Skip to main content

Exact dit probleem, 

Ineens is mijn "smart" verlichting ontkoppelt door die V10 epediabox en krijg ik het niet meer gekoppeld. Je kunt je vast voorstellen dat als je lampen het ineens niet meer doen dat het echt heel frustrerend is.

En hoe log je dan in op die zte met Chinese tekens website om je ssdi naam te veranderen? Gewoon met je kpn id?.

Het verhaal met verwijzingen en channels wordt onnodig lastig gemaakt voor een leek zoals mij. Kan er dan als er toch updates komen, niet gewoon een update komen dat je het zelf kunt selecteren of het 2.4 GHz of 5 GHz is? 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Charlotte's, welkom op ons forum! 

Als je geen wifiversterkers, Superwifi punten of Experia Wifi's hebt kun je deze netwerken scheiden.

Ik heb de antwoorden op je vraag even voor je verzameld uit een aantal verschillende topics:

Inloggen V10

Bij de V10 staat het wachtwoord niet achter, en moet je het de eerste keer leeglaten. Het kan zijn, omdat je het meerdere keren na elkaar geprobeerd hebt, dat het even geblokkeerd is geweest en je hierdoor lang moest wachten. In principe moet de volgende volgorde werken:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Firefox of Chrome en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    LET OPV10A modem heeft een ADMIN wachtwoord achterop staan. Op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Scheiden 2,4Ghz en 5Ghz op V10

Op de afbeelding hieronder zie je waar je je 2,4Ghz en 5Ghz kunt scheiden/wijzigen op je V10. Als je ze allebei een eigen SSID Naam geeft zijn ze gescheiden!

 

 Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je er niet uit komen of vragen hebben, voel je vrij die hier te stellen!


@Thomas ,

Ik heb wel 3 superwifi-punten vanuit jullie aangeschaft en sindsdien werken de smartlampen dus matig/niet.

Maar ik ga het in iedergeval vanavond proberen, bedankt in iedergeval voor de inlog informatie.


Ah goed dat je het zegt. Met de Superwifi punten ̵k̵u̵n̵ ̵j̵e̵ ̵n̵a̵m̵e̵l̵i̵j̵k̵ ̵d̵e̵ ̵2̵,̵4̵G̵h̵z̵ ̵e̵n̵ ̵5̵G̵h̵z̵ ̵h̵e̵l̵a̵a̵s̵ ̵n̵i̵e̵t̵ ̵v̵a̵n̵ ̵e̵l̵k̵a̵a̵r̵ ̵s̵c̵h̵e̵i̵d̵e̵n̵ ̵e̵n̵ ̵wordt het wifi van je V10 niet gebruikt.

Het 2,4Ghz/5Ghz probleem bij slimme apparaten doet zich vooral vaak voor bij het instellen van de apparaten. Als ik het goed begrijp had je de lampen eerst wel goed werkend dus daar lijkt het nu niet fout te gaan.

Je zou nog kunnen kijken of de wifiverbinding te verbeteren is met onze online wifimanager. Met beter 2,4Ghz bereik kan het zijn dat je lampen ook beter werken. Anders zou je hierover ook altijd nog even kunnen bellen met 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen altijd even met je meedenken!

 

*admin edit:
Nu de superwifipunten Extra Wifi ondersteunen kun je daarop een extra netwerk instellen, met alleen 2,4Ghz voor je lampen.
Zie ook:

Je doet dit door in te loggen op je Superwifipunten.
Dit staat beschreven in dit topic: