Skip to main content

Na de zoveelste monteur over de vloer gekregen te hebben en boekwerken vol met klachten zijn wij ten einde raad. 1 week geleden is de verbinding weggevallen en na herstel kwam de internet snelheid nog niet aan 1mb (experia 10 met sagem). Meerdere telefoontjes gepleegd en een nieuwe Sagem gekregen na deze opgesteld te hebben geen verbetering wederom weer een monteur met uitleg hoe en waarom en dat de techniek veranderd blablabla. Modem samen met monteur op meerdere plaatsen gezet 1 streepje en geen snelheid. Na verder onderzoek blijkt dat het nieuwe Sagem modem continu switched van de ene zendmast naar de andere en weer terug(hier kreeg ik ook geen verklaring voor). Uiteindelijk staat de modem nu BENEDEN in de meterkast (wij wonen zelfs achter een dijk) Snelheid wederom gemeten 23 mb met pijn en moeite en was volgens de monteur toch een mooie snelheid!!. De laatste 2 jaar was de gemiddelde snelheid 45 mb en had ik 7 tot 8 ,b download en dat staat nu op 2 mb ‘s nachts komt dit nog wel op 3mb. Wat ons enorm steekt is de diversiteit in verhalen van de helpdesk en monteurs en ja techniek veranderd en zou je mogen verwachten dat de snelheid hoger zou moeten worden.

Nog een detail als ik via de KPN website de storingstest doe geeft de test aan dat het modem geblokkeerd is zodat de rekening niet is betaald, helpdesk gebeld nee hoor geen openstaande betaling. Maar waarom dan deze melding “geen idee als antwoord”.  Kortom ik hoop via dit kanaal wat meer opheldering te krijgen.

Hier een tevreden gebruiker van sneller internet buitengebied.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Overigens mijn achterbuurman 40 mtr verder notabene meet 52 mb's

 


1 lampje qua bereik is natuurlijk krap. Het valt of staat met de positie van het modem.  Hier kan je zien hoe jouw positie tov de zendmasten. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten kan je daar ook een screenshot van plaatsen zonder je postcode?


Joep zoals in eerdere mail gezegd als het 4g modem zo hoog als mogelijk geplaatst is switch hij continu van de ene naar de ander omcirkelde antenne's.

Bedankt voor de hulp en interesse. 


Heb je al een buitenantenne geprobeerd?


Nee de monteur had het slinks over een buitenantenne maar vertelde ook direct “heb geen ervaring mee” en had deze ook niet in de auto.

ik had het eerste Sagem modem zonder de 2 antenne's, deze heeft mijn buurman ook nog steeds en die heeft 3 streepjes bereik. 


Bij mij schommelt de snelheid behoorlijk. De ene keer heb ik er moeiteloos 30Mbit/s bij en de andere keer met pijn en moeite 10. Bij mij staat ie in huis en 2 ledjes bereik. Mijn positie tov van de mast is ongunstig. Ik ben het dak opgegaan om te zoeken naar een plek met het beste bereik.  Er was maar 1 punt waar Ik volledig bereik had dus het komt erg precies waar je een antenne zou kunnen plaatsten.  Ik doe het niet want mijn basis snelheid zonder 4g modem is al 28 dus ben tevreden met alles wat er bij komt. Je zou een buitenantenne kunnen bestellen.  Werkt het niet dan stuur je en binnen 14 dagen weer terug.https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/?pageCount=1&pos=134 het switchen tussen de masten kan inderdaad voorkomen. Spraak heeft voorrang op data dus als het op de mast waar je zit druk wordt met spraak dan zal jij naar een andere mast gaan. 


Joep zoals in eerdere mail gezegd als het 4g modem zo hoog als mogelijk geplaatst is switch hij continu van de ene naar de ander omcirkelde antenne's.

Dit lijkt me een lastige situatie vanwege de A29 snelweg. Verkeer/connecties van smartphones (dus echt mobiel) hebben voorrang op statische 4G apparaten. Iedere voorbijkomende auto kan de bestaande verbinding weer ‘afpakken’ even simpel gezegd. Inderdaad zou misschien een sterk richtingsgevoelige antenne gericht op de mast met de groen peil een workaround/breekijzer kunnen zijn.

Maar hoe weet je zo zeker dat het schakelen tussen die omcirkelden gebeurt?