Skip to main content

Ik ben sinds 27 dec 2022 overgestapt op kpn en kwam van Ziggo.

Nu zocht ik stabiliteit en dacht dan moet je bij kpn zijn, maar ik heb daar nu al sinds 5 dagen erg veel spijt van.

Het is door een monteur van kpn geïnstalleerd.

Het internet met de modem is oké maar draadloos één groot drama, ik heb voor 99 euro superwifi besteld en ontvangen en de stappen doorlopen.

Het heeft even gewerkt na heel veel pogingen gedaan te hebben.

Ik heb spijt dat ik ben overgestapt ik deed het juist voor beter internet via wifi maar dat is dus niet zo.

Nu kan ik het volgende probleem gaan oplossen en dat is; 1 van de superwifi punten gaat op zwart als ik hem opstart. Bij het opstarten knippert hij groen een paar keer en dan brand er helemaal geen lampje meer?

Ik heb de V10 modem en de Superwifi 2 versterkers.

 

 

 

Hallo @Wat een drama met superwifi een vereiste voor het goed werken van de versterkers is dat de wifi op de modem uit staat. De versterkers sluit je eerst bekabeld aan en wacht tot het lampje op de versterker voor minimaal een kwartier constant groen brandt, daarna kun je de versterker(s) eventueel loskoppelen, maar voor een optimale wifi kun je de versterker(s) beter bekabeld op de modem aangesloten laten.

Succes.

P.S. weet je zeker dat het modem een V10 is en niet een V10a ?

 


Hoi Jan bedankt voor je reactie.

Het is de V10 en niet de v10a.

Ik heb inmiddels contact gehad met kpn medewerker via de telefoon en als het goed krijg ik een andere modem en ik moet met 1 Superwifi versterker terug naar een kpn winkel om hem te ruilen. Volgens de medewerker is 1 versterker kapot.

Hopen dat morgen alles draaide.


@Wat een drama met superwifi U heeft toch wel één super blijvend met een kabel aangesloten op het modem?? Heeft u überhaupt wel wifiversterkers nodig?? Meestal heeft dat met een v10 niet tenzij u echt groot woont...


Hoi Joep, ik woon in een normaal rijtjeshuis en heb inmiddels goed internet. Zelf een utp kabel gemaakt die tot de eerste verdieping komt.Dus zit nu bekabelt via de Superwifi versterker.Nu werkt het als een raket.

Maar alleen het internet wireless via de V10 is een drama, mijn internet valt 15 x uit in 1 uur.

Maar goed dit is nu ff de oplossing.


Nu kan ik het volgende probleem gaan oplossen en dat is; 1 van de superwifi punten gaat op zwart als ik hem opstart. Bij het opstarten knippert hij groen een paar keer en dan brand er helemaal geen lampje meer?

Dat kan een instelling zijn. Sommige mensen willen dat zo. Want met het lampje aan kunnen ze niet slapen 's nachts, dan is de halve slaapkamer verlicht.

Daarom is het mogelijk gemaakt om het lampje uit te zetten. Dit kan door kort op de WPS knop te drukken. Dus probeer dit eens. Dan gaat het lampje misschien weer aan. 


Hoi Joep, ik woon in een normaal rijtjeshuis en heb inmiddels goed internet. Zelf een utp kabel gemaakt die tot de eerste verdieping komt.Dus zit nu bekabelt via de Superwifi versterker.Nu werkt het als een raket.

Maar alleen het internet wireless via de V10 is een drama, mijn internet valt 15 x uit in 1 uur.

Maar goed dit is nu ff de oplossing.

Hallo @Wat een drama met superwifi zoals ik al eerder schreef behoort de wifi op de V10 UIT te staan als je de KPN-versterkers gebruikt. De KPN-versterkers ondersteunen het Mesh-systeem en werken dus samen. De V10 ondersteunt geen Mesh, dus al je de wifi van de V10 aan zet c.q. aan laat staan kan dat tot verstoringen leiden. Bij het aansluiten van de KPN-versterkers op de V10 behoort de wifi op de V10 automatisch uit te gaan vanwege eerder genoemde redenen.

 


Ik heb een V10 met 2 Experia Wifi's (voorloper van de SuperWifi). Zodra je een extra Wi-Fi-punt aansluit op de V10 gaat op die V10 als het goed is automatisch de Wi-Fi uit; dat heeft - zoals @JanD al opmerkt - te maken met mesh dat niet beschikbaar is op de V10.

De V10 is een al wat oudere modem/router die tegenwoordig eigenlijk alleen nog wordt uitgeleverd bij koperaansluitingen via pairbonding (2 i.p.v. 1 aderparen). Dat kunt je zien doordat de DSL-aansluiting van de V10 via een Y-kabel is aangesloten op het dubbel uitgevoerde IS/RA-punt. Met pairbonding is de internetsnelheid dubbel zo hoog als zonder pairbonding (1 aderpaar). De modem/routers vanaf de V10a hebben geen ondersteuning voor pairbonding.