Skip to main content

Afgelopen september is mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. Initieel was de glasvezel verbinding nog niet afgemonteerd, maar na lang wachten is de glasvezel installatie op 18 november eindelijk gereedgemaakt. De monteur die de aansluiting heeft gemaakt heeft de verbinding meteen doorgemeten en een NT module gemonteerd. Volgens de monteur was de verbinding direct klaar voor gebruik. De activatiedatum voor de internetaansluiting liet echter nog even op zich wachten. Afgelopen vrijdag, 2 December, zou het dan zover zijn; mijn internet abbonement zou ingaan.

Tot mijn verbazing is de internetverbinding afgelopen vrijdag echter niet opgeleverd. Ik heb het modem (box 12) correct op de NT module aangesloten, waarbij alle lampjes op de NT module branden, en alle lampjes op het modem branden. Ik had echter geen toegang tot het internet. Ik heb vervolgens ingelogd op het modem waar wordt aangegeven dat er een internetverbinding is en dat ik een IP-adres ben toegewezen. Initieel dacht ik dat het om een DNS issue ging, maar een ping naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 leverde niks op. Ook een ping vanuit een ander device naar het IP-adres dat het modem aangeeft returned niks.

Ik heb toen meerdere keren met KPN gebeld die de verbinding op afstand hebben doorgemeten. De medewerker kon zien dat er een verbinding met het modem was, maar dat het abbonement nog niet actief was, en dat hij verwachtte dat de verbinding diezelfde dag in de avond nog in zou gaan. Dit is echter niet gebeurd. Zondag had ik nogsteeds geen internetverbinding waarop ik opnieuw met KPN heb gebeld. De medewerkster van KPN zei dat er een monteur moet langskomen om het probleem op te lossen, en ze heeft deze afspraak ingepland voor volgende week dinsdag, 13 december.

Ik weet echter niet wat deze monteur kan doen, aangezien de verbinding met de wijkcentrale op 18 november nog is doorgemeten door de monteur van de glasvezelaansluiting, en ik van een medewerker van KPN te horen heb gekregen dat ze een verbinding hebben met mijn modem. Ik verwacht dus dat het abbonement om wat voor reden dan ook niet correct is ingegaan, en dat mijn verbinding aan de kant van KPN wordt geblokkeerd.

Ik hoop dat een medewerker op dit forum mij meer duidelijkheid kan geven over mijn probleem, en het hopelijk op afstand kan oplossen. Ik heb mijn profiel aangevuld met alle informatie, maar mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag. Ik zit al bijna 3 maanden zonder vaste verbinding op mijn nieuwe adres dus ik zie graag dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Hoi @De_Swink, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je graag aangesloten wilt worden. Aansluiting is in orde alleen werkt het nog niet. Nu heb ik meegekeken en zie ik dat de aansluitdatum inderdaad 13 december is. Morgenmiddag komt er dan ook een monteur. Die zal nog eens de glasvezel doormeten en eventueel in de centrale kijken. Ik hoor dan ook graag hoe dat bezoek verlopen is. 


Hoi @Bart_Z . De monteur is gisteren langsgekomen, en de verbinding is nu actief. Het bleek dat mijn huisaansluiting op de verkeerde poort zat in de wijkcentrale en dat dit bij KPN al bekend was. Er was aan mijn kant dus niks mis.

Ik vind het wel jammer dat hier zo slecht over wordt gecommuniceerd en dat het zo lang heeft geduurd voordat het werd opgelost aangezien de verbinding met de wijkkast al op 18 november gereed is gemaakt. Ik ben gisterenmiddag ook speciaal hiervoor naar huis gekomen vanuit het werk terwijl dat eigenlijk niet nodig was geweest. Een betere communicatie vanuit KPN was hierbij wenselijk geweest.

Algoed, ik ben allang blij dat het weer werkt. Kan ik in dit geval de normale weg van compensatie bewandelen volgens deze link of moet dit door een medewerker gedaan worden? https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm
 

Aangezien de verbinding op 2 December actief had moeten zijn heb ik 11 dagen storing gehad, wat uit zou komen op (11/30 * termijnbedrag) ter compensatie.


Fijn dat het nu gelukt is. Daar ben ik blij om. 

Spijtig inderdaad dat het niet in een keer goed is gegaan. Vergoeding heb ik dan ook in orde gemaakt en zie je in mindering gebracht op de volgende factuur.Â