Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds gisteren de Experia Box V10 ontvangen en ben nu bezig deze te installeren.

Tijdens de bestelling gaf de site aan dat bij mij een kopernetwerk beschikbaar was.

Nu heb ik alles aangesloten maar krijg het niet voor elkaar.

Power brandt geel, wireless brandt geel en service brandt constant oranje.

De ISRA is aangesloten zoals het hoort, alleen geen feedback van de L1 en L2 lampjes.

L2 snap ik gezien deze niet aangesloten is.

Maar meer krijg ik niet voor elkaar met de modem.

Er zit een glasvezelaansluiting, van het Caiway netwerk. Deze is zoals ik gehoord heb niet voor Kpn te gebruiken.

Naar mijn verzoek zou mijn aansluiting de 18e in gaan maar nog geen bevestiging van gehad.

Mijn abbonement loopt al wel.

 

Hoi @nondesert . Welkom op het forum.

Spijtig dat er nog een signaal op lijkt te staan. Heb je momenteel nog wel andere diensten? Het forum is niet de aangewezen plek voor dit soort kwesties. Wij zijn niet permanent bemand en reacties kunnen lang(er) op zich laten wachten. De snelste manier om hier bij geholpen te worden is door te bellen met 0800 0402. Dan heb je direct contact met een medewerker en kan er ook gelijk actie ondernomen worden. Het nummer is uiteraard gratis.

Als je toch via ons geholpen wilt worden, kan dat uiteraard. Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen en ons hier een seintje willen geven?

 


2 van die aparte draadjes hoort eigenlijk niet. Kan je de kapjes van beide doosjes los maken?


Dat 2 losse kabeltjes niet gebruikelijk zijn kan ik me voorstellen maar zou geen problemen op moeten leveren gezien het 1 op 1 verbonden is.

Bovenste doosje zat bij mijn pakket, onderste is de oude ptt ISRA.

De ISRA was aangesloten op een wandcontactdoos, deze heb ik gezien deze beschadigd was verwijderd en daarvoor het doosje dat bij het pakket zat teruggeplaatst.

Bij deze ISRA zaten de kabels zo op lijn 1 aangesloten, rood links, blauw rechts.

En het doosje kleur op kleur alles zou moeten kloppen naar mijn idee.


Vul anders je profiel even aan en geef mij een seintje, @nondesert . Zou mij niet verbazen als er nog geen signaal op staat. We sturen namelijk een mail als alles werkt. 


@Erwin_ ik heb mijn profiel aangevuld


@nondesert : Ik denk dat we het lek boven hebben.  Jij krijgt een zogenaamde pairbonding verbinding. (hierbij worden beide aderparen ingezet, dus. Wat ook meer snelheid betekent) 

Je order wordt op 25-8-2021 opgeleverd. Bij pairbonding zit altijd een monteur. Die komt op die dag tussen 13:00 en 15:00.  Is dit bij jou bekend?

Als ik zo naar dat is/ra kijk zal die sowieso door de monteur vervangen worden en ik heb goede hoop dat daar achter dat klepje nog een tweede aderpaar te vinden is. 


@Erwin_  van dat alles wist ik nog niet, daarvoor dank.

Moet ik wel even zien hoe ik dat ga doen met die monteur gezien ik doordeweeks in de kost zit in Duitsland.

Mag iemand anders daarbij aanwezig zijn of moet ik daar persé persoonlijk bij zijn?


@Erwin_  van dat alles wist ik nog niet, daarvoor dank.

Moet ik wel even zien hoe ik dat ga doen met die monteur gezien ik doordeweeks in de kost zit in Duitsland.

Mag iemand anders daarbij aanwezig zijn of moet ik daar persé persoonlijk bij zijn?

 

Als er maar iemand thuis is (18+)


Vreemd dat deze monteur buiten jouw medeweten is ingeboekt. @DennisA78  zegt het al, als een meerderjarige de deur open doet, is het goed.


@DennisA78 Dat is/ra zie ik trouwens niet vaak. (wat foto's op het forum betreft)  Jij wel?


@DennisA78 Dat is/ra zie ik trouwens niet vaak. (wat foto's op het forum betreft)  Jij wel?

 

Ja ik wel. Isra1. Vervang ik eigenlijk altijd voor de nieuwste. Geen gedoe meer met losse draadjes schroeven. Klant kan er meer mee, alsin, klikklik. Geen extra doosjes eraan.

 

 

 


@nondesert Hoe is dit afgelopen?


@Erwin_  excuus voor dr late reactie, de monteur is langs gekomen, heeft een nieuw ISRA geplaatst en ik geniet nu van lekker snel internet. 😁👍🏻


Super! Fijn dat het werkt.