Skip to main content

Hallo,

Sinds enige tijd hebben we glasvezel, yeahh. Maar sindsdien ook problemen met internet. Ik heb een snelheidsverhoging gedaan van 50 naar 200 Mbit/s.
Ik merk soms dat de snelheid achterwege blijgt. Ik doe hier een speedtest.

 


Wanneer ik merk dat de snelheid onder de 100 komt, reset ik het modem en kabelaansluiting.
De grap is steeds wanneer ik het modem reset, ik daarna weer de volle snelheid heb.

Dan is de Wifi (met 3 super WiFi punten) en bekabeld in mijn huis gewoon top, net onder de 200Mbit/s. Maar dat kan een dag, drie dagen of soms een week of enkele weken aanhouden en dat zakt het weer. Er is geen pijl op te trekken. Kan dit aan het modem liggen die lui is 😉 Ik heb de zwarte  box 12 versie.

Zoals ik al zei, na het resetten is er gewoon goed internet. Maar komaan, het is toch niet normaal om het modem steeds te moeten resetten, takkewerk. Ik verwacht een stabiele internetverbinding en niet dat ik zelf steeds actie moet ondernemen.

Is de kans groot dat mijn KPN box 12 een tik van Corona heeft gekregen en onstabiel is geworden. Misschien eens vervangen?

Ik  hoor graag wat het kan zijn.

Met vriendelijke groet, Robert

Als de snelheid bedraad wordt gemeten, wordt het dan ook minder. Na een herstart zoekt de wifi weer het juiste kanaal. Een wijziging bij de buren, een apparaat dat iets scheef staat kan weer een storing veroorzaken waardoor wifi minder goed is. Bedraad zou altijd goed moeten gaan.


ik dacht dat internet via glasvezel een veel lagere ping zou geven maar de ping die jij laat zien haal ik ook met gemak over mijn coax ziggo verbinding 


Hallo @Loftsiler meet je wel bekabeld op 1 computer met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Heb je de glasvezelkast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een reset gegeven?

 


Hallo @Loftsiler meet je wel bekabeld op 1 computer met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Heb je de glasvezelkast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een reset gegeven?

 

Het is belangrijk om bij de basis te beginnen . Dat is meten zoals @JanD aangeeft. 

@Loftsiler : Wat is daarvan de uitkomst?


Heren,

@JanDZoals ik al aangaf reset ik ook de kabelaansluiting (de glasvezelbox). De spanning haal ik er inderdaad 2-3 minuten vanaf (ik trek het voedingsstekkertje eruit). Nadat de spanning erop zit, wacht tot ‘connection’ gaat branden. Vervolgens loop ik naar de router om een reset (knopje) te geven. Deze druk ik 10-15 seconden in tot de power rood brand en zich daarna weer opstart.

Na een paar minuten heb ik de volledige snelheid weer. Dat kan vervolgens een paar dagen, of week, weken aanhouden en dan wordt het weer trager en begint het circus weer opnieuw.  Ik ben bekend met de ‘resetterij’, maar ik vind het niet normaal dit zovaak te moeten doen.

@Jeroen Ruiter  Onderstaand is bedraad gemeten. Zoals je ziet, maakt het niet veel verschil

bedraad (voor het resetten)

-----------------------------------------
Hierna heb ik het systeem gereset volgens de manier hierboven beschreven. Hieronder de meetresultaten:

 

bedraad

en
 

via WIFI

Zoals je ziet werkt het weer naar behoren. Maar dat is het probleem niet echt. Ik word een beetje moe van steeds dat gereset… Kan dat aan het modem liggen, hebben anderen dit ook etc?

Loftsiler


@Loftsiler : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


seintje


Klopt het dat er ook nog superwifi's zijn aangesloten? Wat gebeurt er als deze niet aangesloten zijn?


@Erwin_  Jazeker zitten er 3 superwifi punten aangesloten. Alle drie branden groen.
Als ze niet aangesloten zijn, heb ik alleen op de benedenverdieping wifi, de rest is zwak.

 

Twee dagen geleden had ik  na het resetten weer volop snelheid. Nu weer de helft lager dan waarvoor ik betaal.


 

 
 

 

 


Vreemd dat het zo fluctueert.  Voor de duidelijkheid: Je betaalt voor de snelheid die binnenkomt op het modem. Als je hier volledig rendement van wilt hebben is een kabel het beste middel. Wifisnelheid is van té veel factoren afhankelijk om te kunnen garanderen.  Dat doet geen enkele provider. 

Ik ben toch benieuwd naar de snelheid zonder de superwifi's.  Blijft die (ondanks dat het bereik dan veel minder is) wel consequent? 

 


Dan heb ik ook gelijk een opmerking. Ik heb nu 1 gig glasvezel van kpn. 

Ik heb nu 950 mbits bedraad en 480 mbits tot 600 mbits wifi

Krijg nu een aanbod van 200 mbits woonzorgcomplex  aanbieding. 39,50 euro per maand.

Krijg ik dan gewoon 200 mbits wifi en 200 mbits bedraad of word die wiffi ineens afgenepen door kpn Heb box 12 nu 

 

postcode 3437kt


@New Joke City wifi wordt nooit afgeknepen dus je zal rond die 200 halen.


Dus ik krijg ook daadwerkelijk 200 mbits uploa en 200 mbits download bij Glasvezel.

 

( had pairbonding 2 maanden geleden en die haalde 204 mbits download en 52 mbits upload )

Was tevreden toentertijd, 

 

Vraag dit omdat kpn klantenservice nog steeds geen antw heeft gegeven ( 5 werkd ) 


@New Joke City Jij hebt hier een eigen topic over.  Ik adviseer om daar na te vragen. Volgens mij heeft mijn collega het al uitgelegd. Succes.