Skip to main content

Ik heb op 4 juni mijn abonnement aangepast van 100mbps naar 500mbps, ik ben inmiddels gefactureerd voor het nieuwe abonnement maar ik behaal nog steeds maar max 100mbps.

Ik heb het glasvezel kastje uit/aan gezet en de modem/router een aantal keer maar dit helpt niet.

@jett Heeft u die snelheid bedraad gecontroleerd, rechtstreeks met een kabel vanaf de router, zonder apparaten etc. er tussen? Zolang het glasvezelkastje groen licht geeft ( Power/PON en LAN) is daar niets mis mee. Alleen de router een aantal keer uit en weer aan, zou u uit kunnen breiden met een reset naar fabrieksinstellingen ;

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


Goedemorgen @jett, welkom op het forum! :blush:

Heb je Experia Box al gereset zoals hierboven is uitgelegd door @HansaanZet? Heeft dat geholpen of heb je het op een andere manier werkend gekregen?

Als het nog niet werkt, dan raad ik aan om telefonisch contact op te nemen via 0800 0402 (gratis). Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Zon- en feestdagen gesloten.


Hoi @Jose_  

Ik heb inmiddels al een aantal keer contact gehad met de chat en ik krijg nu een nieuw modem toegestuurd, factory reset/kabel in elk poort en van alles geprobeerd maar werkte allemaal niet, ze zeiden dat ze konden zien dat de modem wel 500mbps binnen kreeg maar het niet kon uitzenden.

Dus hopelijk werkt de nieuwe modem :sweat_smile: