveer 35+ gesprekken met KPN Netwerk, KPN Provider en Artemis. Van al die partijen is Artemis de enige partij die ooit de moeite heeft genomen zelf terug te bellen. KPN Provider heeft regelmatig beloofd terug te bellen, maar nooit gedaan.

Wellicht zijn er op dit forum medewerkers van KPN die kunnen nagaan hoe dit probleem op te lossen?

 

De monteurs van KPN Netwerk zijn langsgeweest: conclusie de vezel waar mijn huis op zit is gekruist met een andere vezel waardoor ik technisch dus niet aangesloten was. Ze hebben nu via de patches mij aangesloten op de die vezel, maar dat is slechts een tijdelijke oplossing. Ze zullen dus in de straatkast/aansluiting de vezel moeten omlassen of ompatchen(?) om een definitieve oplossing te krijgen (om te voorkomen dat ik bijv. wordt afgesloten omdat één van de buren van wie de eigenlijke vezel was aan te sluiten...). Het lijkt er dus op dat ik ‘zo lang het goed gaat’ internet heb, maar ik ben wel benieuwd of het definitief opgelost gaat / kan worden.


 Ah, de oorzaak is dus gevonden, nu de -definitieve- oplossing nog. Hebben ze iets gezegd over het ompatchen of was dit alle info die ze voor je hadden?


 @Maja_ nee helaas geen andere informatie. Hij gaf aan een ticket aangemaakt te hebben en te hopen dat ze snel een opdracht kregen om het dan definitief te fixen. Hij wist niet of ze het dan administratief of fysiek gingen oplossen, hij hoopte ook het laatste, maar kon daar niets over zeggen. Ik gok dat als ik dat wil weten dat ik dan KPN Netwerk c.q. Artemis moet bellen?


Yes, ik kan en mag hier echt helemaal niks van inzien, tenzij er een update wordt geplaatst in ons klantsysteem waardoor wij als klantenservice van KPN de provider ook op de hoogte worden gebracht. Ik zie hier nu helemaal niets van terug dus durf je er ook niks over te vertellen. Heel zuur dat dit allemaal zo moeizaam en vooral onduidelijk verloopt 🙁


Ik zie dat er nu een monteursafspraak staat voor de 22e, hoor graag van je of deze monteur alles online heeft weten te krijgen!


@mdbraber is uw glasvezel probleem op de 22e november opgeleost? Net als @Maja_  ben ik best een beetje nieuwsgierig hoe dit bezoek verlopen is. 


Hi @Berrie_Kaas, wat mooi dat jij ook nog graag even wil weten hoe het zit! Ik weet niet of er nog een reactie gaat volgen vanuit de topicstarter, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat het opgelost is op de 22e! Heb even gespiekt vorige week en alles lijkt nu helemaal in orde te zijn 😊


@Maja_ @Berrie_Kaas dank voor de interesse. Nog even de terugkoppeling: de monteur is geweest en heeft geconstateerd…. niets te kunnen doen. Kortgezegd: ik heb nog steeds een gekruiste ader eigenlijk, met het risico dat die ooit wordt omgepatcht door een aansluiting van de buren. De KPN Netwerk monteur heeft het afgemeld en daarmee is officieel de aansluiting opgeleverd.

Praktisch heb ik dus een ‘het werkt kom er niet aan’-oplossing die begonnen is op 30 juni en 22 november is opgeleverd en waar ik er verder maar niet aan moet komen en blijven hopen dat het werkt… In de tussentijd heb ik overigens nog altijd voor mijn duurdere ADSL aansluiting moeten betalen. Toen ik KPN heb gecontacteerd of ik in ieder geval compensatie kon krijgen daarvoor werd mij nogal bruusk te verstaan gekregen dat dat ‘out of the question’ was - er was een tijdelijke korting voor de glasvezel-aansluiting toegepast (dat zou sowieso al) en dat was dat.

Alles bij elkaar een behoorlijk slechte ervaring met KPN provider en KPN netwerk; de enige redelijke respons was hier op het forum, maar dat heeft alles bij elkaar (ik heb even snel geteld) ruim 9(!) uur aan de telefoon gekost + alle communicatie per mail. En dan is een compensatie ‘out of the question’. 

