Skip to main content

Eind september ga ik over naar KPN glasvezel, hartstikke leuk natuurlijk!

Nu zat er ook een installatie monteur bij inbegrepen, maar die heb ik niet nodig. Ik kan namelijk zelf prima de NTU op de FTU plaatsen. Bij Budget Thuis kreeg ik deze ook toegestuurd om hem vervolgens zelf te installeren. (tevens al vaker KPN glasvezel voor kennissen geinstalleerd:) )

 

Kan webcare deze afspraak voor mij annuleren?

Hallo @Wiebjuh , alléén een erkende KPN-monteur kan en mag aan de glaskast werken, dus ik zou die monteur gewoon laten komen.

En de KPN-monteur heeft ook de bewuste materialen voor glas-installatie bij zich, die worden je niet opgestuurd.

Dat Budget je zelf aan laat rommelen is al tekenend voor de naam van de provider.:sunglasses::thinking:

 


Hoi @JanD ,. ik had daar eerder wel iets van gehoord. Maar gezien het feit dat dit bij Budget Thuis ook kan mogelijk is, heb ik dat nu liever ook. Bij het pakket wat ik ontvang zit alles inbegrepen, dus ook de ntu. Heb genoeg ervaring om dit zelf te fiksen 🙂 Hoor graag wat @Webcare hierin kan betekenen.


Hallo @Wiebjuh, welkom! Het klopt volledig wat JanD zegt. Op het moment dat er een NTU geplaatst moet worden, dan laten wij dit altijd door de monteur doen. Het systeem herkent dit en laat mij de monteur ook niet annuleren, om precies deze reden!


@Marcia_  @JanD Hartelijk dank voor jullie reacties! Helaas is er nu iets geks gebeurt…

 

Vanochtend ( 13 september 2020) was mijn Experiabox v10 van Budgetthuis vastgelopen..  Een herstart bracht geen oplossing... Dus ik drukte de reset en herstelknop in. Ondertussen had ik wat met de bekabeling lopen rommelen..

 

De ZTE ntu ( die ik nog van Budgetthuis had) hing nog aan de ftu waar stekker ook nog van in het stopcontact zat.  Nadat de Experiabox weer was opgestart had ik nog geen internet, waarna ik de utp kabel heb aangesloten op de wan poort van de Experiabox.  Na nog een herstart van her modem was ik weer online,  maar via glasvezel.... Stom stom natuurlijk!  ( bij mij heb ik Budgetthuis via dsl)Een eenvoudige speedtest liet mij een ipv6 ip adres zien van KPN…

 

Nadat achter deze fout kwam heb ik dr Experiabox v10 nog een keer moeten resetten en kwam ik via Budgetthuis weer online! Deze loopt via dsl..

 

Doordat ik per ongeluk met glasvezel ben verbonden geweest is mijn contract ook al ingegaan wat niet de bedoeling is..  Overigens heb ik de Box 12, de mediabox en de super wifi punten nog niet ontvangen.  Ingang datum abonnement is 30 september… Ik weet dat je ongeveer 3 dagen voor de tijd alles ontvangt...

 

Klantgegevens staan al in profiel.  Hoor graag van KPN hoe dit kan.  In mijn KPN staat ook alles al actief 🙄🙄


Hallo @Wiebjuh , als je keurig tot de aansluitdatum gewacht had was er niets gebeurd, nu je voor je beurt de glasbox hebt aangesloten heb je jezelf a.h.w. geactiveerd bij KPN en heb je nu dus als glasvezel.

Gefeliciteerd.:relaxed:


Hoi @JanD . Ja heb het door..  Maar blijf het vreemd vinden dat de Experiabox van Budgetthuis verbinding kon maken met glasvezel.  Ik weet dat de firmware van de KPN v10 en van Budgetthuis van elkaar verschillen.  Die van Budgetthuis draait op een Telfort profiel namelijk. 

 

De ntu hing er trouwens nog aan omdat ik een paar maanden geleden even Budgetthuis via glasvezel heb gehad.  Maar wegens foutief doorgeven abonnementsprijs heb ik dat weer terug laten zetten naar koper.…

 

Ben heel benieuwd hoe het nu komt met de ingangsdatum van het contract.  Die moet naar 30 september.  En ik de apparatuur moet ook immers ook nog ontvangen 😅


Hoi @JanD . Ja heb het door..  Maar blijf het vreemd vinden dat de Experiabox van Budgetthuis verbinding kon maken met glasvezel.  Ik weet dat de firmware van de KPN v10 en van Budgetthuis van elkaar verschillen.  Die van Budgetthuis draait op een Telfort profiel namelijk. 

