Skip to main content

Ik ben al klant bij KPN en wil nu naast mijn aansluiting thuis ook een 4G abonnement voor het buitengebied in mijn vakantiewoning.

Ik heb dit al via de chatfunctie geprobeert maar het is blijkbaar een hele moeilijke vraag.

Kpn heeft alleen sneller internet buitengebied.  Dat is een aanvulling op een vaste dsl verbinding.  Je krijgt dan naast het vaste modem een extra 4g modem. 


@Martin.66 je zal voor je vakantiewoning apart internet moeten aanvragen. Overigens ik weet niet of dat mogelijk is. Je kan niet op je internet abonnement van thuis internetten op je vakantieadres. Je kan via de Postcode check KPN kijken of je internet kan aanvragen in je vakantiewoning. 
 

Het 4G modem van sneller internet buitengebied werkt niet zonder je modem thuis. 


Kan alleen icm een dsl aansluiting 13 Mb/s of lager. Jaarabonnement. 

Andere mogelijkheden 

Onbeperkt internet op je mobiel en dan de wifi Hotspot daarin voor andere apparaten. 

Of via T-mobile " 4G voor thuis " . En dan op postcode van je vakantiehuis uiteraard. Ook af te sluiten korter dan 1 jaar. Bij T-mobile is het niet icm dsl.


Kleine correctie @PeterG het is een snel lager dan 30 tegenwoordig. 


Andere mogelijkheden 

Onbeperkt internet op je mobiel en dan de wifi Hotspot daarin voor andere apparaten.

En dat moet jouw provider dan wel toestaan. En onbeperkt is niet echt onbeperkt.

Of via T-mobile " 4G voor thuis " . En dan op postcodevanjevakantiehuis uiteraard. Ook af te sluiten korter dan 1 jaar. Bij T-mobile is het niet icm dsl.

Die had ik al gevonden maar aangezien ik al klant ben bij KPN zoek ik het eerst daar. Dus dan maar bij een ander dan KPN.


Jij schrijft

En dat moet jouw provider dan wel toestaan

Je mag gewoon via de wifi Hotspot van je mobiel overal met andere apparaten internet gebruiken. Het mag gewoon. 


Jij schrijft

En dat moet jouw provider dan wel toestaan

Je mag gewoon via de wifi Hotspot van je mobiel overal met andere apparaten internet gebruiken. Het mag gewoon. 

Nee, niet als het gebruik puur alleen voor data is. De ACM heeft immers puur datagebruik op 06 nummers verboden, daar zijn de 097 nummers voor. In de AV van de aanbieders staan dus ook allerlei regels voor datagebruik.

Incidenteel zal er niets gebeuren maar de providers moeten van de ACM hierop actief controleren en de klant aanspreken of afsluiten. Of ze dat echt doen is de vraag maar de ACM kan hoge boetes opleggen aan een provider.

 

 


@Ernst-Jan

Wat je met de bundel op je mobiel via het Hotspot doet staat geheel los van de data only regel ( met 097 nummers).

Sterker nog. Je mag met een mobiel abonnement met 06 nummer zelfs ook alleen data gebruiken mits deze in een toestel zit wat ook kan bellen. 


ik denk dat hij doelt opdat je een 06 sim niet in een mifi router mag doen omdat die alleen voor data bedoelt is

 

 

een hotspot maken op een telefoon waarmee er ook gebeld wordt met de 06 sim mag wel 


Hoi @Martin.66, er zijn zo te zien al een aantal suggesties gegeven om jou van internet te voorzien in je vakantiewoning. Is het daarmee gelukt om een keuze te maken?


Hoi @Martin.66, er zijn zo te zien al een aantal suggesties gegeven om jou van internet te voorzien in je vakantiewoning. Is het daarmee gelukt om een keuze te maken?

Nee. Ik wil gewoon een 4G abonnement bij KPN afsluiten. Op mijn vakantie adres (recreatiepark) is wel internet via wifi maar dat werkt niet al te best.

Ik wil dus gewoon mijn eigen netwerk in de vakantiewoning.

Dus niet via een hotspot van de telefoon maar met een 4G router en (zeker nodig) een buitenantenne omdat daar waar ik zit geen enkele provider fatsoenlijk 4G dekking heeft op de telefoon.


Wat u wilt heeft KPN gewoon niet. Zo simpel is dat.


Wat jij wilt heeft alleen T-mobile. 

Zie http://www.t-mobile.nl/4gvoorthuis .


Wat jij wilt heeft alleen T-mobile. 

Zie http://www.t-mobile.nl/4gvoorthuis .

Ook die dienst vereist een postcode check en is niet overal beschikbaar en vereist een vast adres.

KPN kent redelijk betaalbare data abonnementen met dubbele data als je meer producten afneemt. Ik heb een MiFi stick met maandelijks 20Gb. voor rond de twee tientjes.Â