Skip to main content

Vorige week heb ik mijn KPN Box 12 ontvangen en vanaf morgen zou ik er gebruik van moeten kunnen maken. Nu vraag ik mij af of ik zelf de WiFi kan installeren of dat ik er per se een monteur voor nodig heb. In de hoek van mijn kamer zit een Genexis kastje, wordt momenteel niet gebruikt, maar hier branden geen lampjes van. Is de Genexis dan stuk of zou die wel gebruikt kunnen worden bij het aansluiten van de WiFi? Is er een manier waarop ik kan testen of het kastje nog werkt?

Hoi @Amber L, welkom op het forum! 
Aansluiten mag je sowieso altijd zelf doen, maar soms is er een monteur nodig om het daadwerkelijk te laten werken. Dat er helemaal geen lampjes op je glasvezelkastje branden is niet zo'n goed teken. Het powerlampje brandt ook niet? Zou je de stroomstekker kunnen controleren?
Had je ook al een afspraak met een monteur gepland?
Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Zit de stekker wel in het stopcontact? 


Ik vind dit nogal vaag omschreven. Nieuwe klant van KPN, of bestaande klant? En is de V12 een vervanging op de V10 of V10A? Eerst op DSL aangesloten en nu op glasvezel?

 

De “regel” is dat als glasvezel opgeleverd is door monteur mag je zelf de Experiabox vervangen en instellen...


Het powerlampje werkt ook niet. De stekker die erin zit heb ik gecontroleerd, maar daarna verdwijnt het in de muur en ik weet zo niet waar de stekker dan naartoe gaat, ik kan zo wel nog even in de meterkast kijken. Ik heb zo veel mogelijk informatie ingevuld op mijn profiel. De monteur staat ingepland op 20 augustus, maar omdat mijn huisgenoot gaat verhuizen op de 15e en dan onze huidige (Ziggo) router meeneemt wou ik graag al eerder de WiFi kunnen aansluiten. Het is natuurlijk niet zo fijn om 5 dagen zonder internet te zitten. De V12 en V10(A) zou ik zo niet weten, de KPN Box 12 heb ik opgestuurd gekregen.


Het powerlampje werkt ook niet. De stekker die erin zit heb ik gecontroleerd, maar daarna verdwijnt het in de muur en ik weet zo niet waar de stekker dan naartoe gaat, ik kan zo wel nog even in de meterkast kijken. Ik heb zo veel mogelijk informatie ingevuld op mijn profiel. De monteur staat ingepland op 20 augustus, maar omdat mijn huisgenoot gaat verhuizen op de 15e en dan onze huidige (Ziggo) router meeneemt wou ik graag al eerder de WiFi kunnen aansluiten. Het is natuurlijk niet zo fijn om 5 dagen zonder internet te zitten. De V12 en V10(A) zou ik zo niet weten, de KPN Box 12 heb ik opgestuurd gekregen.


Aha, nu wordt het duidelijker….

Pas op 20 augustus wordt je aangesloten.

Je kan niet eerder de Experiabox aansluiten, want je NT is nog niet aangesloten in de wijkcentrale (gepatched). Dat houdt in dat je zowel bekabeld als via WiFi pas op 20 augustus gaat werken en niet eerder.


Bedankt voor het antwoord. Betekent dit dat de monteur dan de Genexis moet vervangen of moet er dan alleen een kabel aangesloten worden? Doet de monteur dat patchen ook?


Bedankt voor het antwoord. Betekent dit dat de monteur dan de Genexis moet vervangen of moet er dan alleen een kabel aangesloten worden? Doet de monteur dat patchen ook?


Ja, als het goed is doet KPN monteur (bijna altijd) de aansluiting maken aan wijkcentrale zijde en de klantzijde. Of de Genexis NT vervangen moet worden bepaalt de monteur. Meestal testen ze wel met de NT die je nu hebt. Werkt het, dan kan hij blijven zitten. Ikzelf heb ook een oude NT zitten (wel nieuwer type aansluitpunt) van een XS4ALL abonnment wat ik gehad heb. Toen de monteur mij in wijkcentrale niet kon aansluiten had hij wel mijn meterkast bekeken en gaf aan wel de oude NT te willen hergebruiken. Maar dit zal waarschijnlijk ook per KPN monteur verschillen.


Hallo @Amber L , je zou ter overbrugging je mobiel als wifi hotspot in kunnen stellen.

 

 



Aha, nu wordt het duidelijker….

Pas op 20 augustus wordt je aangesloten.

Je kan niet eerder de Experiabox aansluiten, want je NT is nog niet aangesloten in de wijkcentrale (gepatched). Dat houdt in dat je zowel bekabeld als via WiFi pas op 20 augustus gaat werken en niet eerder.

Dit klopt helemaal! Nog even een weekje geduld dus! De tip van JanD is een hele goede 🙂. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.