Skip to main content

Ik heb een extra 2,4GHz netwerk op mijn KPN box12 aangezet en tevens de gewenste GHz wifistandaard b,g aangevinkt.

Mijn Etwist thermostaat werkt namelijk alleen op de 2,4 GHz band met de wifi 1 & 3 (802.11b en 802.11g)

Ik zie echter dat het type verbinding van de Etwist thermostaat desondanks Wifi 4:802.11n is.

Hoe kan ik de gewenste b,g verbinding tot stand brengen? 
De thermostaat verbinding valt namelijk regelmatig weg.

Hi @FrMe, welkom hier. 

Ik zou allereerst willen weten of je het op de juiste manier hebt gedaan. Heb je de stappen gevolgd op onze Kennisbank over het extra netwerk instellen? Zo ja, dan kun je zo de instellingen van de WiFi aanpassen. 


Dat heb ik inderdaad zo gedaan en bij WiFi signaal b,h aangevinkt.

maar bij de verbonden apparaten wordt desondanks aangegeven dat Wifi4 van toepassing is 


Bij wifisignaal b,g aangevinkt


Zou je ook willen proberen en je beveiligingsniveau alleen op WPA 2  in te stellen?


Staat aangevinkt “WPA2 -Peronal” en ik heb nu beveiligde management frames nu “uit” aangevinkt


Zo te lezen heb je alles gedaan wat je kon doen, behalve je modem resetten

Heb je ook contact gehad met je installateur? 


Dank voor de reacties. Ik heb wel contact gehad met Remeha. 
Aangegeven is dat een “gescheiden “ 2,4 GHz netwerk met een 802.11.b of 802.11.g wifi vereist is voor de

etwist thermostaat.

Verder wordt verwezen naar de provider (KPN) om het te regelen.

Hoewel er sprake is van extra WiFi 2,4 netwerk lijkt het er op dat toch steeds het netwerk een 802.11.n (Wifi4) signaal gebruikt. 

 


Hoewel er sprake is van extra WiFi 2,4 netwerk lijkt het er op dat toch steeds het netwerk een 802.11.n (Wifi4) signaal gebruikt. 

Als je binnen je modem bij de wifi-instellingen van de 2.4-band kijkt, staat er in de regel B/G/N als geactiveerd en daar zou jou apparaat dus gewoon op moeten werken, kies wel voor kanaal 1, 6 of 11 en een kanaalbreedte van 20 en kies niet voor 20/40 of 40 @FrMe 

Kies anders voor uitsluitend kanaal G, kanaal B is (te) sterk verouderd en ik verwacht niet dat er recente apparatuur is die dat nog ondersteunt.

 


Reageer