Skip to main content

Anno 2023 juni zelfde probleem internet en twlefoon doet t niet en moet steeds restarten wat is hier aan te doen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi Gea,

Valt wifi uit of ook bekabeld?

Heb je koper of glasvezel?En welk modem type?


Ik heb hier helemaal niets aan als het aan een modem v kpn ligt waarom geeft men nieuwe klanten dan zo n modem dus kpn los dit op

 

Admin: samengevoegd met lopend topic


Bekabeld en ook niet bekabeld

telefoon wifi alles geen internet ik heb glasvezel en ben nieuwe klant


Hoi @gea123 ,

Het is voor ons prettiger als je in je eigen topic verder gaat, dat maakt het overzichtelijker:

https://forum.kpn.com/internet-9/internet-en-telefonie-vallen-steeds-kort-weg-592761

 

Wat betreft je opmerking:

Het ligt echt niet altijd aan het modem, er zullen dingen uitgesloten moeten worden.Vandaar dat ik je in je eigen topic een paar vragen heb gesteld.

En stel, het is echt uitgesloten allemaal, dan is KPN echt wel bereid een ander type modem toe te sturen.Maar niet zomaar.


Ik heb die tips allang al gedaan en het werkt niet

telefoongesprekjwn worden plotseling onderbroken

bekabeld internet doet t niet

en vanzelf onbekabeld ook niet

via wifi

dan miet ik wifi uitzetren en alles weer opstartwn

alles staat op de goede plek qua ontvangst


Ok, @gea123 .

Hoe ziet je netwerk er precies uit, zou je willen omschrijven welke apparaten er allemaal in zitten?

En als het niet werkt, hoe branden dan de lampjes op het glasvezelkastje?


netwerk: binnenkomst via glasvezelkabel

eerste keer lampje op rood, daarna gereset (met app)

daarna deed alles weer

vervolgens telefoon (kabel) viel plotseling uit tijdens gesprek

ook deed computer (bekabeld) het niet meer

getracht via mobiel reset uit te voeren maar omdat ook uiteraard wifi uitviel uitzetten (binnenshuis) om app te gebruiken, daarna weer met app gereset

deed het weer, viel daarna nog een paar x uit

twee schotels nagelopen (voor wifi) of groene lampjes branden weer reset na uitval

nu doet alles het weer vandaag, misschien veel overlast van andere netwerken geen idee maar het gaat tot dusver goed geen uitval.

dit is wat ik doe, zitten misschien veel buren op kpn netwerk? geen idee. want app meldt dat dan een andere rustige verbinding wordt gezocht.

er zijn geen verdere apparaten aan verbonden, maar weer kijken of alles blijft gaan tot dusver geen problemen misschien veel visites her en der (zondag)  en allemaal vpn dat zou kunnen geen idee of dat van invloed kan zijn???

 


Hoi @gea123 ,

Brandde het glasvezelkastje of de ExperiaBox rood?Of beide?

Aan drukte op het netwerk zal het niet liggen.


Ja vergeten te vermelden rood op glasvezelkastje maar is na reset verholpen


Ok, @gea123 .

Mocht het terugkomen, laat het weten.


Okay hij doet het nog steeds


Fijn dat het gelukt is, bedankt voor je terugkoppeling!


Ik heb 3 verdiepingen op 2e staat modem

Ee staat een wifischotel op begane grond die steeds op rood springt dus geen wifi

op zolder is wifischotel groen

op middelste verdieping zonder schotel is iik wifi

bij controles doen beide wifi s het goed op 2e en 3 e

hoe kan het dat dit wifipunt niet werkt op begane grond? Heb geprobeerd ook modem te herstarten en ook gewoon met snoer tijdje in modem laten zitten maar niets helpt

hoe dit op te lossen heb gewoon een kpn modem

 

Admin: afgesplitst en samengevoegd met je eerdere topic


het lampje van internet gaat snel knipperen en dat betekent dat internet (ook bekabeld) het niet doet en dan uitvalt, ik heb dat nu vanavond weer en ik zie nergens een oplossing van kpn

