Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds +/- 4 weken hebben wij last van een “slechte" verbinding (ADSL) van bedraad internet, dit valt mn op bij Zoom of online gamen (krijg bij beiden dan ook melding instabiele verbinding en klachten van de andere kant). Netflix en browsen lijken het ok te doen. De PC is bedraad aangesloten op een fritzbox 7530 (in de meterkast, direct bij het isra punt). De fritzbox is uptodate en geeft geen foutmeldingen, de pc (2019) is volledig geupdate (incl virusscanner). Meerdere malen over de laatste weken de modem gereset wat geen oplossing geeft. Via speedtest wordt een goede verbinding aangegeven (op dit moment: ping 6ms, download +/- 60mbps, upload +/-20mbs).

 

Zojuist contact gehad met de helpdesk en daar was de suggestie sneller internet te nemen (veel sneller is niet echt beschikbaar en het probleem is er jaren niet geweest). Op mijn vraag de lijn uit te lezen (of een andere oplossing/suggestie) werd negatief gereageerd. Ik heb de experiabox teruggezet (V8) en de “Servicetool traag bekabeld internet" gedaan, hier komt niets uit, maar halverwege moet ik opnieuw inloggen met de KPN ID en ik kom dus niet helemaal tot het einde.

 

Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank!

Hoi @crash0906 . Welkom op het forum.

Vreemd dat je met deze setup problemen hebt. Hoeveel mensen maken er tegelijkertijd gebruik van het internet? 

Zit je met zoom op een VPN? 


@Erwin_ Dank voor je bericht, Ik gebruik geen VPN en zitten met maximaal 2 personen op de verbinding. Ik heb gisteren nog een keer gebeld met het verzoek de lijn door te meten en daar was iets mis dus er komt binnenkort een KNP monteur langs. Mocht dit niet de oplossing zijn dan kom ik nog even terug hier.


Dank voor de update. Ik hoop dat monteur het kan fixen. Zo niet, lees ik het wel.