Skip to main content

Ook bij mij is de glasvezel aansluiting gerealiseerd. En nadat de aannemer eindelijk eind 2022 het laatste stukje in huis heeft aangesloten begon het wachten. De aannemer gaf aan dat er een probleem met het signaal was en dat hij dit ging doorgeven.

Weken gingen voorbij. Wel bericht van de Kpn, eind december 2022 gaat u over.  Maar ja, met die verstoring kan dat niet.

Vele keren gebeld met de dames van KPN netwerk. Altijd vriendelijk, maar verder dan: er is een verstoring komen ze niet. Gemaild met de KPN, reactie we hebben het doorgezet en je kunt bellen met diezelfde service desk. 

Inmiddels zijn we een half jaar verder, vanuit KPN hoor ik niets en vooral: het wordt maar niet opgelost.

Wat moet/kan ik nog doen om die verstoring op te laten lossen?

 

Wat je misschien even kunt doen is je informatie in je Forum profiel invullen

Eenmaal ingevuld kan een moderator (KPN Medewerker) even nakijken of en wat voor contacten er geweest zijn en mogelijk een ticket uitzetten naar een monteur, BackOffice of KPN Netwerk NL.

 


Ik heb het profiel zojuist aangevuld.


Hoi @Harry1969 en welkom hier op ons forum :) 

Heel logisch dat je graag wilt weten waar je aan toe bent en wat je mag verwachten dus goed dat je deze vraag hier ook stelt. Bedankt ook voor het invullen van je forumprofiel, dat gaf mij de mogelijkheid om even mee te kijken. Dan zie ik inderdaad dat er sprake is van vertraging aan de kant van de netwerkleverancier (KPN Netwerk in dit geval, zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel). Het fijne hiervan kan ik helaas niet inzien, alleen dat er sprake is van vertraging 😞 Hoe vervelend ik dat ook vind, in dit geval moet ik je adviseren om hierover contact op nemen met KPN Netwerk. Ik ga er vanuit dat zij je van meer duidelijkheid kunnen voorzien met betrekking tot de planning!


Hoi @Harry1969!

Ik zie dat je je forumprofiel hebt ingevuld waarvoor dank. Heb jij hier inmiddels contact over gehad met KPN Netwerk? Het is voor ons ook wachten op KPN Netwerk :( 


Ik heb inderdaad direct gemaild met KPN netwerk.  Ik kreeg de vraag of ik een foto kon maken van de aansluiting in mijn huiskamer. Die foto heb ik direct gestuurd en de medewerker van de KPN netwerk heeft mij hiervoor bedankt.

De formele reactie: het is doorgeven aan de aannemer. Die moet contact met mij opnemen, een nummer van die /een aannemer krijg ik niet zelf. Helaas.

Want het is nog altijd oorverdovend stil. De aannemer belt niet en lost het ook niet op. 

Ik wordt er nogal boos van zo langzamerhand,  De opdrachtgever KPN netwerk kan toch een aannemer aanspreken op zijn handelen (of niet eigenlijk)? Zet een collega in ofzo.

 

 


Ik heb inderdaad direct gemaild met KPN netwerk.  Ik kreeg de vraag of ik een foto kon maken van de aansluiting in mijn huiskamer. Die foto heb ik direct gestuurd en de medewerker van de KPN netwerk heeft mij hiervoor bedankt.

De formele reactie: het is doorgeven aan de aannemer. Die moet contact met mij opnemen, een nummer van die /een aannemer krijg ik niet zelf. Helaas.

Want het is nog altijd oorverdovend stil. De aannemer belt niet en lost het ook niet op. 

Ik wordt er nogal boos van zo langzamerhand,  De opdrachtgever KPN netwerk kan toch een aannemer aanspreken op zijn handelen (of niet eigenlijk)? Zet een collega in ofzo.

 

 

Kan me heel goed voorstellen dat je hier niet blij van wordt @Harry1969 :-(

Helaas heb ook ik geen manier of mogelijkheden om er voor te zorgen dat dit allemaal wat sneller gaat. Ik hoop oprecht dat je snel iets mag horen van de aannemer! 🙏🏻


ik heb op de pagina van KPN netwerk maar een klacht ingediend. 

Het automatische antwoord : het is erg druk en het kan drie weken duren voordat je een reactie ontvangt…

In elk geval dank voor het meedenken / kijken JanZ !

 


ik heb op de pagina van KPN netwerk maar een klacht ingediend. 

Het automatische antwoord : het is erg druk en het kan drie weken duren voordat je een reactie ontvangt…

In elk geval dank voor het meedenken / kijken JanZ !

 

Dat lijkt me gezien de situatie geen gek idee @Harry1969 en hopelijk leidt het tot iets!!


Update september 2023.

Een klacht richting KPN netwerk leverde helaas niets op.  Toen heb ik de consumentenbond ingeschakeld en na een telefoontje van hun kant werd ik opgebeld door een ietwat zenuwachtige man van de KPN. Hij verbond mij weer door met de dames van de KPN  netwerk servicedesk, helaas konden zij mij weer niet verder helpen en met de gebruikelijke excuses hield het daar weer op.

Opnieuw heeft de consumentenbond (namens mij) gebeld en toen ging het snel. Afgelopen woensdag (30 augustus) werd ik gebeld door een aannemer. Er werd een afspraak gemaakt voor de volgende dag en inderdaad kwam de probleemoplosser langs. Hij heeft het kastje in de huiskamer bekeken en iets op aangesloten om te testen. Binnen een paar seconden gaf hij aan dat hij het direct kon oplossen. 

Wellicht zeg ik het niet goed (genoeg): de aansluiting op de glasvezelkabel heeft hij opnieuw gemaakt en toen was het al opgelost. Feitelijk binnen een paar minuten opgelost. Ruim 8 maanden heeft KPN netwerk nodig gehad om een aannemer in te schakelen….

Nu afwachten of de volgende stappen goed gaan. Als ik het goed heb zou ik een modem moeten ontvangen, hoe lang dat gaat duren weet ik niet. 


Ik wist niet dat de consumentenbond een afdeling heeft die "zaken regelen". Beetje vreemd verhaal.  


De rubriek heet stekeligheden, standaard op de achterkant van de consumentengids. Je kunt hen inschakelen als je er niet meer uit komt met een bedrijf of instantie. Niets vreemd aan. 


Ik wist niet dat de consumentenbond een afdeling heeft die "zaken regelen". Beetje vreemd verhaal.  

En ik vind het al helemaal vreemd dat KPN er van onder de indruk raakt als er iemand van de Consumentenbond belt 😁