Skip to main content

Ik ben (nog) 100% afhankelijk van KPN en gebruik ADSL (10Mb dn/ 1Mb up) in combinatie met Internet Buitengebied (40Mb dn / 10Mb up).

 

Op 22-02-2021 tussen 03:00 en 07:00 is er onderhoud uitgevoerd ter verbetering van “het netwerk”.

 

Vandaag constateer ik dat “het netwerk” niet meer werkt zoals het voor 22-02-2021 wel werkte; het internet buitengebied werkt niet meer. Beide apparaten (Experia en Mobiel) power off/on zonder resultaat. KPN Servicetool gebruikt met het voor KPN voor de hand liggend resultaat:

 

Probleem gevonden

 

De KPN verbinding werkt correct, maar je verbinding thuis is geblokkeerd.

Mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand.

 

Direct weer aangesloten worden?

Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk. Start de computer op en volg de stappen om via iDeal te betalen. Je wordt dan binnen 2 uur weer aangesloten (dagelijks tussen 07:00u en 22:00u).

 

Ik ben ondertussen wel gewend van KPN dat problemen ALTIJD beginnen aan de financiele kant. Ik ben toch altijd weer verrast wat ze nu weer verzinnen.

 

Om eea wereldkundig te maken zet ik het op dit forum en ben benieuwd of er meer gebruikers als wanbetaler worden aangemerkt nadat KPN onderhoud heeft uitgevoerd aan “het netwerk”

 

EDIT: Zojuist nog maar eens de speedtest gedaan en warempel, het werk weer naar behoren. Dus dit mag als opgelost worden beschouwd.

Top dat het weer werkt @arendst! Ben ik blij om. Mocht er weer iets zijn. Laat het dan weten.


10 Mb in 2021 in een ‘buitengebied’ in Nederland? Ik word bijna jaloers! Dat halen we hier thuis de laatste maanden niet meer hier, in een randje van Den Haag (Bloemenbuurt).

Verder is 10 Mb deze dagen belachelijk natuurlijk. Ik zou me alvast gaan verdiepen in Starlink. Die begint nu een beetje uit te rollen en op stoom te komen..