Skip to main content

Bellen met iemand die er niet voor kan zorgen dat de dekkingsgraad of de stabiliteit van de internetverbinding in lijn komt te staan met de €32,50 die ik per maand betaal voor mijn KPN Mifi-abonnement. 

Ik woon in een buitengebied dus neem ik aan dat het voor KPN geen prioriteit heeft om te zorgen voor een stabiel internetsignaal. Dat blijkt ook, want om de haveklap heb ik geen internet. Vooral als het druk is bij de plaatselijke visboer, er schijnt dan extra drukte te zijn waardoor mijn mifi-signaal wordt gedrukt = geen internet.

Tot slot is het bizar dat je in 2023 en via de website geen normaal contact kunt krijgen met je provider. Ik wil via een contactformulier en desnoods een mailadres kunnen uitleggen wat hier aan de hand is en ik wil waar voor m'n geld. De factuur wordt automatisch geïncasseerd, maar negen van de tien keer heb ik hier geen signaal en dus geen internet.

Net netjes van KPN!

Ps. Ik ben al blij dat ik hier wat kan typen en achterlaten, alvorens de verbinding weer verdwijnt of super traag wordt.

 

Admin: afgesplitst

@Durk van Jury welk abonnement heeft u precies? Want volgens mij heeft KPN helemaal geen mifi abonnement. € 32,50 klinkt als een normaal mobiel abonnement. En dat is niet bedoeld voor gebruik in een mifi router.


@Durk van Jury welk abonnement heeft u precies? 

Goedemorgen @Nick83 

Ik heb een data-abonnement. De simkaart heb ik in mijn  mifi-router gestoken en zo ontvang ik internet.


Hallo @Durk van Jury KPN is gratis bereikbaar via 0800 0402, via Twitter en via Facebook.

Je schrijft dat je in een ‘buitengebied’ woont.

Als je in een, door KPN erkend, buitengebied woont, krijg je behalve een gewoon modem, tevens een zogenaamd 4G-modem in bruikleen om het internet te optimaliseren. Bij de moderne versie van het 4G-modem, kun je zelfs een buitenantenne plaatsen en die richten op de dichtstbijzijnde 4G-mast.

Doe via www.kpn.com maar eens een postcodecheck bij het zogenaamd bestellen van een pakket, dan staat daar eventueel bij dat je in een buitengebied woont en aanvullende hardware, zoals eerder genoemd, krijgt.

Succes.

 


@JanD 

Tnx, ik ga eens informeren.


Hallo @Durk van Jury laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


@JanD 

👍