Skip to main content

Er is een monteur langs geweest om mijn abonnement om te zetten naar glavezel. Deze monteur heeft dit gecanceld omdat dit bij mij niet mogelijk was omdat er een kabel ontbrak van de meterkast naar de woonkamer begreep ik. Daarna echter niets meer gehoord hoe dit opgelost gaat worden. Heel jammer hoor, had graag glasvezel gehad. Grt Ron

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Vonkiee62 kun je eens een foto plaatsen van het KPN-spul in de meterkast en het KPN-spul in de woonkamer?

Komt de glasvezel in de meterkast binnen?

Waar staat het modem, ook in de meterkast of in de huiskamer?

Of staat alleen de tv-decoder in de huiskamer?

 


Ja... die kabel zult u zelf voor moeten zorgen denk ik. Het is uw woning.

Wat is het voor woning? Gewoon de meterkast in huis? 

Misschien is de monteur nog bezig geweest met een draadloze verbindingset, maar kreeg die het niet werkend? Of u wilde geen 80 euro voor dat set betalen?


Hallo @Nick83 , aan een goede fantasie ontbreekt het jou niet:sunglasses:

Maar een goede KPN-monteur heeft toch altijd wel een netwerkkabel bij zich als het daar aan ontbroken zou hebben.

Maar goed, we moeten de reactie van @Vonkiee62 nog even afwachten.

 


Maar een goede KPN-monteur heeft toch altijd wel een netwerkkabel bij zich als het daar aan ontbroken zou hebben.

Tuurlijk. Maar die kan je toch niet zomaar los over de grond gooien?


Ja... die kabel zult u zelf voor moeten zorgen denk ik. Het is uw woning.

Wat is het voor woning? Gewoon de meterkast in huis? 

Misschien is de monteur nog bezig geweest met een draadloze verbindingset, maar kreeg die het niet werkend? Of u wilde geen 80 euro voor dat set betalen?

Nick83, wat een vooroordelen zeg. Heb liever dat je niets zeg als je niet weet wat er gebeurt is i.pv gelijlk tr oordelen


Hallo @Vonkiee62 kun je eens een foto plaatsen van het KPN-spul in de meterkast en het KPN-spul in de woonkamer?

Komt de glasvezel in de meterkast binnen?

Waar staat het modem, ook in de meterkast of in de huiskamer?

Of staat alleen de tv-decoder in de huiskamer?

 

JanD, de aansluiting glasvezel zit in de meterkast. Mijn huidige modem staat in de woonkamer evenals de tv decoder. Heb ook een draadloze verbindingsset van de woonkamer naar de slaapkamer


Dan had hij in principe met u kunnen overleggen om het dan in het meterkast aan te sluiten.
Een stopcontact plaatsen in de meterkast komt er dan ook nog eens gratis bij als die er niet is.
Wat is er precies verteld tijdens uw monteursbezoek? Persoonlijk zou ik nooit een omzetting annuleren omdat er er geen kabel naar de woonkamer loopt.


Ja... die kabel zult u zelf voor moeten zorgen denk ik. Het is uw woning.

Wat is het voor woning? Gewoon de meterkast in huis? 

Misschien is de monteur nog bezig geweest met een draadloze verbindingset, maar kreeg die het niet werkend? Of u wilde geen 80 euro voor dat set betalen?

Nick83, wat een vooroordelen zeg. Heb liever dat je niets zeg als je niet weet wat er gebeurt is i.pv gelijlk tr oordelen

Ik oordeel niet. Welke vooroordelen bedoeld u? 


Dan had hij in principe met u kunnen overleggen om het dan in het meterkast aan te sluiten.
Een stopcontact plaatsen in de meterkast komt er dan ook nog eens gratis bij als die er niet is.
Wat is er precies verteld tijdens uw monteursbezoek? Persoonlijk zou ik nooit een omzetting annuleren omdat er er geen kabel naar de woonkamer loopt.

Mij is verteld dat de monteurs die de kabel naar de meterkast hebben gelegd hun werk niet goed hebben uitgevoerd. Ze hadden ook de kabel naar de woonkamer moeten leggen volgens hem. Mij maakt het geen biet uit hoe of wat maar ik heb dus geen glasvezel


Ja... die kabel zult u zelf voor moeten zorgen denk ik. Het is uw woning.

