Skip to main content

ik ben al drie dagen bezig om me internet wifi goed te krijgen en hoger snel heid .

ik heb tijdtje 200mb snelheid en nu heb ik het op gehoogt naar 500mb en toen ik voor de eerste keer keek kreeg ik maar 20m snelheid waar voor ik voor 200 mb betaalde .nu heb ik 500mb en zit ik op  50 mb 

 

nu zegt de klantenservice dat het aan de kabel ligt en ik zeg tegen haar neej ligt niet aan de kabel het ligt aan de verbinding die ik vraag en niet krijgt van kpn ! en vraag ik om de manager en die manager kan ook niks voor me doen .KPN HOE GAAN WE SERVICE GEVEN ? OP MIJN ADRES ZOUDE OOK 6 TELEVIES KUNNEN GEPLAATS WORDEN MAAR IK HEB MAAR EEN AAN SLUITING VOOR ME TV ????

ALS IK EENTJE EXTRA WIL VOOR ME KAMER KAN DIT NIET ! HELE LEKKERE SERVICE IS DIT WAAR IS DE SUPPORT TEAM ????? KPN HEEFT DIE NOG WEL ? DIE DE KLANTEN KUNNEN HELPEN ? EEN GEEN KLANTESERVICE ?

Het lijkt me dat u glasvezel heeft. Klopt dat? Heeft u glasvezel? Ik vraag het ff voor de zekerheid…

Verder. Meet u de snelheid bekabeld rechtstreeks op de Experiabox? Niet via WiFi? Ook niet via een draadloze verbindingset? 


Hallo @gerritx 

 

Ik heb het idee dat er hier Megabits en MegaBytes door elkaar worden gehaald omdat het steeds een factor 10 scheelt.

Geeft je testprogramma of de plek waar je de snelheid ziet het niet in MegaBytes aan terwijl de internetsnelheid wordt uigedrukt in Megabits?

Welk testprogramma gebruik je en kan je een schermafdruk plaatsen.

 

En wat bedoel je dat je maar 1 aansluiting voor je TV hebt, het aantal vrije poorten op je router?

Je kan daar een b.v. een 8 poorts switch op aansluiten zodat je weer genoeg vrije poorten hebt.

Zoiets als deze: https://www.coolblue.nl/product/764695/netgear-gs108e.html

Je kan ook een andere switch kiezen maar die moet dan wel IGMP snooping ondersteunen.


Hallo @gerritx , de hoofdletterstand van je typemachine blijft hangen, zou ik even naar (laten) kijken.

 

 


Ik heb nu andere box aan gevraagt en hussel 500mb speed gedaan abon. Is gewijzigt ga dit ff bekijken en zal je zeggen of het beter is geworden. Bedankt voor je antwoord


Hallo @gerritx , de hoofdletterstand van je typemachine blijft hangen, zou ik even naar (laten) kijken.

 

 

Neej het is al goed . Jij bent heel slim dat je dat ziet.


Hallo @gerritx, bedankt voor je berichtje. Ik lees dat je jouw internetsnelheid verhoogd hebt, maar hier weinig van merkt. Ik lees ook dat je de snelheid hebt gemeten via wifi. Nu geeft @GeSp al een mogelijk verklaring.:

GeSp schreef:

Ik heb het idee dat er hier Megabits en MegaBytes door elkaar worden gehaald omdat het steeds een factor 10 scheelt.

Geeft je testprogramma of de plek waar je de snelheid ziet het niet in MegaBytes aan terwijl de internetsnelheid wordt uigedrukt in Megabits?

Welk testprogramma gebruik je en kan je een schermafdruk plaatsen.

Maar om meer uit jouw wifi verbinding te halen kan ik altijd aanraden om Wifi Manager eens te proberen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar Superwifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.

Maar ik begrijp dat je al telefonisch contact hebt gehad en dat je abonnement opnieuw is aangepast en je hierbij ook een nieuw modem krijgt. Ik ben benieuwd of dit jouw internetsnelheid verbetert. Zo niet, dan kan je eerst naar de Wifi Manager kijken. :)


Het is al goed ik moet alleen nog wachten op de snelheid maar zal enkele dagen duren denk ik maar me wifi is sterker.