 

De ntu hing er trouwens nog aan omdat ik een paar maanden geleden even Budgetthuis via glasvezel heb gehad.  Maar wegens foutief doorgeven abonnementsprijs heb ik dat weer terug laten zetten naar koper.…

 

Ben heel benieuwd hoe het nu komt met de ingangsdatum van het contract.  Die moet naar 30 september.  En ik de apparatuur moet ook immers ook nog ontvangen 😅

De reden dat de EB van BudgetThuis werkte op de KPN verbinding is het resultaat van het resetten met de reset knop en de herstel knop. Zodra dit gedaan wordt, gaat het modem in de “auto hunt” stand. Dat wil zeggen dat de EB gaat zoeken naar de juiste software voor het profiel waar deze op dat moment op aan is gesloten. Dat was in dit geval op de KPN verbinding. Hierdoor is er KPN software op de EB gekomen en is het abonnement geactiveerd.

Zoals @JanD ook al aangaf, als er gewacht was tot aan de officiële aansluitdatum, dan was er geen probleem geweest. Dit proces is zover ik weet niet terug te draaien.


@Wiebjuh dit is wel erg knullig natuurlijk! Ik wil je wel tegemoet komen in de kosten hoor. Geef even een seintje in dit topic wanneer je de eerste factuur van KPN ontvangen hebt. Dan kijken we er samen even naar! 


Hoi @Marcia_ 

 

Dank voor je reactie. 

 

Ja vind het zelf ook knullig 😒. Een ding is zeker,  het signaal staat er al op waar KPN mooi optijd mee is😀. Komt het nu wel goed met het installatie pakket?  Zal zeker even seintje geven wanneer factuur binnen is!

 

 

De reden dat de EB van BudgetThuis werkte op de KPN verbinding is het resultaat van het resetten met de reset knop en de herstel knop. Zodra dit gedaan wordt, gaat het modem in de “auto hunt” stand. Dat wil zeggen dat de EB gaat zoeken naar de juiste software voor het profiel waar deze op dat moment op aan is gesloten. Dat was in dit geval op de KPN verbinding. Hierdoor is er KPN software op de EB . en is het abonnement geactiveerd.

Zoals @JanD ook al aangaf, als er gewacht was tot aan de officiële aansluitdatum, dan was er geen probleem geweest. Dit proces is zover ik weet niet terug te draaien.

Aah dus zodoende had ik verbinding! Naja stom van mij  ! Wel bedankt voor de verduidelijking! 😉


@Marcia_ 😀,

 

Heb vandaag mijn eerste factuur ontvangen.  Kun jij een en ander in werking stellen,  zoals eerder is besproken?


Zeker weten! Ik heb de helft van de abonnementskosten van één maand vergoed. Deze 26,25 euro wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Ik twijfel even of dat op de eerste factuur met kosten is of echt factuur nummer twee. Het komt er in ieder geval aan!


@Marcia_ ,

Hartelijk dank voor je reactie en dat je het hebt verrekend! Ik zie het op 1 van de volgende facturen wel verschijnen ! Nu (16 september) nog twee weken wachten voordat de monteur de installatie echt kan voltooien 🤣😉

 

 


Hoi @Marcia_ !

 

Ik denk dat één en ander niet goed komt. Ik ging even kijken of de monteur afspraak er nog in stond:

Ik had namelijk een afspraak staan op woensdag 30 september tussen 8.00 en 10.00 uur. Kun je even een en ander checken?😃


Hè, wat gek! Hij staat er zeker weten in hoor! Precies zoals je zegt: 30-09-2020 tussen 8 en 10 uur. Gaat goed komen 🙂.


Zeker gek! Goed om te horen dat ie er gewoon in staat 😁


Alles is toch nog goed gekomen,  nieuwe Genexis glasvezel converter geplaatst en alles werkt als een trein,  met de Box 12!!;)


Dat is goed om te lezen @Wiebjuh, alles werkt goed nu dus :slight_smile:  Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.