Skip to main content
Vraag

Internet Buitengebied dienst is actief maar de vaste DSL verbinding is nog niet actief

• January 29, 2026
  • 10 reacties
  • 49 keer bekeken

Foutmelding na recent  (26-01-26) afkoppelen TV pakket door KPN:

“Internet Buitengebied dienst is actief maar de vaste DSL verbinding is nog niet actief.”

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 29, 2026

Dat zie je staan in het modem denk ik. Die melding kreeg ik ook. Is het 4g modem direct op het modem aangesloten? Dus niet via een switch of iets dergelijks? Het 4g modem moet namelijk direct aangesloten worden op het modem!

• Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

Deze melding staat in het totaal overzicht van “mijn KPN”.

Het “zwarte 4G kastje” is rechtstreeks aangesloten op de Experia box.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 29, 2026

Heb je het 4gmodem al een keer losgemaakt van het modem? Staat die melding er dan nog? Heb je het modem al een keer gereset?

• Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

Ook al gedaan ! Omdat “resetten” nogal eens iets kan oplossen….maar nu even nog niet?  Is er een palletje teveel omgezet bij het afkoppelen van het TV pakket?😅

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 29, 2026

En je hebt ook geen internet??

• Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

Gelukkig wel; bij het doen van de speedtest viel mij op dat ik flink gekelderd was en daarna viel mij dus de foutmelding in het overzicht op!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 29, 2026

Ik had de melding ook maar ik dacht dat er vanaf ben gekomen door een reset van de v10....als je reset moet het 4gmodem wel losgekoppeld zijn. Je zou nog in kunnen loggen in het modem om te kijken of je daar iets vreemds ziet.

• Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

• Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

Ik zal nu resetten.

• Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026
Ziet er dus heel wat beter uit! En ook de speedtest geeft een voor mij weer een normale uitslag.  mag ik “dankjewel” zeggen? Groet!!