Skip to main content

Sinds ruim een  jaar maak ik gebruik van superwifi (okt 2019). Wij hebben deze schotels moeten kopen. Modem beneden (V10a), op 1e verdieping bekabeld superwifipunt 1, op 2e verdieping superwifi punt 2. Beneden altijd instabiel internet gehad. Telefoon switchte de hele tijd naar 4G. Meermaals gebeld en gegoogeld en erachter gekomen dat het wifinetwerk van de modem interfereert met het superwifi netwerk. Vervolgens deze uitgeschakeld en dus op de begane grond geen wifi meer. Vervolgens weer een superwifi punt extra gekocht voor beneden… ook dit punt bekabeld aangesloten. Echter sinds kort een Ring gekocht en krijg steeds de melding slecht internet of een hele lage RSSI waarde, en dan weer oké. Net wifi naast de ring gemeten en is 14,38 Mbps download en 13,39 Mbps Upload. Dit zou ruim voldoende moeten zijn aangezien deze maar om 1 Mbps vraagt. Ik zie dat deze gebruik maakt van het 2,4 gH netwerk op kanaal 1. Ik heb al meermaals gebeld met jullie klantenservicenummer maar kan het kanaal niet aanpassen? Via de wifi-app waarmee ik het netwerk kan zien, zie ik dat de apparaten  van met name het superwifi punt van de begane grond steeds wegvallen en deze staan dan onder de kop “offline”. Het mag duidelijk zijn dat dit zeer onwenselijk is bij een beveiligingscamera. Daarnaast zou het fijn zijn dat ik met iemand in contact kom die precies weet hoe superwifi werkt en dit probleem kan oplossen...Ik heb ons abonnement (glasvezel) al verhoogd naar 200Mbit/s. De Wifi manager al 100 keer geprobeerd, net als het opnieuw installeren van de superwifipunten..

Aangezien we al een jaar last hebben  van instabiel internet kom ik net bij Ziggo forum uit dat Siemens apparatuur via HomeConnect kan zorgen voor instabiel internet. Hebben mensen bij KPN hier ook mogelijk last van? Volgens Siemens moet je routers met een intel Puma chip 6 niet gebruiken - zit deze in de modem V10A?

 

 


Hallo @L.u., welkom op ons forum! Het klinkt alsof de SuperWifi niet goed gekoppeld zijn. Ik raad je daarom aan om de SuperWifi los te koppelen en te resetten om daarna opnieuw te installeren.


Hi L.u.

 

Ik had hier ook last van. En het lag idd aan de Siemens HomeConnect apparatuur. ik heb zelf een Experiabox v10 en daar speelt het ook bij.-

Na het uitzeten van de HomeConnect functie op de Siemens apparatuur geen problemen meer gehad. 

 

Dus de V10 is niet compatible met Siemens HomeConnect apparatuur. Dit geeft storing. Gaat @Denise_ (KPN) de V10 modems hierop vervangen? bestaat er de mogelijkheid om ze te laten vervangen in verband met dit probleem? Siemens HomeConnect is immers nieuwer dan de V10 techniek, dan bestaat de kans dat dit gebeurd. Omruilmogelijkheid voor een nieuwer model zou dus een logisch gevolg zijn. Ik hoor graag.


Geen WiFi op laptop. Vandaag hele dag online. Alles geprobeerd om weer WiFi te krijgen op laptop. Helaas. Bijna 3 kwartier gebeld met klantenservice. Willen een monteur sturen. Moet wel betalen als het niet aan kpn ligt. Dus niet. Wel WiFi op telefoon. Heb na lang vloeken omdat er geen oplossing was maar mijn modem gereset. En jawel hoor alles werkt weer. Kon moet toch weten als er een update gedaan is, dit de oplossing kan zijn. Onkundige medewerkers bij kpn klantenservice. Dit is niet het energie telefoontje. De laatste maande alleen maar problemen gehad!