Dank in ieder geval @Maja_ en Ward hier op het forum. Het is jammer dat er blijkbaar bij de rest van de organisaties amper aandacht is voor klanten die proberen een normale reactie te krijgen op hun probleem of hoe je zou kunnen proberen die klant te kunnen behouden… 

 


Hmm, wel aangesloten dus nu maar ik snap dat het op deze manier een beetje spannend en onzeker voelt 😬 Als je dat combineert met alle gedoe die je hiervan hebt gehad, begrijp ik meer dan goed dat dit niet zo'n leuke ervaring is geweest inderdaad 😐

Als ik je huidige en vorige abonnementsvorm bekijk, zie ik niet echt een verschil in prijs @mdbraber (afgezien van de korting die je nu ontvangt). Wat maakt voor jou dat je aangeeft dat de ADSL aansluiting duurder was?


@Maja_ het verschil zit ‘m dus vooral in de korting die is toegepast en dat ik 5 maanden heb doorbetaald voor het duurdere abonnement. Sowieso vind ik het echt zonde van de manier van omgaan met bestaande klanten...


Heb alles nog eens teruggelezen @mdbraber en ik begrijp dat je je ongerust maakt over je glasvezelverbinding die ergens 'gekruist' is, of zou zijn. Als deze werkend is opgeleverd, geregistreerd en afgemeld is het toch in orde? Wie zou jouw deze goed werkende verbinding dan weer af kunnen nemen?

Verander je niets aan je abonnement en wordt je van xDSL overgezet naar glas heeft dat geen financiële consequenties. Je abonnement wordt niet duurder maar ook niet goedkoper. Ik kan dus die 'gemiste korting' niet goed plaatsen. Overigens wens ik je, net als alle lezers alhier, goede feestdagen en een 'verbonden' 2024!


Heb alles nog eens teruggelezen @mdbraber en ik begrijp dat je je ongerust maakt over je glasvezelverbinding die ergens 'gekruist' is, of zou zijn. Als deze werkend is opgeleverd, geregistreerd en afgemeld is het toch in orde? Wie zou jouw deze goed werkende verbinding weer afnemen?

 

De letterlijke tekst van de monteurs (beide van KPN Netwerk): “We hebben het gelabeld in de wijkcentrale, maar we kunnen niet garanderen dat het goed geadministreerd is. Een monteur die de aansluiting waar jij opzit eigenlijk moet aansluiten, bijv. de buren, kan hem er weer afhalen”. De “niet-aankomen-dan-gaat-het-niet-stuk” variant dus :-)

Verander je niets aan je abonnement en wordt je van xDSL overgezet naar glas heeft dat geen financiële consequenties. Je abonnement wordt niet duurder maar ook niet goedkoper. Ik kan dus die gemiste korting niet goed plaatsen. Overigens wens ik je, net als alle lezers alhier, goede feestdagen!
​​​​

Er zit wel degelijk verschil tussen:

  • Oud: €72,55 (Internet & TV inclusief opnemen en gratis Pluspakket) + €14,99 (Spotify Family) = €87,54
  • Nieuw (exclusief korting, inclusief gratis Pluspakket alhoewel dat niet duidelijk is op de factuur, maar wel in de app): €42,50 +  €5,00 (Extra TV ontvanger; zelfde kosten als opneempakket) + €12,50 KPN TV+ + 17.99 = €77,99

Het zit dus niet in de basiskosten van het abonnement maar door de opbouw van het abonnement. In totaal dus ongeveer 10eu verschil en over 5 maanden dus 50eu verschil. Dat kan je uiteraard beschouwen als ‘peanuts’ - maar ik vind het niet netjes dat ik dus *extra* heb betaald en ook nog eens veel slechtere service heb gekregen (naast alle extra tijd die het mij heeft gekost). Dat heb ik keer op keer geprobeerd uit te leggen aan jullie collega’s aan de telefoon, maar kreeg daar helaas, echt alleen maar een bot antwoord op: u heeft een tijdelijke korting, daarmee is het klaar.

Ik vrees dat het feit dat ik dit nu allemaal weer aan het opschrijven ook weinig gaat veranderen. Klantenservice neemt helaas geen actie die laat zien dat ze hier iets aan willen doen (ondanks het feit dat jullie hier op het forum verwoede pogingen doen in ieder geval te communiceren). 

In ieder geval eveneens de beste wensen.


De "niet aankomen dan blijft het werken" variant zien we helaas vaker maar monteurs zijn er mee bekend en zullen hem niet zomaar verwijderen. Enkel bij een verhuizing en een volgende klant op uw adres of een overstap van provider kan zorgen dat uw woning tijdelijk geen internet heeft.