Skip to main content
Vraag

Internet buitengebied is al jaren langzaam in Amsterdam

• November 28, 2025
  • 7 reacties
  • 108 keer bekeken

JPCD
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Beste mensen van KPN

mijn geduld raakt op: geen mogelijkheid om schriftelijk een klacht vast te leggen, geen oplossing en wel jarenlang betalen terwijl minimale kwaliteit niet geleverd wordt. 
wij hebben noodgedwongen een buitengebied oplossing, nota bene in Amsterdam. KPN wil voor een paar aansluitingen de stokoude koperlijn niez vervangen. Maar 4G router en 4G netwerk hebben ook uiterst zwakke dekking, waardoor na alle upgrades met Experia V10 modem wij nog maar max 12 MB download en max 2 MB upload snelheid hebben en soms dramatische pings. 

Maar we betalen wel maximaal, ook voor telefoon en televisie, maar gebruik van alles zwaar beperkt. Ook al omdat 4G/5G ook al nauwelijks bereikbaar is met onze mobiele KPN abonnementen. 

Ik ben wanhopig en de stap naar Starlink NLZiet en Odido voor mobiel is nu niet ver meer. KPN wil gewoon geen oplossing leveren en in dit digitale tijdperk is redelijk snel internet, voldoende capaciteit en bellen zonder storingen onmisbaar. 
Glasvezel ligt op 200 meter, maar KPN vindt verder aansluiten kennelijk te duur. 

wanneer helpt KPN een klant die al 5 jaar wel 850 euro per jaar betaald? 

Groet, JP

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 28, 2025

Heel eerlijk ​@JPCD als ik uw verhaal zo hoor, is Starlink misschien wel de beste oplossing voor u als KPN geen glasvezel wil aanleggen. 4G zal nooit echt snel worden, ik gebruik het hier als back-up en het is gewoon traag. Bij mij is het puur als back-up, dus dat is prima. Maar voor dagelijks gebruik is het niks.

U kunt via dit formulier een officiële klacht indienen, wellicht kunnen ze samen met KPN Netwerk die laatste 200 meter nog voor u regelen.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 30, 2025

Of Odido Klik & Klaar?

Dat is internet via 5G, van Odido, maar dan voor thuis. Ook per maand afneembaar, dus je kunt het een tijdje proberen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 30, 2025

@JPCD 

Is Ziggo niet beschikbaar?

JPCD
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Helaas, Odido Klik en Klaar geprobeerd op alle plekken: geen 5G ontvangst en geen verbetering. En als hier kabel of glasvezel ligt had ik geen probleem. Het punt is: KPN wil niets oplossen, want dat kost geld, voor maar een paar aansluitingen hier. Ik ben dus hopeloos 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 30, 2025

Dan zou ik toch eens rustig Starlink proberen. Niet super snel, maar wel stabiel, dacht ik. Al moet je natuurlijk wel plek hebben voor die schotel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat zuur deze situatie ​@JPCD. Ik begrijp heel goed dat als je hier al lang mee te maken hebt, dat je gaat overwegen om andere oplossingen te zoeken.

Deze community is van KPN als provider; wij zorgen voor het signaal op je lijn als deze klaar voor gebruik is. De aanleg van glasvezel gebeurt door een andere tak van KPN. Daardoor durf ik nu niet meteen iets te roepen over de situatie bij jou die je hier beschreven hebt, wel ga ik even op onderzoek naar of ik meer informatie kan ophalen. Dus geen beloftes, maar ik ga op onderzoek uit en ik kom er bij je op terug. 

JPCD
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • December 1, 2025

Dank Alexandra, maar een deel van het probleem zit ook bij jouw KPN. 4g/5g dekking ook minimaal en zelfs met ouderwetse sprietantennes op 7 meter hoogte gericht op julie zendmast op IJburg doet de 4g buitengebied router samen met de stokoude koperlijn amper zijn werk. En op begane grond ook onmogelijk storingsvrij te bellen met onze KPN mobiele abonnementen. 
Het meest frustrerende: IJburg ligt hemelsbreed op 200 meter met alle faciliteiten en toch bij ons onbetrouwbaar en zeer traag internet. 
ik heb inderdaad weinig vertrouwen in de glasvezel KPN. Te veel sturing op winstgevendheid, nuts functie bestaat niet meer. 
ik hoop natuurlijk toch dat je iets kan betekenen. Groet en dank, JP