Skip to main content

Sinds gisteren heb ik een v10A geïnstalleerd.
Vooraf heb ik met de speedtest even de snelheid gemeten met de oude experiabox (V8). Ik kwam tot de volgende cijfers (gemiddeld) Down: 36,5. Up: 31,4
Na het installeren van de v10A kreeg ik de volgende cijfers: Down: 26,4. Up 31,2. Een stuk lager dus.
Omdat ik vandaag het laden van webpagina's wat traag vond, weer eens gemeten en ik kom nu tot het volgende: Down: 5,1. Up: 14,3. 
Er klopt dus iets niet, mijn vraag is nu hoe ik de v10A het beste (standaard) kan instellen.
Ik heb er wel een beetje verstand van, maar ben geen deskundige. Dus geen moeilijke dingen svp.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Zijn deze snelheden bekabeld gemeten of met wifi? En was uw Experiabox v8 kapot dat u hem omgeruild heeft?


De snelheden zijn met wifi gemeten.
De V8 was niet kapot, maar ik had slechte verbinding van de TV via een draadloze verbindingset. De helpdesk kwam met het advies om ook maar gelijk de experiabox te vervangen om uit te sluiten dat daar een probleem mee was.
Inmiddels ben ik wat verder met onderzoek.
De speedtest gedaan op de Surface van mijn vrouw en ik kwam tot, voor mijn doen hele hoge waardes: down: 57,0 en up 31,3. Toen eens gekeken in de box en gezien dat de surface verbinding heeft via een 5 GHz verbinding en mijn laptop via een 2,4 GHzverbinding. Het probleem zit dus waarschijnlijk in de laptop. Kan ik die ook instellen op 5 GHz of ligt dat aan de Wifi adapter die erin zit? Zo ja, kan die vervangen worden? De laptop is al een jaar of 5 oud.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Hallo @Roef snelheid meten doe je altijd bekabeld met 1 computer rechtstreeks verbonden met het modem. Draadloos meten is zinloos.

Verder is het verstandig het modem minimaal 1 week niet te resetten zodat het modem zich optimaal kan inregelen met de centrale (kast).

Oudere laptops hebben soms geen 5.0-wifi aan boord, dat kun je opvangen door een dual band wifi adapter te kopen en die aan te sluiten op een USB-poort van de laptop.

 


Bedankt JanD voor je reactie. Het is me duidelijk.
Maar….. nu doet zich een volgend probleem voor. Bij het zoeken naar een oplossing voor het voorgaande probleem heb ik waarschijnlijk iets gewijzigd in de instellingen van de wifi adapter.
Ik kan namelijk niet meer gebruik maken van mijn in internetverbinding. In het overzicht van de diverse verbindingen staat er een kruis door mijn eigen internetverbinding. Wel kan ik inloggen via het gastennetwerk dat ik gisteren heb ingesteld. Wat heb ik verkeerd gedaan? 


Hallo @Roef , als je een W10 lsptop hebt kun je bij instellingen kiezen voor ' netwerk opnieuw instellen',

Dan staat alles weer standaard en moet het weer werken.

 


Hallo JanD, bedankt is prima gelukt.


Reageer