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt
Admin: verplaatst naar je eerdere topic


net klant geworden en heb precies hetzelfde probleem dagen achter elkaar steeds wegvallend internet (bekabeld) en inderdaad dacht ik dat kpn stabiel zou zijn maar blijkbaar is dat niet zo, dat zal een vervelend jaar gaan worden en dan maar weer op zoek naar een andere provider die niet kpn netwerk gebruikt, wat een problemen, dat heb ik nooit gehad bij de vorige provider

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


bekabeld internet valt voortdurend weg

 

op wo dag 26 juli 19:29, 19:43 en 23:38

op vrijdag 14:05, 14:27, 14:31, 15:03 en 15:35

 

ik krijg geen antwoord wat dit is en hoe men dit gaat verhelpen

Dan gaat het om contractbreuk: want u dient ongestoord bekabeld internet te leveren, dat heeft niets te maken met wifi. Er kan weleens een storing optreden maar dit worden er wel heel erg veel en die tool stelt niets voor want meet als er internetverbinding is, als internet uitvalt meet het tool dus niets dus lekker handig allemaal.

Door glasvezel zouden er geen problemen zijn, maar die zijn er wel vaak, ook voor deze data en tijden hier genoemd, die ga ik nu noteren, hoe vaak dit precies is.

ik heb een kpn box 12

internet: voortdurend snel knipperen en valt dan weg (bekabeld internet, niets te maken met wifi)

dus ik wil nu antwoord wat dit is en hoe kpn dit gaat oplossen want ik vind het nu wel welletjes om steeds stekker er uit te halen en dan er weer in, en vervolgens later weer dezelfde handelingen uit te voeren

 

Admin: topics samengevoegd


Hallo, @gea123 

 

Heeft u al geprobeerd om de modem te resetten?


Hondrden keren helpt niet

kpn doet t ook via tool helpt niet


Mhm, als ik u was zou ik contact opnemen met KPN en een nieuwe aanvragen.


Hallo @gea123 heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en pas daarna de router herstart?

 


1 geen storing glasvezel lichten op groen

2 heb geen router

3 is vermoedelijk extern bij kpn ik zie dat het vaak voorkomt 

4 het is niet continue dus denk ik dat het niet aan mijn apparatuur ligt zie 3


Hallo @gea123 je hebt wel een router, dat is je modem, maar als je op glasvezel zit is het modem een router geworden zonder modem-functie.

 


nee ik heb een modem gekregen en geen router van kpn dat levert een provider standaard bij een abonnement en het maakt alleen binnenkomende signalen van de provider naar tv telefoon en computer

de router is een aanvulling (en heb ik niet) de router verdeelt de binnenkomende internetverbinding door een netwerk te creeeren en op dit netwerk kunnen apparaten verbonden worden via een netwerkkabel of draadloze wifi verbinding of het moet een soort modemrouter zijn maar ik zie nergens in de info dat kpn dat bedoelt het is ook niet voldoende krachtig dus moet je misschien denken om er zelf een tussen te plaatsen  en dat kan misschien die haperingen voorkomen, ik denk dat de boel aan het bufferen is geslagen.

daarvoor moest ik wel een beetje onderzoek doen want ik heb me er nooit in verdiept.

bedankt voor het meedenken


Hmm, goed dat je hier even over aan de bel trekt @gea123 want dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Als ik je lijn doormeet, zie ik ook vele verbrekingen terug, waarbij inderdaad de volledige verbinding wegvalt 🙁

Waar dit door veroorzaakt wordt is niet direct duidelijk. Het kan zijn dat er bij jou thuis iets mis gaat, maar het is ook mogelijk dat er iets met de lijn mis is, of dat ergens in een centrale iets fout gaat. Ik wil je dan ook aanraden om onze telefonische klantenservice te bellen via 0800 - 0402, op die manier heb je rechtstreeks contact met 1 van mijn collega's en kunnen jullie samen op zoek naar de oorzaak én oplossing!