Skip to main content

Goedemorgen! 

Ik woon in een huis dat is opgedeeld in 4 appartementen. 64A, 64B, 64C en 64D. 

Het ISRA-punt zit in de meterkast bij mijn buurman op A. Mijn buren van A,C en D hebben werkend internet via dit punt. 

Mijn buurman geeft aan dat er "ingeprikt" kan worden op dit punt zodat ik ook internet kan afsluiten (er is voldoende ruimte geeft hij aan)

Alleen lukt het mij met geen mogelijkheid om voor B een internet abonnement af te sluiten. 

Het enige wat KPN kon bieden was een trage verbinding wat door de medewerker zelf werd afgeraden. (20Mbit/s download en 2Mbit/s upload)

Ik heb verschillende keren gebeld met verschillende aanbieders maar ze geven aan niet iets anders te kunnen leveren.   

Ook gevraagd aan de KPN of er misschien een monteur kon komen kijken maar dat kan niet als je geen abonnement afsluit. Maar het enige abonnement wat zou kunnen worden afgesloten werd door de medewerker afgeraden. 

Is er misschien iemand die in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat de opties zijn? 

In mijn woonkamer komen overigens wel een aantal kabels uit de plint maar dit lijkt niet op wat ik op internet gevonden heb wat een ISRA-punt zou kunnen zijn.
 

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik vermoed dat er in de meterkast een modem staat en vanuit daar kabels naar de appartementen gaan. Zelf een abonnement afsluiten is niet nodig.  Wellicht is er glasvezel van een ander bedrijf waardoor het mogelijk is om te delen.  Je hebt dan natuurlijk wel alleen internet en geen tv. Je moet dus op zoek naar de kabel die vanuit de meterkast naar jouw kamer loopt. Klik het witte stekkertje een keer in je laptop om te testen. Kan ook nog zijn dat er coax gebruikt wordt. Dan wordt het een ander verhaal.  Vraag of de verhuurder je wil helpen.


Mijn buurman geeft aan dat er "ingeprikt" kan worden op dit punt zodat ik ook internet kan afsluiten (er is voldoende ruimte geeft hij aan)

 

Ja dus dat zal een isra 10 of 20 zijn waarschijnlijk. Wil niet zeggen dat al die aders beschikbaar zijn, maar blijkbaar eentje nog wel want je kunt een 20mb abonnement afsluiten. Dat is misschien niet veel, maar is het niet genoeg? Wil je er ook itv bij en ga je flink downloaden en/of gamen? Voor enkel wat wifi kan het genoeg zijn.

 

Dat knutselwerk op de foto moet uitgezocht worden. Die onderste kabel is de juiste dsl kabel die in je modem hoort..


Zelf heb ik op een goede dag 30mb maar de meeste dagen rond de 20mb. Is prima werkbaar tenzij je vaak grote bestanden moet downloaden of thuis werkt en moet videobellen etc. Mijn advies zou gewoon aanvragen zijn, dan komt een monteur het kosteloos aansluiten. Lukt het hem/haar niet of ben je alsnog niet tevreden heb je 14 dagen na aansluiten om het gehele contract te annuleren.


@Joep1965 @Ik_Hussel @DennisA78 

Bedankt voor de snelle reacties! 

Het is wel de bedoeling dat ik er op zou moeten kunnen thuiswerken, al zal ik dan niet veel videobellen. Verder gewoon netflixen, spotify, mailen, browsen, foto boeken maken niet hele gekke dingen denk ik. 

Enig idee hoe het kan dat mijn buurman van 64A wel glasvezel kan ontvangen en ik dan niet?

@Ik_Hussel wist niet dat de monteur dat kosteloos kwam doen.


Owjeeh... Klik heel het verkeerde aan de vraag is nog niet geheel beantwoord 😅


@Joep1965 @Ik_Hussel @DennisA78 

Bedankt voor de snelle reacties! 

Het is wel de bedoeling dat ik er op zou moeten kunnen thuiswerken, al zal ik dan niet veel videobellen. Verder gewoon netflixen, spotify, mailen, browsen, foto boeken maken niet hele gekke dingen denk ik. 

Nou ja... dan houd 20 mbit nie over... ik zou zeggen: werk zoveel mogelijk bekabeld. Gebruik WiFi alleen voor uw mobieltje.