Skip to main content

Wij hebben een monteur (Roamer) over de vloer gehad voor de installatie in huis.
Die constateerde 'geen prik" en vertrok.
KPN belt: er komt een monteur langs.
Die kwam en loste het 'probleem’ in minder dan 1 minuut op. De andere had bij het plaatsen van een kastje ook een schakelaartje omgezet.
En nu? ‘Er komt een andere monteur voor de inhuis installatie".
Geen monteur en geen bericht.

Maar de afsluiting van het koper komt eraan en de glasvezel is er, werkend, maar de installatie is niet afgerond.

KPNnetwerk geschreven: “We hebben je bericht ontvangen, We doen ons best om je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden of terug te bellen". Dat was op 23/11.

We zijn nu 8 dagen verder en nog steeds niets gehoord

Kan het zo zijn dat binnenkort mijn aansluiting via koper wordt afgesloten en ik nog steeds geen gebruik kan maken van de glasvezelaansluiting?

Heeft u wel een glasvezelaansluiting waar lampjes op branden?


Ja, hoor, lampjes branden groen.
 


Dan kunt u gewoon het modem er op aansluiten en zou het moeten werken. 


Dank u,
Maar uw reactie lost mijn probleem niet op.

KPN zou de installatie verzorgen en stuurde daarom een monteur van Roamler langs.
Die heeft zijn werk niet afgemaakt.

En nu wacht ik op KPN, KPNNetwerk en/of Roamler om het werk af te maken.

Nog 82 dagen heb ik koper zie ik in mijn status op KPNNetwerk, dan wordt het afgesloten….


Nee dat klopt maar ik kan nooit wachten😉. Er us een groot te kort aan monteurs helaas.  Dus of u doet het zelf of u belt even met de klantenservice 0800-0402.  Blijkbaar is er iets fout gegaan. 


Dank u,
Maar uw reactie lost mijn probleem niet op.

KPN zou de installatie verzorgen en stuurde daarom een monteur van Roamler langs.
Die heeft zijn werk niet afgemaakt.

En nu wacht ik op KPN, KPNNetwerk en/of Roamler om het werk af te maken.

Nog 82 dagen heb ik koper zie ik in mijn status op KPNNetwerk, dan wordt het afgesloten….

Hallo @Theo koper wordt pas uitgeschakeld bij een werkende glasvezelverbinding, eerder niet.

 


DSL kabel uit je modem halen, netwerkkabel pakken, deze in het zwarte kastje prikken en aansluiten op de rode WAN poort van het modem. Modem even van stroom halen en weer opnieuw aan zetten. 
 

Gaat sneller als wachten op een monteur.


Hoi @Theo . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik even mee. 


Beste Erwin,

ik paste mijn profiel aan, zoals je vroeg.
Maar nu, twee weken verder, nog steeds geen reactie.

Niet van KPN, niet van KPNnetwerk en niet van Roamler.

Zelf probeerde ik een paar keer met Roamler een afspraak te maken.
Afspraak maken lukte wel.
Maar die werden telkens door Roamler geannuleerd.


Hoi @Theo .  Duizend maal excuses. Je was tussen wal en schip beland :-(

We hebben even gebeld en ik heb geprobeerd een KPN installatiemonteur voor jou te regelen. Helaas kregen we toen een foutmelding.

Er staat nu een ticket open met het verzoek om z.s.m. een installatiemonteur bij jou te krijgen.   Laat je mij volgende week donderdag weten of er na aanleiding van dit ticket schot in de zaak is gekomen? 


Bedankt voor je reactie, Erwin.


De interventie van Erwin had succes.
De klantenservice plande een monteur in.
Niet van Roamler, maar van KPN.

Die maakte de installatie prima af.
Zo'n monteur, daar zou de KPN zuinig op moeten zijn.

Alles werkt!

Niets meer te wensen?
Toch wel, KPN schreef dat de omzetting kosteloos zou verlopen.
Nu toch een rekening van bijna €50 voor de WiFI-punten, terwijl zonder deze punten de omzetting van koper naar glas bij ons niet mogelijk was…


 


Nu toch een rekening van bijna €50 voor de WiFI-punten, terwijl zonder deze punten de omzetting van koper naar glas bij ons niet mogelijk was…

Vreemde redenatie, van de KPN-monteur? 

Wifi kent geen verschil tussen koper en glasvezel.

De omzetting van koper naar glas is inderdaad kosteloos, alleen je uploadsnelheid gaat er op vooruit.

Heb je dat wifipunt nog geen 14 dagen, dan kun je deze in originele verpakking weer retourneren.

Zie onderstaande link hoe:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

 


Nu toch een rekening van bijna €50 voor de WiFI-punten, terwijl zonder deze punten de omzetting van koper naar glas bij ons niet mogelijk was…

Vreemde redenatie, van de KPN-monteur? 

Wifi kent geen verschil tussen koper en glasvezel.

De omzetting van koper naar glas is inderdaad kosteloos, alleen je uploadsnelheid gaat er op vooruit.

Heb je dat wifipunt nog geen 14 dagen, dan kun je deze in originele verpakking weer retourneren.

Zie onderstaande link hoe:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

 

@Theo Ik vermoed dat die superwifi nodig was vanwege de locatie van het glasvezel aansluitpunt? Klopt dat? 


@Erwin, correct!

En goed dat je even navraagt ipv zoals JanD maar wat aan te nemen en uit de heup te schieten.
Het plaatst zijn ruim 20.000 reacties en zijn 'wijsgeer’ in het juiste perspectief.

 

Jij nogmaals bedankt voor je interventie!


@Theo :  Ik stuur je even een privébericht