Skip to main content

Ik hoor een 200 mbit aansluiting te hebben. In het begin is er tot tweemaal een monteur geweest om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen (bleek zowel iets met pairbonding en iets in de KPN kast buiten te zijn geweest). Laatste maanden is de snelheid alweer danig ingezakt en komt ie heel af en toe tot de 100 mbit. Zie meer de 56 tot 60 mbit download snelheid dan meer. Vandaag weer de tool doorlopen en nu nog een snelheid van 12 mbit 😞   (Ondanks 5 superwifi punten in huis)

Vorige maand vanwege 4K tv contact gehad met KPN en dit probleem besproken. Hierop is er een ticket aangemaakt voor de betreffende dienst. Sindsdien is het enorm stil geworden. 
Iemand tips om hier door heen te komen? 

Die WiFi punten zorgen alleen voor WiFi in huis hé? Die hebben geen enkele invloed op de snelheid die u via de Experiabox/KPN Box binnen krijgt.

Meet u de snelheid op een bekabeld aangesloten apparaat? Rechstreeks op de Experiabox/KPN Box? 


Die WiFi punten zorgen alleen voor WiFi in huis hé? Die hebben geen enkele invloed op de snelheid die u via de Experiabox/KPN Box binnen krijgt.

Meet u de snelheid op een bekabeld aangesloten apparaat? Rechstreeks op de Experiabox/KPN Box? 

Ik meet de snelheid met mijn telefoon (wifi). Vlak bij de Experiabox. 
de klantenservice die verleden keer hielp deed het op afstand via de Experiabox. 


Via WiFi meten is niet betrouwbaar. Als je dan een lage snelheid meet, dan weet je niets. Altijd een bekabeld meten. Dat moet eerst goed zijn voordat WiFiaan de beurt komt.

Wat krijgt u als u op een bekabeld aangesloten pc of laptop meet? Welke Experiabox heeft u?


Via WiFi meten is niet betrouwbaar. Wat krijgt u als u op een bekabeld aangesloten pc of laptop meet? Welke Experiabox heeft 

Via WiFi meten is niet betrouwbaar. Wat krijgt u als u op een bekabeld aangesloten pc of laptop meet? Welke Experiabox heeft u?

Ehhh ik houd mijn mond maar en zal deze post verwijderen. 
Waarom verschilt wifi en bekabeld zo veel (als ik dat nog vragen mag @schaam)


Zijn de 2 lichtjes allebei op de V10 modem aan?
L1 en L2? te zien bij de DSL ingang.


Zijn de 2 lichtjes allebei op de V10 modem aan?
L1 en L2? te zien bij de DSL ingang.

Jazeker. Beide branden. Maar heb al gemerkt dat op een bekabelde pc de snelheid wel 189,9 mbit is. Groot verschil met de wifi


En het wifi van het modem is uit? Zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem?


En het wifi van het modem is uit? Zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem?

Wifi modem is uit. 1 superwifi die bij de modem staat is met kabel aangesloten. Rest is los. 
vind die langzame snelheid al bij die bekabelde, dus u begrijpt wel hoe de andere plekken zijn (waarbij de superwifi op zolder nog wel eens wisselt tussen oranje en groen lampje, maar dat leek me wel logisch op die afstand). 


Via WiFi meten is niet betrouwbaar. Wat krijgt u als u op een bekabeld aangesloten pc of laptop meet? Welke Experiabox heeft 

Via WiFi meten is niet betrouwbaar. Wat krijgt u als u op een bekabeld aangesloten pc of laptop meet? Welke Experiabox heeft u?

Ehhh ik houd mijn mond maar en zal deze post verwijderen. 
Waarom verschilt wifi en bekabeld zo veel (als ik dat nog vragen mag @schaam)

Ik heb de experia box V10. Bekabeld meet ik inderdaad 189,9 mbit. Had dit verschil niet verwacht eerlijk gezegd. Dank u wel voor deze wake up call. 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Heb je dit soort dingen in huis?

 

Heb tp link gehad. Niet meer. 


Ok dat is mooi. Zet alles SuperWiFi's een keer uit behalve degene die met de kabel aan het modem zit. Ben benieuwd wat de snelheid dan is.


