Skip to main content

Hallo forum,

22 februari stap ik over van Ziggo naar KPN glasvezel.

Nu ben ik al 2 maanden bezig om een monteursafspraak te maken om internet glasvezel aan te sluiten, maar dat lukt niet. Ik krijg de melding dat ik het later nog eens moet proberen. Overigens heb ik al jaren een glasvezel aansluiting in de meterkast?

Gaat de overstap nog wel lukken op zo'n korte termijn?

groet,

Floris

Hallo @FCK als die glasvezelaansluiting van KPN is kan dat soepel verlopen. Een paar dagen voor je aansluiting bij KPN actief wordt krijg je een installatiepakket dat je op de 22e aan kunt sluiten. Je krijgt dan tevens van KPN een mail en/of SMS dat je aansluiting actief is en dan stopt ook je aansluiting bij Ziggo.

Daar is in principe geen monteur bij nodig of het moet zo zijn dat je alleen nog maar een kale aansluiting voor glas hebt zonder aangesloten glasvezelkast. Kun je eens een foto plaatsen van de glas-aansluiting?

 


Hi Jan,

Dank voor je antwoord.

De aansluiting ziet er zo uit:

 


Hallo @FCK heb je de bijbehorende netvoeding er ook bij, want dat is wel een voorwaarde voor goede werking t.z.t.

 


Ik weet niet precies wat je bedoeld.

Maar hierbij de complete aansluiting

 


Hallo @FCK net zoals je Ziggo-modem nu aangesloten is op de stroom via een stroomadapter, heeft de glasvezelaansluiting ook stroom nodig d.m.v. een strookmadapter. Als die ontbreekt, kan inderdaad een monteur nodig zijn of dat KPN vóór 22-2 een passende voeding opstuurt.

Het kan ook zijn dat het alleen maar deksels zijn van de glasaansluiting.

Zitten daar ook ergens 2 of 3 lampjes (die nu uiteraard niet branden) aan de voorkant of de zijkant?

 

 


Hallo Jan. De folder op de deksels zegt dat het glasvezelmodem er nu hangt een dat ik alleen nog maar een provider nodig heb. Dit zit er achter de deksels.

 

Admin: Privégegevens uit foto verwijderd


Hallo @FCK daar moet inderdaad een monteur bij komen om er een actieve aansluiting van te maken.

 


Dank je Jan, dan wachten we maar op KPN Netwerk

KPN klantenservice zelf kan niks doen en wacht op KPN Netwerk. 

Dus mijn oorspronkelijke vraag blijft staan:

 

Wordt de aansluiting nog op tijd aangesloten....


Dank je Jan, dan wachten we maar op KPN Netwerk

KPN klantenservice zelf kan niks doen en wacht op KPN Netwerk. 

Dus mijn oorspronkelijke vraag blijft staan:

 

Wordt de aansluiting nog op tijd aangesloten....

Ik vermoed ook dat we daar op moeten wachten. Ik wil nog wel even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Bijgewerkt


Dank daarvoor. Bij ons heb je momenteel de volgende status:

De monteur kan nog niet gepland worden, omdat de we nog geen planning hebben ontvangen wanneer de verbinding wordt opgeleverd. Zodra er een planning bekend is zal de monteursafspraak ingepland worden. De klant ontvangt hierover een email en kan indien nodig de monteur herplannen.

 

De planning staat op 22-2..  We hopen dus dat KPNNetwerk het verlossende woord vóór die tijd gaat geven. Maar zekerheid is er absoluut niet.

Je maakt volgens mij gebruik van de overstapservice. Dus mocht het niet lukken blijven je Ziggo diensten gewoon werken.  Uiteraard hoop ik dat ze de deadline wél gaan halen en jij over kan naar KPN. 

Â