Skip to main content

Op 1 november heb ik een bestelling geplaatst voor een internet en tv abonnement van 1GB/s. De activatie hiervan is pas op 14 december gepland. Wat dus 6(!!) weken na bestellen is, waar op de website overal maximaal 10 werkdagen staat. 

 

Ik heb een aansluitpunt in de meterkast voor glasvezel in mijn nieuwbouwhuis. Ik heb na het afsluiten een mail gekregen met informatie en kwam er toen achter dat er alleen een FTU kastje zit en dat de NT dus nog geplaatst moet worden door een monteur. Nieuwbouwappartementen om mij heen in hetzelfde complex hebben wel al een monteur over de vloer gehad. Ook later pas internet aangevraagd.

Na heel veel gebel met eerstelijns op de klantenservice uiteindelijk van iemand die er 17 jaar werkt een noodpakket(direct online) kunnen krijgen terwijl dit bij alle anderen NOOIT zou kunnen. Ook heb ik bij iedereen gevraagd hoe het kan dat ik als ik op dit moment een nieuw abonnement zou afsluiten de activatie datum op 10(!) december staat. Dus 4 dagen eerder dan de bestelling die ik een maand eerder plaatste. Er kon niet in geschoven worden en bla bla bla. Ik moest contact op nemen met KPN netwerk en die zeiden na 40 min wachtrij weer, ‘KPN moet ons een ticket sturen voor een afspraak en dat hebben ze niet gedaan..’ , dus ik weer terug naar KPN maar daar kon niemand me wat vertellen. Toen ook nog problemen met het Direct Online pakket want het cas nummer van de digitenne box was niet goed opgeschreven dus ook weer 4 dagen geen tv gehad. Al met al is de klantenservice via telefoon 1 groot drama dus. Vandaar dat ik mij went tot het forum, misschien kan hier eindelijk iemand me duidelijkheid geven. 

Nu na wat rondsurfen op het forum kom ik er dus achter dat er ook nog een afspraak gemaakt moet worden met een monteur voordat ik aansluiting krijg. Hiervan heb ik ook nog niks vernomen en ik ben dus bang dat ik vanaf de 14de nog niet kan internetten via het glasvezel netwerk. 

Nu heb ik een dag geleden een mail gehad dat mijn installatie pakket opgestuurd is, maar bij het proberen te bekijken van de status krijg ik een foutmelding op mijn KPN. Ik zou mijn account al geactiveerd hebben en dat klopt. Ik kan alleen nergens de status dus zien. Verder krijg ik op de homepagina van mijnKPN niks te zien over mijn abonnement en staat er overal geen informatie. 

 

Ik begin dus zwaar te twijfelen over alles in de bestelling. Wanneer komt mijn NT en monteur? Waarom werkt mijnKPN niet? Wanneer kan ik het pakket verwachten en moet ik thuis zijn? En aub geen antwoorden meer met bellen naar de klantenservice. Want die kunnen dus nergens bij helpen, dan graag een belafspraak met iemand die kunnen en kennen heeft. 

Goed dat je hier je verhaal vertelt.  Een moderater gaat dit zeker oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer en het nieuwe adres. De wachttijd is 2 dagen. De grote vraag is of kpnnetwerk.nl de verbinding opgeleverd heeft.  Even geduld maar je krijgt hier zeker antwoord op je vragen. 


Ondertussen het pakket met router etc binnen maar nog geen indicatie wanneer de monteur komt. 

Op de verpakking staat dat ik op 14 december geactiveerd word en kan installeren. Alleen zonder NT kastje kan ik nog niks installeren. 


Vul even je profiel in, zo kan een moderator een monteur aansturen. 


Vul even je profiel in, zo kan een moderator een monteur aansturen. 

Als het goed is heb ik dit gedaan, mijn klanten nummer en postcode etc zijn ingevuld


Lekker bezig. Je kan natuurlijk ook altijd bellen met ons voor een monteur hoewel je daar helaas niet zulke goede ervaring mee hebt. 
Wel wil ik je nog even informeren dat je op de site en telefonisch enkel een wensdatum van de levering kan doorvoeren. Pas na 1 a 2 dagen krijgt u definitief de bevestiging met een datum. Dit omdat er soms administratief of buiten in de kasten nog wat moet worden gewijzigd waardoor het langer kan duren.


Lekker bezig. Je kan natuurlijk ook altijd bellen met ons voor een monteur hoewel je daar helaas niet zulke goede ervaring mee hebt. 
Wel wil ik je nog even informeren dat je op de site en telefonisch enkel een wensdatum van de levering kan doorvoeren. Pas na 1 a 2 dagen krijgt u definitief de bevestiging met een datum. Dit omdat er soms administratief of buiten in de kasten nog wat moet worden gewijzigd waardoor het langer kan duren.

1 of 2 dagen na je bestelling of na het ontvangen van een pakket? Ik heb nog nooit een afspraak gekregen voor de monteur. 


Hoi @NickMolenweg . Welkom op het forum.

Helaas heb ik geen definitief antwoord voor je. We wachten op de netwerkleverancier. Dat is KPNNetwerk. Zij verwachten dat de aansluiting op 14-12 gereed is. De nadruk op verwachten. Als dat écht zo is, kun je vanaf die dag een monteur inplannen.  Dat wil ik op dat moment met liefde voor je doen. We zullen dus 14-12 moeten afwachten.

