Skip to main content

ik heb sinds kort KPN internet voor buiten gebied

De stabiliteit van internet is slecht. soms de hele dag internet. sommige dagen valt het meerdere malen per dag volledig weg. 

Internet buitengebied is een combinatie van koper met 4g. 

Wanneer er internet is, is het redelijk snel 25-30Mb van de beloofde 50. Daarom denk ik dat de 4g niet het probleem is, maar de noodzakelijke koper verbinding. Ik zit het van de weg en zou volgens KPN ook maar 0,5Mb zijn. 

Herkent iemand dit probleem?

Hoi @Ricknroll, welkom op ons forum! Internet in het buitengebied is altijd wat lastig maar ik denk graag even met je mee.

Voor het draadloze gedeelde hebben we de dekkingskaart en deze kaart waarop je kunt zien welke zendmasten je het beste op kunt richten met je antenne.

Wat betreft de kabel is het soms even wat lastiger. Wat voor snelheden test je op www.kpn.com/speedtest met een bekabelde computer/laptop als je het 4G modem ontkoppeld hebt?
Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook altijd met ons bellen op 0800-0402


Hi @Thomas 

Speedtest zonder 4g is 1,5 - 2,5 als er verbinding is. 

Na een paar keer bellen was er iemand bij de service desk die aangaf dat er erg veel vervellingen waren waarbij mij modem niet bereikbaar was. Er komt nu (opnieuw) een monteur kijken. Nu maar hopen dat er dan ook onderbrekingen zijn. 


Welk type modem heb je?


@Joep1965 

Experia Box V10


Hi @Thomas 

Speedtest zonder 4g is 1,5 - 2,5 als er verbinding is. 

Na een paar keer bellen was er iemand bij de service desk die aangaf dat er erg veel vervellingen waren waarbij mij modem niet bereikbaar was. Er komt nu (opnieuw) een monteur kijken. Nu maar hopen dat er dan ook onderbrekingen zijn. 

vervellingen = verbrekingen 


Weet je hoe je in moet loggen in het modem?


@Ricknroll heeft de monteur het nog op kunnen lossen?


Monteur heeft de grootste problemen opgelost. 

Sindsdien (2 dagen) nog wel gemiddeld één keer per dag dat de streaming stopt wat een indicatie is van een korte onderbreking. Dat valt me te leven