Skip to main content

Sinds augustus is de snelheid van mijn 500/500 glasvezelverbinding voor zowel de download als upload instabiel. Ik heb een permanente netwerk bewaking en deze geeft de gemiddelde snelheid over juli 500 Mbps download 628Mbps upload  in augustus 380 Mbps download 529 Mbps upload tot nu toe in september 327 Mbps download 462 Mbps upload. Zoals blijkt wordt in augustus en tot nu toe in september de 500/500 Mbps niet gehaald. De snelheid schommelt tussen de 500 en soms 10 Mbps en dit lijkt mij geen juiste gang van zaken.

 

Hoi @Hansart, welkom op het forum!

Ervaar je de verbinding bij gebruik ook als instabiel/langzaam of is het alleen op de grafieken terug te zien?
Kun je ook toelichten hoe je alles aangesloten hebt?

Ik kijk ook graag even met je mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Het probleem bestaat sinds begin augustus maandelijkse netwerk rapporten zijn beschikbaar.

De netwerk bewaking provider is Domotz veiligheid beschikbaarheid en performance.
Soms kost download en upload meer tijd kan oa zien in de log van de dagelijkse off-Site (Cloud) backups.

De expiriabox wordt niet gebruikt ik heb geen vaste telefoon en geen TV dus het was eenvoudig om de eigen Synology router direct op het glasvezelkastje aan te sluiten.

Profiel is aangepast

Ik heb de indruk dat het nu beter is.


Bedankt voor je gegevens @Hanspaint, ik zie op dit adres zo geen thuis abonnement van KPN staan. Kan het zijn dat je dit bij  KPN Zakelijk,Telfort of XS4ALL hebt?


Adres *********KPN thuis

profiel bijgewerkt

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy (verplaatst naar profiel)


Bedankt voor je gegevens Hans, ik zie daar inderdaad een abonnement op staan bij ons. Helaas kan ik vrij weinig zeggen over je aansluiting omdat je een eigen modem aangesloten hebt. 
Om je lijn na te laten kijken wil ik je eigenlijk aanraden je experiabox eens aan te sluiten en dán een speedtest te doen met alleen het apparaat aangesloten waarmee je de test doet en via een ethernetkabel natuurlijk. Mocht hij dan tóch langzaam meten kun je het beste meteen met ons bellen op 0800-0402 omdat een collega dan gelijk met je mee kan kijken gezien een reactie via hier soms even kan duren.


Dat gaat niet zomaar en ik zie niet dat de router hier een rol inspeelt het probleem is begonnen begin augustus daarvoor was de download en upload boven de 500 zie bijlages. De router tijdelijk vervangen is voor mij niet mogelijk omdat de veiligheid zoals ik die nu heb niet geboden kan worden door de expiriabox buiten de tijd die dit kost.

 

 

 


Ik zeg niet dat je alleen de experiabox kunt gebruiken, ik kan alleen je lijn niet goed uitlezen als je een eigen modem gebruikt. Daar komt bij dat dit ook iets op je modem zelf kan zijn wat dit veroorzaakt. Wat ik zie op je tweede screenshot is natuurlijk niet de bedoeling maar onze kant kan ik met je eigen modem simpelweg niet uitsluiten. 

Vandaar mijn verzoek het (desnoods een half uurtje) met onze experiabox te proberen en dán ook 0800-0402 te bellen om iemand live mee te laten kijken. Als mijn collega dan ziet dat er  iets mis is weten we dat meteen. Als die dat niet ziet weten we dat we het in je eigen router moeten zoeken. Na het proberen kun je alles natuurlijk gewoon weer gebruiken zoals je altijd al deed.


Een korte tijd een andere router is onvoldoende als je dit goed wil doen zou je voor een bv een week moeten doen en dan het netwerk rapport bekijken. En de synology rt2300ac vervangen door de expiriabox voor die tijd zal mijn netwerk onveiliger maken plus dat dan mijn vpn server niet bereikbaar is. Gezien er NAS servers in het netwerk staan die vanuit elke internet lokatie bereikbaar zijn en de kans dat het probleem in mijn router zit niet aannemelijk is gaan we dit niet doen.

Ik begrijp dat U dat U mij graag van dienst wil zijn maar als dat alleen maar kan met een expiriabox stopt het hierbij en bedankt ik U voor de moeite.

 

 


Is het mogelijk dat we een tijd afspreken wanneer jullie de lijn testen. Ik kan dan de expiriabox plaatsen zonder dat mijn local netwerk daarop aangesloten is. Dit zou wat mij betreft mogelijk zijn dan is weliswaar mijn mailserver niet bereikbaar maar dat is voor 30 tot 60 minuten niet zo heel erg. 

 


Via het forum is dat niet zo handig, je kunt dan het beste met ons bellen op 0800-0402. Ik zet een link naar dit topic met uitleg in je dossier, zo hoef je niet het hele verhaal opnieuw uit te leggen!


Ok ga volgende week doen