Skip to main content

L.S.,

 

mijn alarm heb ik aan mijn modem gehangen via intern IP adres. Het interne IP adres heb ik “vast” staan. Maar toch verandert het IP adres dan na een paar weken. En kan ik mijn alarm niet meer aan…

 

bij mijn vorige modem werkte dit prima. Denk dus dat er iets mis is met mijn modem,

 

robert

Welke Experia Box heb je?

Plaats eens een screenshot van de DHCP-binding (Static-DHCP) die je voor jouw alarm hebt ingesteld.

Wat is de DHCP range waarbinnen de DHCP server IP adressen mag uitdelen?

Ligt die DHCP binding naar een IP adres binnen de DHCP range?


Hi,

 

ik heb een experia v10a.

 

de range is uit mijn hoofd 10-200. Het IP adres valt buiten de range.

 

 


Het IP adres valt buiten de range.

Dan is dat het probleem, een DHCP-binding (static-DHCP) moet altijd binnen de DHCP range liggen.

Vergroot de DHCP range of verander het toegewezen IP adres.


Hoi @Ragebolluh . Welkom op het forum.

Ik denk dat het modem geen probleem veroorzaakt en sluit me aan bij de conclusie van @wjb . 

Lukt het om dit anders in te stellen? Ik verwacht namelijk dat dat de oplossing is.


Heren,

 

ben nog niet overtuigd, waardeer wel de feedback.

 

Een DHCP reeks is juist bedoeld om alle apparaten die dynamisch staan, via de DHCP server (die in de router zit)  een vrij adres toe te delen. Overigens, de eerste keer had ik de ATS1000A statisch staan in de DHCP reeks en dat pikte de router niet.

Kortom; een statisch IP adres in een DHCP reeks kan problemen veroorzaken. 

Ik wil best het statisch adres in de DHCP reeks zetten maar volgens mij zal dat geen verschil maken.

Het zou beter zijn om het MAC adres van de ATS1000A te forwarden. Dan weten we zeker dat de instelling juist is. Veel routers kunnen op basis van MAC adres al poorten forwarden. Van de Experiabox weet ik het niet zeker.

kan dat ook?


Haalt een apparaat zijn IP adres op via de DHCP server van de Experia Box en is het IP adres op de Experia Box d.m.v. een DHCP binding ofwel static-DHCP vast gezet dan moet het IP adres binnen de DHCP range vallen.

Is het IP adres van een apparaat handmatig ingesteld op het apparaat zelf dan moet dat IP adres buiten de DHCP range vallen om dubbele IP adressen te vermijden.

 

Op de Experia Box V10 (zonder a) kon je in het begin op MAC adres forwarden maar dat heeft KPN in al haar "wijsheid" onmogelijk gemaakt.

Dat is heel jammer want forwarden op MAC adres is een hele mooie functionaliteit.


Ah, dan begrijp ik het beter. Het IP adres is namelijk handmatig ingesteld. En daarom dus buiten de dhcp range.

 

maar dat houdt hij niet vast. Heeft het dan zin om hem statisch binnen de range te zetten? Of heb ik dan nog hetzelfde probleem?


Heren, kunnen jullie wellicht nog wat feedback geven op bovenstaande? Wil het graag oplossen. Denk op basis van de laatste reactie dat ik een goed heb ingesteld, maar het werkt (nog) niet


Plaats eens screenshots van de netwerkinstellingen op dat alarm.