Ok dat is mooi. Zet alles SuperWiFi's een keer uit behalve degene die met de kabel aan het modem zit. Ben benieuwd wat de snelheid dan is.

Alle superwifi op de bekabelde na uit gezet. Krijg zelfde hoeveelheid (zie screenshot)

 


@erwin hartjes,

Wil je ook eens testen met de Speedtest.net app? En dan deze servers;

  • KPN Rotterdam
  • KPN Amsterdam
  • 31173 Services AB

Wat voor snelheden heb je dan?


@erwin hartjes,

Wil je ook eens testen met de Speedtest.net app? En dan deze servers;

  • KPN Rotterdam
  • KPN Amsterdam
  • 31173 Services AB

Wat voor snelheden heb je dan?

Bovenste is die 31173, middelste is Rotterdam en laatste is Amsterdam


Thanks Erwin! Het lijkt met deze snelheden alsof je op het 2.4 GHz netwerk zit. Kan jouw telefoon wel 5 GHz aan? Heb je eventueel nog een ander apparaat om te meten over WiFi?


Thanks Erwin! Het lijkt met deze snelheden alsof je op het 2.4 GHz netwerk zit. Kan jouw telefoon wel 5 GHz aan? Heb je eventueel nog een ander apparaat om te meten over WiFi?

Ik heb een iphone 12 pro max. Neem aan dat die wel over 5GHz kan toch


Thanks Erwin! Het lijkt met deze snelheden alsof je op het 2.4 GHz netwerk zit. Kan jouw telefoon wel 5 GHz aan? Heb je eventueel nog een ander apparaat om te meten over WiFi?

Ik heb een iphone 12 pro max. Neem aan dat die wel over 5GHz kan toch

 


@erwin hartjes,

 

Die moet inderdaad 5 GHz aankunnen. Kun je het kanaal van 5 GHz eens vastzetten? Ergens tussen 36 en 50. Je kan voor de zekerheid de WiFi namen van 2.4 GHz en 5 GHz ook nog verschillend even aanpassen zodat je 100% zeker weet dat je op 5 GHz zit. 


@erwin hartjes,

 

Die moet inderdaad 5 GHz aankunnen. Kun je het kanaal van 5 GHz eens vastzetten? Ergens tussen 36 en 50. Je kan voor de zekerheid de WiFi namen van 2.4 GHz en 5 GHz ook nog verschillend even aanpassen zodat je 100% zeker weet dat je op 5 GHz zit. 

Ehhhh kunt u mij uitleggen hoe ik dat vast zet?


@erwin hartjes,

 

Die moet inderdaad 5 GHz aankunnen. Kun je het kanaal van 5 GHz eens vastzetten? Ergens tussen 36 en 50. Je kan voor de zekerheid de WiFi namen van 2.4 GHz en 5 GHz ook nog verschillend even aanpassen zodat je 100% zeker weet dat je op 5 GHz zit. 

Ehhhh kunt u mij uitleggen hoe ik dat vast zet?

Wil je die eens bekijken? Daar staat het uitgelegd.


@erwin hartjes,

 

Die moet inderdaad 5 GHz aankunnen. Kun je het kanaal van 5 GHz eens vastzetten? Ergens tussen 36 en 50. Je kan voor de zekerheid de WiFi namen van 2.4 GHz en 5 GHz ook nog verschillend even aanpassen zodat je 100% zeker weet dat je op 5 GHz zit. 

Ehhhh kunt u mij uitleggen hoe ik dat vast zet?

Wil je die eens bekijken? Daar staat het uitgelegd.

Heb alles aangepast en nog even vergeet netwerk op telefoon gedaan plus opnieuw ingelogd. Hierna dubbele snelheid. 130 mbps


@erwin hartjes,

 

Dat klinkt goed! En haal je dat op alle drie de Speedtest servers?


@erwin hartjes,

 

Dat klinkt goed! En haal je dat op alle drie de Speedtest servers?

Op de server van KPN Amsterdam


@erwin hartjes,

 

Dat klinkt goed! En haal je dat op alle drie de Speedtest servers?

Op de server van KPN Amsterdam

Die server 31173 haal ik 176. Die van Rotterdam haal ik 79