Skip to main content

Op dit moment maak ik gebruik van een Hussel Internet abonnement 50 Mbps welk begin mei aanstaande afloopt.

Ik overweeg om het huidige abonnement te wijzigen van 50 Mbps naar 100 Mbps en eventueel TV toe te voegen.

Ik realiseer mij dat ik in mijn huidige postcodegebied maar maximaal over 80 / 17 Mbps kan beschikken.

Mijn vraag is dan, blijft de huidige contractdatum ongewijzigd of gaat dan weer een nieuwe looptijd van 1 jaar in?

 

De grote vraag is of je er veel mee opschiet. Het gebeurt regelmatig dat je meer krijgt qua snelheid op je huidige abonnement.  Welke snelheid heb je nu in de praktijk?


Hallo @srna513006 als jouw internetverbinding maximaal  maar 80/17 kan leveren is het weinig zinvol een 100Mbit/s abo te nemen, als dat überhaupt al kan, dat kun je nazien in MijnKPN onder internet-abo’s, dan kun je zien welke opties je nog hebt.

Bij een DSL-abo koper 50/5 haal je in de regel al veel meer dan die 50/5, misschien wel die genoemde snelheden van jou. Dat kun je controleren via een speedtest bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Je kunt je Hussel-pakket maandelijks naar boven of beneden bijstellen en je huidige contract blijft gewoon behouden. Je contract loopt niet af, dat is een denkfout, maar wordt stilzwijgend voortgezet voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand. Zie de voorwaarden.

 


Bedankt voor de snelle reacties…

Inderdaad, bij de Internet opties staat 100 Mbps niet bij.

Op dit moment kan ik niet controleren hoeveel Mbps Up / Down ik in de praktijk kan gebruiken want ik zit tot begin april in Spanje.

Blijft nog even de vraag open, als ik de optie TV toevoeg, wordt dit dan weer een nieuw contract, dus weer met een looptijd van 1 jaar?

Liefst zou ik naar een hogere Internetsnelheid willen gaan maar in mijn postcodegebied heeft Caiway / Delta het alleenrecht op de daar aanwezige glasvezelnet.


 

Blijft nog even de vraag open, als ik de optie TV toevoeg, wordt dit dan weer een nieuw contract, dus weer met een looptijd van 1 jaar?

 

Nee @srna513006 ,

Een wijziging van de inhoud heeft geen gevolgen voor de einddatum van jouw contract. Ook als je TV erbij neemt, wijzigt de einddatum niet. 
 

Je kunt jouw abonnement dadelijk direct opzeggen waarbij er wel een opzegtermijn is van één maand.


Hallo @srna513006 , voor een hogere snelheid zul je naar Delta over kunnen stappen na einde contract bij KPN


Hmmm, Delta of Caiway, naar mijn mening ‘één pot nat’ komen niet zo best uit de reviews, daarvandaan dat ik eigenlijk bij KPN wil blijven.

Maar goed, het is nu duidelijk dat het toevoegen van TV geen gevolg heeft m.b.t. de looptijd van het huidige contract, met dank aan @Noordzee .

Ik heb nog even wat om over na te denken.

 


Liefst zou ik naar een hogere Internetsnelheid willen gaan maar in mijn postcodegebied heeft Caiway / Delta het alleenrecht op de daar aanwezige glasvezelnet.

"alleenrecht" is een heel rare uitdrukking. Hun hebben het glasvezelnetwerk aangelegen, dus het is gewoon hun eigendom. 


Ok, misschien geen goede opmerking maar laat ik het anders stellen, zij laten geen andere provider op hun glasvezelnet toe.

Dus wil je glasvezel dan ben je verplicht om met Delta of Caiway in zee te gaan, maar goed dit is feitelijk off-topic want het heeft niets met het onderwerp te maken.

 


De grote vraag is of je er veel mee opschiet. Het gebeurt regelmatig dat je meer krijgt qua snelheid op je huidige abonnement.  Welke snelheid heb je nu in de praktijk?

Ik was nog het antwoord op deze vraag schuldig en nu dat ik weer thuis ben kan ik die beantwoorden.

Met mijn huidige 50 Mbps koper abonnement bereik ik gemiddeld 67 / 17 dus ik denk dat een verhoging naar 100 Mbps koper weinig zinvol zou zij maar deze optie is ook binnen het Menu niet eens beschikbaar.