Wat is het voor woning? Gewoon de meterkast in huis? 

Misschien is de monteur nog bezig geweest met een draadloze verbindingset, maar kreeg die het niet werkend? Of u wilde geen 80 euro voor dat set betalen?

Nick83, wat een vooroordelen zeg. Heb liever dat je niets zeg als je niet weet wat er gebeurt is i.pv gelijlk tr oordelen

Ik oordeel niet. Welke vooroordelen bedoeld u? 

Verbindingsetje heb ik al dus daar ligt het niet aan. De monteur heeft helemaal niets geprobeerd, heeft alleen gekeken. Glasvezelmodem zit nog dicht in de doos


Mij is verteld dat de monteurs die de kabel naat de meterkast hebben gelegd hun werk niet goed hebben uitgevoerd. Ze hadden ook de kabel naar de woonkamer moeten leggen volgens hem. Mij maakt het geen biet uit hoe of wat maar ik heb dus geen glasvezel

Zo als ik het nu begrijp klinkt dat echt heel raar.
Maarja, ik ben niet bij u op adres geweest om de situatie te bekijken.

Wat voor diensten neemt u af en waar heeft u alles staan van KPN?

PS niet omdat het moet ofzo maar een foto van de situatie spreekt meer dan 1000 woorden


Mij is verteld dat de monteurs die de kabel naat de meterkast hebben gelegd hun werk niet goed hebben uitgevoerd. Ze hadden ook de kabel naar de woonkamer moeten leggen volgens hem. Mij maakt het geen biet uit hoe of wat maar ik heb dus geen glasvezel

Zo als ik het nu begrijp klinkt dat echt heel raar.
Maarja, ik ben niet bij u op adres geweest om de situatie te bekijken.

Wat voor diensten neemt u af en waar heeft u alles staan van KPN?

Alle apparatuur (televisie-internet en bellen) staat nu in de woonkamer


En loopt er iets van een telefoonkabel loose buis of coax kabel naar u meterkast toe vanaf woonkamer of visaversa?
Heeft u een kruipruimte?


En loopt er iets van een telefoonkabel loose buis of coax kabel naar u meterkast toe vanaf woonkamer of visaversa?
Heeft u een kruipruimte?

Ik heb een droge kruipruimte maar er loopt geen kabel of loze buis naar de woonkamer. Kan dit ook niet zelf doen i.v.m leeftijd en gezondheid.


Ik zou zeggen laat nog een monteur komen voor een second opinion bel daarvoor even met 0800-0402
Ik wil ook wel komen als u de regio Apeldoorn/Amersfoort woont.
Maar daar ga ik verder niet over.


Ja... die kabel zult u zelf voor moeten zorgen denk ik. Het is uw woning.

Wat is het voor woning? Gewoon de meterkast in huis? 

Misschien is de monteur nog bezig geweest met een draadloze verbindingset, maar kreeg die het niet werkend? Of u wilde geen 80 euro voor dat set betalen?

Nick83, wat een vooroordelen zeg. Heb liever dat je niets zeg als je niet weet wat er gebeurt is i.pv gelijlk tr oordelen

Ik oordeel niet. Welke vooroordelen bedoeld u? 

Hallo @Nick83 , dan zou ik jou eerste reactie nog maar eens goed over lezen en mijn reactie daar weer op.

Jouw manier van reageren valt bij mij soms ook niet in goede aarde en denk dan bij mezelf, dat had je ook anders kunnen vragen of opmerken

CC: @Vonkiee62 


Ik zou zeggen laat nog een monteur komen voor een second opinion bel daarvoor even met 0800-0402
Ik wil ook wel komen als u de regio Apeldoorn/Amersfoort woont.
Maar daar ga ik verder niet over.

Pauwerful, helaas maar ik woon in Gouda


Ja... die kabel zult u zelf voor moeten zorgen denk ik. Het is uw woning.

Wat is het voor woning? Gewoon de meterkast in huis? 

Misschien is de monteur nog bezig geweest met een draadloze verbindingset, maar kreeg die het niet werkend? Of u wilde geen 80 euro voor dat set betalen?

Nick83, wat een vooroordelen zeg. Heb liever dat je niets zeg als je niet weet wat er gebeurt is i.pv gelijlk tr oordelen

Ik oordeel niet. Welke vooroordelen bedoeld u? 

