Skip to main content

De aansluitdatum van mijn glasvezel abonnement staat op “vanaf 14 juli” in de bestelstatus.
Het is nu 12 juli en ik heb ook nog geen installatie pakket ontvangen.
Er is ook nog geen ONT geplaatst en daar is ook nog geen datum voor gepland.
Helpdesk medewerker KPN verwijst naar KPN-Netwerk en vice versa.. Iets met een ticket voor NT plaatsing.

Van een KPN service desk medewerker kreeg ik uiteindelijk te horen dat de ONT in het aansluitpakket zit, samen met de Box 12 en eventueel TV kastje.
Maar dat ik dit pakket nog niet heb ontvangen 2 dagen voor de aansluitdatum is wel erg vreemd. Er moet ergens iets zijn mis gegaan.

“Van het kastje naar de muur” is hier wel erg letterlijk van toepassing.

 

Hi @Ed_G, ik zie dat er inmiddels contact is geweest over het afmaken van de glasvezelaansluiting en dat dit op 3 augustus gereed gemaakt gaat worden. Heel zuur dat het langer duurt dan eerst verwacht werd, maar wel fijn dat er eindelijk duidelijkheid is voor jou!


Aansluitpakket vandaag ontvangen, mooi ruim op tijd voor de monteur afspraak komende donderdag 3 aug.
Vind het nog altijd vreemd dat er een monteur voor aansluiten moet langskomen. De bijgevoegde installatie handleiding beschrijft ook het zelf plaatsen van de NT en lijkt me super eenvoudig zelf te doen.


Complimenten voor de KPN monteur!
Hij was vanmorgen mooi op tijd (aankomst net na 8u) en heeft de nieuwe KPN Glasvezel aansluiting keurig geactiveerd en KPN Box 12 en TV+ kastje netjes aangesloten op TV.
Na een bakje koffie en alles gecheckt en geupdate was alles binnen 3 kwartier rond.

Speedtest op laptop bekabeld zo’n 940/940Mb/s, dus prima. Ook op wifi een mooie 640/360Mb/s.
Hopelijk blijft alles zo werken.


Ah kijk aan, wat mooi dat het met de monteur zo goed verlopen is én dat je nu zo’n lekkere snelheid binnenhaalt 😊