Skip to main content

Ik wil een afspraak met een monteur om een glasvezelkastje (NT?) te laten installeren. Op het moment is er alleen een wit doosje aanwezig, waarop niets aangesloten kan worden. (FTU?)

 

Via de telefoon lukt dit niet. (Krijgen foutmeldingen, maken ticket aan.) De website vertelt me aan het eind van het afspraak-maak-proces dat ik niet ingelogd ben terwijl ik dit wel ben.

 

Ik heb via de website mijn abonnement omgezet naar een glasvezel abonnement. Ik denk dat de normale gang van zaken in de war is gegooid, doordat ik zelf een nieuwe modem heb geregeld (via wifi-verbeteren-tool op aanraden van KPN medewerker via telefoon) en aangesloten. Vervolgens werd mijn afspraak met de KPN monteur gecanceld. Ik heb toen via de livechat diezelfde afspaak weer gekregen. Die monteur is nooit verschenen en nu krijg ik met geen mogelijkheid een nieuwe afspraak gemaakt.

 

Na mijn laatste telefoongesprek is er een ticket aangemaakt voor hulp en vervolgens wordt mij via sms gemeld dat ik “volgens het systeem” al een aansluiting heb en dus geen monteur meer nodig heb. (Maar ik heb dus geen glasvezelkastje om een netwerkkabel op aan te sluiten.) Ik heb ondertussen een zelf aangesloten ExperiaBox 12 in de meterkast, eentje extra toegestuurd nog in de doos en ik krijg geen afspraak gemaakt voor hetgeen wat ik nodig heb. 

 

Hoe nu verder? Ik heb onderhand al 4 verschillende mensen aan de telefoon gehad, de livechat gebruikt en heb zitten wachten op een monteur die nooit is gekomen.

 

Huidige situatie. Oranje kabel komt de woning binnen en eindigt in doosje.

 

Hoe lang zit dat kastje er al?


U hoeft helemaal niets te doen. Er komt vanzelf een keer een monteur langs om u over te zetten van koper naar glasvezel. Maar daar kan een paar maanden overheen gaan. Dat is normaal.

Eerst moet dat witte kastje bij iedereen in uw regio geplaatst zijn. En de centrale moet klaar zijn. Daarna gaat men iedereen over zetten van koper naar glas.

Een glasvezel abonnement bestaat niet bij KPN. Alle abonnementen werken op zowel koper als glas.


U hoeft helemaal niets te doen. Er komt vanzelf een keer een monteur langs om u over te zetten van koper naar glasvezel. Maar daar kan een paar maanden overheen gaan. Dat is normaal.

Eerst moet dat witte kastje bij iedereen in uw regio geplaatst zijn. En de centrale moet klaar zijn. Daarna gaat men iedereen over zetten van koper naar glas.

Een glasvezel abonnement bestaat niet bij KPN. Alle abonnementen werken op zowel koper als glas.

 

@Joep1965 Kastje zit er sinds 23 Maart.

@Nick83 Bedankt voor de info. Hoop dat je gelijk hebt. Maar dan moet ik dus nu zonder enige informatie een onbepaalde tijd gaan wachten dat dit vanzelf goed komt? Vreemde gang van zaken.


Normaal gesproken blijft de dsl lijn gewoon aktief tot je overgezet wordt. Alleen de drager veranderd dus je had niets moeten doen. Kan inderdaad maanden duren. Je hebt inderdaad alles in de war gebracht. 😉 Dit zal nog wel een tijdje tobben worden ben ik bang. Misschien dat een moderater nog iets voor je kan doen maar de wachttijd op een moderater is een dag of twee.


Normaal gesproken blijft de dsl lijn gewoon aktief tot je overgezet wordt. Alleen de drager veranderd dus je had niets moeten doen. Kan inderdaad maanden duren. Je hebt inderdaad alles in de war gebracht. 😉 Dit zal nog wel een tijdje tobben worden ben ik bang. Misschien dat een moderater nog iets voor je kan doen maar de wachttijd op een moderater is een dag of twee.