Hallo @Nick83 , dan zou ik jou eerste reactie nog maar eens goed over lezen en mijn reactie daar weer op.

Nogmaals: waar oordeel ik? Ik stel een aantal vragen met als doel wat meer informatie los te krijgen over de situatie en wat er gebeurt is tijdens het bezoek van de monteur. Wat is daar fout aan?


Hallo @Nick83 , die opmerking in je eerste reactie over die draadloze verbindingsset zou bij mij ook in het verkeerde keelgat vallen als je zo naar mij toe zou reageren.

Hiermee sluit ik deze discussie, verder vind ik je bijdragen in de regel waardevol.

 

 

 


om weer terug op de vraag te komen, als ik het goed lees zit er wel een werkende glas in de woning, alleen niet in de woonkamer (waar het modem moet komen)??

 

bij wijn weten installeert KPN netwerkbeheer de (FTU) media aansluiting standaard in de meterkast en vanaf daar is de bewoner zelf verantwoordelijk.

 

klantenservice hiervoor is:

 

Koninklijke KPN BV
call 0880063757
launch BEZOEK WEBSITE
Openingstijden
8:30 t/m 17:00

 

 

indien de aanvankelijke aanleg goed is, zijn er wel kosten aan verplaatsen. 

 

 


Hoi @Vonkiee62 
Een KPN medewerker zal binnenkort op dit topic reageren.
Hij kan de situatie nazien en uitvinden wat de reden was, maar dan moet je wel even je forumprofiel invullen met je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer, dan kunnen ze voor je aan de slag.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hoi @Vonkiee62, welkom op ons forum!
Ik kan helaas weinig zeggen over de aanleg van glasvezel behalve dat het beschikbaar is op jouw adres.
Het plaatsen van je glasvezelkastje en eventueel verplaatsen daarvan(mogelijk zijn daar kosten aan verbonden) gaat via onze kabelbeheerder KPNNetwerkNL, voor vragen of opmerkingen kun je het beste bij hen zijn.
 


Hoi @Vonkiee62, welkom op ons forum!
Ik kan helaas weinig zeggen over de aanleg van glasvezel behalve dat het beschikbaar is op jouw adres.
Het plaatsen van je glasvezelkastje en eventueel verplaatsen daarvan(mogelijk zijn daar kosten aan verbonden) gaat via onze kabelbeheerder KPNNetwerkNL, voor vragen of opmerkingen kun je het beste bij hen zijn.
 

Schiet ik dan ook niets mee op. Er is toch een voorschouw geweest? Ze hebben overal gekeken hoe het zat en dan later ermee aankomen dat het kastje op de verkeerde plaats zit? Laat dan maar, dan hou ik wel wat ik heb.


Hoi @Vonkiee62, welkom op ons forum!
Ik kan helaas weinig zeggen over de aanleg van glasvezel behalve dat het beschikbaar is op jouw adres.
Het plaatsen van je glasvezelkastje en eventueel verplaatsen daarvan(mogelijk zijn daar kosten aan verbonden) gaat via onze kabelbeheerder KPNNetwerkNL, voor vragen of opmerkingen kun je het beste bij hen zijn.
 

Mijn advies wat me collega @Pauwerful ook heeft gegeven is het aansturen van een nieuwe monteur. Meneer geeft aan dat de kruipruimte droog is, (aanname) is dat meneer geen vloerverwarming heeft. In dat geval kan kpn gewoon via de kruipruimte naar beneden in de meterkast en omhoog in de woonkamer. Morgen om 10:03 heb ik weer een kruipruimte. Dit doen we bij een migratie van koper naar glas geheel gratis, hooguit een klein beetje kosten voor een mooi puntje aan de muur. 


Ik had wellicht iets beter kunnen lezen :sweat_smile:  @Vonkiee62, sorry. Het gaat niet om het verplaatsen van het glasvezelpunt (wat via KPNNetwerkNL gaat) maar het aansluiten van de TV ontvanger op de experiabox die bij de nieuwe glasvezel situatie ergens anders zit dan nu. (toch?)

Het trekken van die kabel gaat via ons. In dit geval zou je de wijziging gewoon opnieuw kunnen aanvragen. We sturen dan opnieuw een monteur, die kan dan het beste even met je meedenken.