Skip to main content

geachte  forumleden,
 

al jaren tot tevredenheid KPN voor TV en internet.
sinds een aantal weken heel vervelende instabiliteit van de snelheid.
wat kan ik hier aan doen?

soms gemeten snelheid boven 100 Mbs en steeds vaker maar 8 Mbps 
overweeg over te gaan, maar wellicht weet iemand welke KPN servicedienst ik daarvoor moet benaderen, en vooral hoe.

Is dat de snelheid via WiFi of op een bekabeld aangesloten pc of laptop?


Heb je het dan over de bekabelde verbinding of over wifi?


dank voor jullie reacties,

op mijn laptop- niet bekabeld   -WIFI

het ene moment werkt het perfect-(voor mijn gebruiksdoel ) en een uurtje later niet vooruit te branden. Blokkeert volledig in geraadpleegde websites.


….verder heel soms loopt het geluid van de tv niet synchroon.

heeft dat hier wellicht ook iets mee te maken of is dit onzin.


gemeten snelheden via de onbekabelde Apple MacBook


bekabelde snelheid circa 195 Mbps


ik heb nu alle ontbrekende gegevens vermeld- nu nog wat zou ik hieraan kunnen doen.

wie weet raad/advies, en alvast dank


Heb je dit soort dingen in huis?

 


ik heb zowel in de huiskamer als op de verdieping DVS 650 ingebruik 


Dat dacht ik al. Ga maar een keer testen zonder de draadloze verbindingssets in je netwerk als je tijd hebt. Vrijwel zeker werkt alles dan prima. Waar gebruik je ze voor?


ze zijn door een KPN monteur geplaatst voor TV beneden en bovenverdieping
bekabelde aansluiting voor werkplek zolderruimte
wat is het verschil tussen de twee types?

 


dank voor je reactie en mogelijke verbetering- ik ga ermee aan de slag👍


Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk.  Dat is er natuurlijk helemaal niet voor bedoeld maar het werkte redelijk.  Er is de laatste tijd veel veranderd wat het electriciteitsnetwerk betreft.  We zijn overgegaan naar ledverlichting, er zijn telefoonopladers  zonnepanelen etc. En daar kunnen de draadloze verbindingsets niet mee omgaan.  Dus met storingen als gevolg.  Daarbij is het electriciteitsnetwerk zwaar belast. Devolo heeft hier helaas geen antwoord op. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.  Wellicht geeft die een oplossing.  Zoniet dan kan je alleen maar vaststellen dat jouw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets. 


Beste Joep,

heel hartelijk dank voor je, zelfs voor mij, begrijpelijke uitleg.

 

met vriendelijke groet,

Bernard