Kun jij mij op die dag hier een seintje geven? Dan kijk ik of ik wat voor je kan doen. 


Hoi @Erwin_ ik heb dus ook met KPNnetwerk aan de telefoon gehangen. En die zeggen dat ze een ticket van jullie moeten ontvangen want het netwerk is klaar. Dus ik word steeds gefrustreerder door geen duidelijke antwoorden. Want Kpn netwerk heeft dus helemaal geen opdracht ontvangen voor dit huis. 

Daarom zou ik graag willen dat KPN dit overlegt met KPN netwerk om er zo achter te komen wat er mis is. Want ik ben niet degene die heen en weer gepingpongd hoort te worden wat nu wel zo is. 


En hoe kan het nou dat mensen om mij heen wel gewoon al werkende verbindingen hebben. Het klopt gewoon van geen kant en niemand kan me iets vertellen. Dat is toch ongelofelijk?? 

Ja je kan een abonnement nemen bij ons maar wanneer het gereed is kunnen we niet zeggen. Op de website staat binnen 10 dagen maar het kan dus ook 42 dagen duren. En nu is het dus nóg niet zeker dat het de 14de klaar is. 

 

Ik ben er helemaal klaar mee dat niemand me kan helpen en/of tegemoet komt. 


Erg jammer dat de communicatie zo stroef verloopt. Ik zie aan onze kant ook een ticket open staan. Ze zouden dus op de hoogte moeten zijn.

Los daarvan zal ik navraag gaan doen bij een aantal collega's.  Ik zal zorgen dat er duidelijkheid komt. Ik kan je niet beloven dat ik dat antwoord vóór het weekend heb.

Ik kom er sowieso op terug. 


Ik vermoed dat er helemaal niks mis is. Maar dat u gewoon nog even geduld zult moeten hebben.

Lijkt me dat KPN Netwerk ook helemaal geen opdracht hoeft te ontvangen. Immers, u zegt zelf dat het aansluitpunt al in de meterkast zit. Dus waarvoor moeten ze dan nog opdracht krijgen?


Maar geef me dan op zn minst even dat ruim 6 weken wachten niet normaal is? 

Geduld is wel een beetje op na die tijd. 

Bedankt voor de hulp in ieder geval


Daarnaast wil ik nog even aankaarten dat een website zoals KPN netwerk dan ook misinformatie geeft. 

Na invullen van postcode en huisnummer staat er op de website;

Huidig netwerk

Je huidige netwerk: glasvezelnetwerk beschikbaar

Wat kan ik nu doen?

Je kunt een glasvezelabonnement afsluiten om gebruik te maken van glasvezel.

 

Met deze informatie ga je er vanuit dat het klaar is om te gebruiken en dat er niet nog 6 weken uitgetrokken moet worden om iets te activeren. Alle informatie is gewoon zo ontzettend onduidelijk en tegensprekend.. 


Dat kan ik niet tegenspreken, @NickMolenweg . Ik had ook liever gezien dat die tekst wat duidelijker is.  

Je adres wordt/is aangesloten op glasvezel. Helaas betekent dat nog niet altijd dat de infrastructuur daarachter ook al klaar is.  

Welbeschouwd staat er ook niets wat niet waar is maar ik kan me heel goed indenken dat je dat verwacht dat het ook op korte termijn geleverd kan worden. Dat zou ik zelf ook denken. 

Ik heb zojuist navraag gedaan. Ik ben even afhankelijk van de werktijden van de collega's wanneer ik meer weet. Ik zorg dat er een duidelijk antwoord komt. 


Bedankt @Erwin_ ik wacht je antwoord af


Zojuist nog contact gehad met KPN netwerk. Weer een uur in de wacht. 

Zei kunnen mij vertellen dat vanuit hun alles klaar is om gewoon een NT en abonnement aan te sluiten. Zij hoeven dus niks meer te doen en KPN (jullie) kunnen dus gewoon een monteur sturen om de NT aan te sluiten. 

Mevrouw kon in het systeem kijken van jullie en gaf aan: Hun eigen opdrachten staan in de wacht en daarna navraag moeten doen.

Er is dus niks meer te doen voor KPN netwerk. Dat is 1 november opgeleverd. 

 

Wel vertelde de vrouw dat het soms ook gebeurd dat KPN netwerk ook gelijk de NT aanlegt als er voor de opleverdatum van hun al een abonnement is aangevraagd. Aangezien mijn abonnement is aangevraagd op 1 november en hun opleverdatum 1 november is zou het ook nog kunnen dat er daar iets is mis gegaan. 

 

Al met al is alles dus gereed voor internet en zou KPN gewoon een monteur moeten kunnen sturen voor het aansluiten van de NT. KPN netwerk heeft alle werkzaamheden voltooid en afgesloten hier..

@Erwin_ @Ik_Hussel 


Volgens mijn collega's is alles administratief nu in orde. Ik zie ook dat er een monteur ingepland is. Ik heb er vertrouwen in dat je nu met succes zult worden aangesloten.