Skip to main content

Hallo,

 

Mijn internet valt vaak uit.

Net een speedtest gedaan. Ook niet best:

voor glasvezel.

Geen storing gemeld.

 

Wat is er aldoor aan de hand?

 

Groeten,

 

Andre.

gaan we terug naar de inbelmodems:)

Beetje sneu voor glasvezel 500MB.(:

 


Hallo @andrebergh , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef de modem eens een fabrieks-reset.

Doe nu weer eens een bekabelde speedtest.

Gaat hu nu beter?

 


De snelheid is echt belabberd!. Ik moet zeker 500MB krijgen. Nou ok 499MB:)

 


Probleem is dat het internet af en toe uitvalt. En dat met glasvezel(!). En de bandbreedte is te weinig voor een Teams meeting. Zo gaat het niet lukken met dat thuiswerken...:).

Ik lees ook dat KPN de lijn afknijpt. Waarom weet ik niet. Maar het gebeurt bij andere klanten, lees ik en na een correctie kan het weer.. Zal toch niet zo zijn….

Groeten,

André.


Is dit draadloos ? en welk modem heb je ?


Probleem is dat het internet af en toe uitvalt. En dat met glasvezel(!). En de bandbreedte is te weinig voor een Teams meeting. Zo gaat het niet lukken met dat thuiswerken...:).

 

met 34 down moet dat echt wel lukken!Ik zit hier op een 25mbps DSL lijn en teams en zoom werkt gewoon prima.


Ja, als het stabiel is. Soms valt de hele lijn eruit. Das niet handig als je Teams krakend tot stilstand komt.

Ik begrijp dat Arnhem geen randstad is. En dat wellicht 100MB de max is, maar hou dan op met aanbiedingen van ‘ga naar 1000MB/s’. En alle marketing rond snelheid is toch bullshit?.

Een contractje van 100MB werkt dan ook voor een groot gebied, maar lever dan wel kwaliteit...


Hoi @andrebergh . Welkom op het forum.

Het is belangrijk om bekabeld te meten. Alleen dan weten we of er genoeg snelheid op het modem binnenkomt. Heb jij die mogelijkheid?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?