Skip to main content

Eind november Hussel 1 Gb besteld, bevestiging gehad en doos met Experia etc. ontvangen. Echter blijkt vandaag dat KPN Netwerk niets in de planning heeft staan, aannemer zit nog te wachten op goedkeuring KPN Netwerk, KPN netwerk wacht nog op goedkeuring gemeente. Dit was verder onbekend bij KPN provider. Kostte mij 1 ½ uur en 6+ telefoontjes om dit helder te krijgen. 

Melding KPN Netwerk: Oops, my bad, duurt nog tussen de 4 en 6 weken gemiddeld.

Echter mijn huidige abonnement bij Ziggo zou per vandaag eindigen, via KPN overstapservice. Hoe groot is het risico dat ik vanaf morgen totaal geen internet meer heb? Met twee thuiswerkende volwassenenen en 4 kinderen is dit op dit moment niet echt handig (understatement).

Kan het misschien zo zijn dat je eerst op koper internet geleverd krijgt?


Door wie? KPN Netwerk komt niet en Ziggo doos is er al in huis.


door kpn.Zit er een grijs kabeltje in de doos?


welke doos? ik heb alleen van heel vroeger nog een telefoondoos in de muur.

maar dan nog als er niemand komt, KPN Provider aangeeft niet te weten hoe het verder gaat tot ze bericht hebben van KPN Netwerk die weer wacht op etc. gaat er echt niet geleverd worden door KPN


@mjb001 Als je gebruik maakt van de overstapservice zal de provider KPN aan Ziggo doorgeven wanneer de verbinding bij KPN actief is geworden. Pas dan hoort Ziggo hun verbinding af te sluiten.


welke doos? ik heb alleen van heel vroeger nog een telefoondoos in de muur.

maar dan nog als er niemand komt, KPN Provider aangeeft niet te weten hoe het verder gaat tot ze bericht hebben van KPN Netwerk die weer wacht op etc. gaat er echt niet geleverd worden door KPN

De doos met de experia box.


Heb met Ziggo gebeld en die geven aan te blijven leveren totdat KPN het signaal geeft dat ze kunnen stoppen, nu maar duimen dat die vandaag niet anticiperen op de verwachte aansluiting.

De experia is geleverd met aantal kabels, geen grijze.


Bij gebruik van de overstapservice geeft KPN een seintje aan Ziggo zodra KPN levert. Pas dan gaat Ziggo je inderdaad afsluiten. Overigens houd je dan nog wel een tijd de "vrije” televisiekanalen.