Skip to main content

Goede Avond,

Wij wonen in het buitengebied postcode 5724 PN

Hier zou 4G mogelijk moeten zijn, ik heb dan ook een 4G modem in combinatie met een Experia v10,  maar de ontvangst is nog steeds belabberd tot slecht. De 4G indicator op het 4G modem staat dan ook altijd op rood.

Ik heb ergens gelezen dat KPN 4g buitengebied ook niet meer ondersteund. Of dit waar is weet ik niet.

Wat moet ik doen of laten doen om een beetje fatsoenlijk internet te krijgen

Ik hoor het graag van jullie,

Groetjes Gerard

Gelukkig bestaat sneller internet buitengebied.  Ik maak er ook dankbaar gebruik van. Welk type 4g modem heeft u?


Ik heb een Sagemcom Fast 4360air KPN


Het rode lampje bij 4g is een slecht teken. Of de simkaart zit er niet goed in of de simkaart is niet geactiveerd.  Kijk even of ie er goed in zit. Vul sowieso je profiel helemaal in met klantnummer etc. Dan kan de moderator kijken of er iets niet goed staat. Aan de hand van je postcode heb ik even gekeken naar jouw positie tov de zendmasten en dat ziet er goed uit. Natuurlijk is één en ander afhankelijk van de positie van het modem. Ik haal er moeiteloos 30Mbit/s bij dus dat zal bij jou ook lukken.


Oh Oh de simkaart zat er niet goed in:grin:  stom stom.

Ik heb nu 2 streepjes 4G dus dat is redelijk tot goed. Mijn profiel is actueel bijgewerkt.

 

Dankjewel voor je advies.


Dag @groeneman Welkom hier en mooi om te lezen dat Joep je al van goed advies heeft voorzien. Werkt alles inmiddels weer zoals het moet? 


Ja dat wel maar ik heb slechts 1 streepje.

valt eigenlijk een beetje tegen


Dag @groeneman Jammer, inderdaad. Kun je daar verandering in krijgen door het 4G-kastje wat te verplaatsen, eventueel met behulp van een langere kabel? Vaak helpt dat goed. Met welke kleuren branden de verschillende lampjes op dit moment? 


Alle lampjes branden blauw, ik heb mijn modem verplaatst en nu branden er 2 blauwe streepjes


Heel goed @groeneman Is de verbinding nu ook wat stabieler?