Skip to main content

Al vanaf oktober 2021 ligt er glasvezel klaar in de straat bij ons complex in Haarlem.

Een aantal buren werden snel aangesloten door KPN Netwerk die waren toevallig thuis.

Als je als bewoner afwezig was dan had je pech er werd geen briefje in de bus gedaan.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben vanaf januari 2022 bezig geweest voor 5 woningen inclusief mijn appartement met KPN Netwerk om een gezamelijke afspraak te maken om de glasvezel kastjes te laten plaatsen.

Eindelijk was het zover en werd er eind mei de aansluitingen gerealiseerd.

In de afgelopen maanden heb ik diverse medewerkers gesproken van Tripticom,Artemis,KPN Netwerk…

Als deze KPN Netwerk medewerkers meerdere malen bij bewoners vorig jaar in oktober/november op de bonnefooi langskwamen zonder telefonisch contact te leggen met de bewoners.

Gek he? dat mensen niet thuis zijn en druk aan het werk zijn.

Er zijn wel drie KPN Netwerk monteurs in januari geweest door middel van een ingeplande afspraak van mij.

Maar deze heren kwamen tot hun eigen verbazing en mijn persoon, zonder hoogwerker aan en ik woon 2 hoog, die afspraak was volgens hun verkeerd ingepland door de medewerkster van KPN Netwerk.

Eindelijk kreeg ik een mobiel nummer van een KPN Netwerk/Tripticom medewerker die de schouw van woningen doet via omwegen van diverse emails en telefoontjes met Artemis,Tripticom,KPN Netwerk.

Eindelijk was het zover en werd er eind mei de aansluitingen gerealiseerd.

Het werd 16 uur en het doormeten daar hadden KPN Netwerk monteurs geen tijd meer voor.

Doormeting/nameting is gisteren op 7 juni jl. gebeurd, wederom doordat ik opnieuw die medewerker gebeld voor deze nieuwe aparte afspraak, weer geen follow up van KPN Netwerk zelf.

Kortom, ik moet zelf als consument overal achteraan gaan, alsof ik hun manager ben.

De monteur die de nameting gisteren deed zei tegen mij “sluit het nog maar niet aan, het moet nog actief worden”.

“Wanneer dan” vroeg ik? ik heb er geen haast mee, maar ik wil dat wel weten.

Ja meneer misschien krijgt u nog een bericht, u hoort het wel.

Nu bel ik vandaag de klantenservice van KPN op met de vraag is mijn glasvezel aansluiting actief?

De KPN klantenservice medewerker vroeg aan mij of er een apart kastje daar staat met knipperende lichtjes.

Nee zei ik, ik zie gewoon de witte wandcontactdoos van de nieuwe glasvezel aansluiting.

Ik stelde vraag, wat kunt u dan in uw systeem zien op mijn adres?

De medewerker antwoordde: “Dat er hoogbouw obstructie was door een andere bewoner?”.

Daar is absoluut geen sprake van zei ik.

Eind van dit verhaal is dat de KPN medewerker mij adviseert weer met KPN Netwerk te bellen of de aansluiting nu gereed is of dat er toch nog een ander kastje moet worden aangesloten.

Dat ga ik dus ook maar morgen of vrijdag doen.

Maar iedereen begrijpt dat dit absoluut geen schoonheidsprijs verdient!!

En ik ben blij dat ik van deze “Neverendingstory” af ben.

Ik weet dat KPN hier niet verantwoordelijk voor is (of niet verantwoordelijk voor wil zijn).

Maar er valt een hoop te verbeteren in dit proces, waarbij ik als consument overal achterna moet gaan en zo slecht gecommuniceerd wordt.

De vraag is, wanneer is de glasvezel aansluiting officieel actief?

Als die wandcontact doos aangesloten is en de nameting is gedaan of moet er toch nog iets anders gebeuren?

Op mijn adres is het voor de KPN medewerker in ieder geval een raadsel.

Ondertussen staat het hier nog prima op een ouderwetse ADSL aansluiting zonder storingen.

Ik ga morgen of vrijdag maar bellen met mijn contactpersoon van KPN Netwerk/Tripticom.