 

Bedankt voor de info. Ik kijk het wel een tijdje aan dan. Ik was in de veronderstelling dat glasvezel nodig was voor de bandbreedte van het nieuwe abonnement i.v.m. buitengebied. Zal eerst eens kijken of dit nieuwe abonnement straks wel ingaat en functioneert. Op het moment worden “wijzigingen verwerkt”.


Hoi @Bertus Willems

Als het goed is neemt KPN contact met je op om een afspraak in te plannen voor de afhandeling van het installeren van glasvezel. Echter vind ik 1,5 maand wel vrij lang duren. Zeker in het buitengebied willen we mensen graag snel van glasvezel voorzien 😊. Zou jij voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen, dan kan ik voor je spieken waarop we aan het wachten zijn. 


Hoi @Bertus Willems

Als het goed is neemt KPN contact met je op om een afspraak in te plannen voor de afhandeling van het instaleren van glasvezel. Echter vind ik 1,5 maand wel vrij lang duren. Zeker in het buitengebied willen we mensen graag snel van glasvezel voorzien 😊. Zou jij voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen, dan kan ik voor je spieken waarop we aan het wachten zijn. 

 

@Hanna_ Ik heb de gegevens toegevoegd.


Hallo @Bertus Willems

Ik heb even gekeken en er moet inderdaad nog een monteur vanuit KPN langs komen. Ik zie dat er een ticket voor de backoffice is aangemaakt, maar hier lijkt wat mis in te gaan. Het ticket is geüpdatet, ik hoop dat er snel contact met je wordt opgenomen. Zou je ons op de hoogte willen houden (ook als je niks hoort) Dan houd ik het voor je in de gaten.  


Hoi @Hanna_ ,

 

Bedankt voor het kijken en de info. Ik zal het even aankijken en een update geven over een tijdje.


@Hanna_ Ik ben vanochtend gebeld voor een afspraak met een monteur op 11 Mei. Moet dus wel goed komen. Alleen nog even uitvogelen hoe ik die extra Experia Box weer bij KPN krijg. Kan de monteur die meenemen? Anders stuur ik hem retour. In ieder geval bedankt voor de hulp. Blij met het forum.


Hoi @Bertus Willems, als het goed is heeft de monteur de juiste Experiabox bij zich. Fijn dat er snel iemand langs komt! Laat je ons weten of het allemaal goed is verlopen? 


@Hanna_  De monteur is langsgeweest en heeft het glasvezelkastje geinstalleerd en aangesloten. De extra Experia Box (we hadden er 1 aangesloten en 1 extra opgestuurd gekregen van hetzelfde model) heeft hij meegenomen. Hiermee is alles afgehandeld en zijn we tevreden. Bedankt voor je hulp.

 

Over het geheel was onze ervaring met de service een beetje frustrerend. Dit heeft wel te maken met de complexiteit van de situatie, dus kan er wel wat begrip voor opbrengen. Uiteindelijk blij met het forum, waarin je rustig je situatie kan omschrijven eventueel met afbeeldingen erbij. Dit of e-mail is gewoon een beter medium dan de telefoon voor een niet-standaard situatie.

 

Waarschijnlijk was het zonder problemen verlopen als ik zelf geen nieuwe modem had geregeld via de “wifi manager” tool op de website. Dit heb ik overigens zelf niet bedacht. Dat is mij over de telefoon verteld door een KPN medewerker. Lijkt me niet handig om dit aan te raden als hierdoor volautomatisch afspraken met monteurs afgezegd kunnen worden.

 

Onze situatie was bijzonder. Het glasvezelnetwerk was aangelegd door een externe partij (Digitale Stad), waardoor er niet automatisch een vervolg was via KPN. Bovendien zitten we in het buitengebied waardoor het oude netwerk geen snelheden kon leveren van nieuwe abonnementen.

 

Maar uiteindelijk alles geregeld dus en relatief snel ook nog dus prima afgehandeld zo.

 

Groeten,

Bertus Willems.


Ik ben blij dat het allemaal is opgelost!