Want als ik het niet doe, dan gebeurt er blijkbaar niets.

Het resterende wat ik wil zeggen, laat ik hier maar achterwege, want eigenlijk lusten daar de honden geen brood van.

 

Waarvan akte.

 

Een bijzonder ontevreden klant

 

 

 

 

 

KPNnetwerk moet eerst de aansluit opdracht gereed melden. Dan pas kan een provider als KPN er diensten overheen sturen. Het is ook de provider die het actieve NT kastje over de witte FTU schuift. 

KPN de provider moet dus eerst kunnen zien in de systemen dat de glasvezel gereed is voor levering diensten. Dan zal KPN zich vanzelf melden en een monteur sturen die je gratis overzet van ADSL naar glasvezel. Evt is deze migratie ook zelf aan te vragen. Maar alles is afhankelijk van de gereedmelding van KPNnetwerk.


Dank je Dennis, dat is een heldere uitleg.

Wat vind jij van dit hele verhaal?


Het is ook de provider die het actieve NT kastje over de witte FTU schuift. 

Nee hoor, niet altijd en sterker nog: steeds minder. In veel nieuwe uitrolgebieden op PON MVP2 wordt de KPN Netwerk betaald door KPN Wholesale om direct een ONT te plaatsen en activeren, een goed voorbeeld hiervan is Hengstdal in Nijmegen waar de onderaannemer vrijwel overal een ONT geplaatst heeft waar er een pre-order of actieve dienst van KPN Wholesale actief is.

Ook vaak zat meegemaakt dat KPN Netwerk al een NT geplaatst heeft bij GoF-netwerken, bijvoorbeeld na een aansturing tot herstel van een FTU.

 

Wat vind jij van dit hele verhaal?

Die verdient absoluut geen schoonheidsprijs nee, ik zou daar zelf ook echt wel een klacht van maken bij KPN Netwerk want dit is niet hoe het hoort te gaan.


Ik heb al zoveel aangedrongen, er wordt gewoon gezegd dat het druk is.

Er is niet eens een klachten optie bij KPN netwerk online op website, ik vind echt schandalig eigenlijk.

Ik ben vast niet de enige….


En vrijwel zeker is het ook te druk. Op veel plaatsen wordt glasvezel uitgerold althans geprobeerd maar er zijn geen mensen!! Zoals u wellicht weet zijn er grote problemen op de arbeidsmarkt.  


En vrijwel zeker is het ook te druk. Op veel plaatsen wordt glasvezel uitgerold althans geprobeerd maar er zijn geen mensen!! Zoals u wellicht weet zijn er grote problemen op de arbeidsmarkt.  

 

Dat begrijp ik zeker, maar de manier van dat ik overal achteraan moet gaan, dat kan toch niet?


Hoi @RolandoW . Ik heb een beetje meegelezen en ik word er uiteraard ook niet vrolijk van.

Helaas kan ik er vanuit KPN de provider niks in betekenen.  We moeten wachten op de afmelding door KPNNetwerk/aannemer. 

Heb je nog wat gehoord van KPNNetwerk over dat obstructie verhaal?  Soms kan één bewoner roet in het eten gooien. 


Hoi @RolandoW . Ik heb een beetje meegelezen en ik word er uiteraard ook niet vrolijk van.

Helaas kan ik er vanuit KPN de provider niks in betekenen.  We moeten wachten op de afmelding door KPNNetwerk/aannemer. 

Heb je nog wat gehoord van KPNNetwerk over dat obstructie verhaal?  Soms kan één bewoner roet in het eten gooien. 

Hoi @Erwin_  Ik weet dat KPN Netwerk weleens gezegd heeft dat ze in oktober 4 keer bij zijn geweest en niemand thuis was.

Ik heb ook nooit een briefje in de bus ontvangen.

Ik wist dat ze bezig waren, ik zit zelf in het VVE bestuur en heb twee keer toestemming gegeven.

Ik heb vandaag die meneer gebeld die ook een schouw doet en hij heeft wat meldingen weg gehaald en toen belde ik KPN op en ik krijg over 14 dagen een KPN monteur op bezoek voor NT installatie.