Skip to main content

Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouwwoning. Voor internet en televisie is een glasvezelverbinding beschikbaar. Halverwege april heb ik gekeken op de website om eea te bestellen. Daarbij werd aangegeven dat de eerste activatiedatum 8 juni 2021 zou zijn. 

Omdat de gehele wijk al voorzien is van glasvezel leek me dat opmerkelijk. Na een telefoongesprek werd aangegeven dat het plaatsen van een bestelling een middel zou kunnen zijn om een verzoek in te dienen bij KPN NetwerkNL/VolkerWessels om de fysieke en administratieve oplevering te versnellen. Zodoende heb ik op 19 april telefonisch een bestelling voor internet en televisie laten plaatsen. Daarbij werd ook aangegeven dat ik een e-mail kon sturen naar de ‘nieuwbouw’ afdeling van KPN NetwerkNL met de postcode en het huisnummer om de status uit te vragen. 

3 dagen later kreeg ik van KPN NetwerkNL een e-mail (met een aanhef van een compleet andere persoon), dat de aansluiting gerealiseerd is. Ik heb dat telefonisch geverifieerd bij KPN-NetwerkNL en die bevestigde dat dit inderdaad goed opgeleverd was. 

Vanaf het moment van bestellen is het onmogelijk geweest om de status van de bestelling in te zien. Iedere keer dat ik daarnaar probeerde te kijken kreeg ik een foutmelding. 

Een aantal dagen later heb ik het bestelproces (gedeeltelijk) doorlopen (voor de duidelijkheid: uiteraard zonder uiteindelijk daadwerkelijk te bestellen) om te kijken of de activatiedatum inmiddels al vervroegd was. Op 26 april was dat het geval, de activatiedatum was vanaf dat moment 7 dagen later. 

Daarover heb ik opnieuw contact gelegd met de klantenservice om te kijken of de activatiedatum in jullie systemen kon worden vervroegd. Dat was niet mogelijk, waarop ik heb voorgesteld de lopende bestelling te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen die wel een correcte (eerdere) activatiedatum kende. Zo gezegd zo gedaan, de oorspronkelijke bestelling is geannuleerd, waarvan ik een bevesting ontving en de nieuwe bestelling (gelijke) geplaatst. Ook is een afspraak met een monteur op 7 mei gemaakt teneinde een en ander op te leveren en is aangegeven dat er op 7 mei contact zou worden opgenomen om te verifiëren of alles goed is verlopen.

Van deze nieuwe bestelling is het bekijken van de bestelstatus ook onmogelijk gebleken.

2 dagen later (28 april) ontving ik een e-mail dat de recentste bestelling is geannuleerd. Ik heb vervolgens een bestelling via de website te geplaatst. Daarvan ontving ik vrijwel direct een bevestiging. Na deze bevestiging kreeg ik echter geen verdere berichten meer. Ik kreeg daarom het vermoeden dat er mogelijk weer iets mis zou gaan lopen.

29 april heb ik weer contact gelegd met de klantenservice. In dat contact bleek dat de initiële bestelling roet in het eten gooit en nieuwe bestellingen automatisch annuleert of dat deze niet goed doorkomen. Deze medewerker heeft deze situatie doorgestuurd aan het Lion-team(?), die uiteindelijk deze bestelling correct konden annuleren zodat een nieuwe bestelling geplaatst kon worden. De medewerker gaf aan contact op te nemen na het ontvangen van een terugkoppeling en indien dat niet voor zaterdag 1 mei zou zijn ik zelf contact zou moeten opnemen.

Op 3 mei had ik nog geen bericht ontvangen en heb ik zelf weer contact gelegd. In dat contact is nogmaals een verzoek ingediend (waarbij schijnbaar ook diverse managers in de cc zijn meegenomen om de druk mogelijk wat op te voeren) bij het team om deze situatie op te lossen. 

Afgelopen vrijdag heb ik nogmaals contact gelegd om de status uit te vragen. Hierin is aangegeven dat de status bij het lion-team niet inzichtelijk is en ze kampen met grote druk en achterstand en dat het tot 3 weken kan duren voordat een verzoek wordt uitgevoerd. Ik heb de bestelling ruimschoots voor de verhuizing ingediend zodat ik eventuele issues voor zou kunnen zijn, dat lijkt niet te hebben geholpen en ik ben nu dus op zoek naar een alternatief, zoals een noodpakket teneinde wel internet (en TV) te hebben. Ook wilde ik over het niet opnemen van contact, waar dit wel toegezegd is en de algehele gang van zaken een klacht indienen. De medewerker gaf aan dat beide niet mogelijk zijn omdat er in de systemen geen bestelling is op het adres. Het feit dat ik thans internet van KPN heb (op de naam van mijn vrouw) en een mobiel abonnement gaven geen mogelijkheden.

 

 

Derhalve rest mij geen andere optie dan voornoemde uit te tikken en te verzoeken om te voorzien in een adequate oplossing voor de ontstane situatie. De oplossing kan wat mij betreft prima bestaan uit het toesturen van een noodpakket zodat we na de verhuizing wel een vorm van internet beschikbaar hebben tot de administratieve miskleun gecorrigeerd is.

Ook wil ik een klacht indienen over het uitblijven van contact en de intransparantie rondom de bestelstatus en adviseer ik jullie een mogelijkheid te creëren om dat te doen ook zonder een eventuele actieve bestelling voor jullie klanten.

Hoi @mvanderkraats87 . Welkom op het forum.

Erg jammer dat je zelf zo je best doet om alles in goede banen te leiden maar dat het dan misgaat buiten je eigen invloedsfeer.Ik beloof niks maar heb dit intern aangekaart. We gaan kijken of we die order er sneller uit krijgen zodat de weg weer vrij wordt.

Wanneer ga jij daar wonen?


Ik verhuis op 31 mei. Dus vanaf dan zou het fantastisch zijn.

 

Overigens een noodpakket (of een oplossing zo dat het te regelen is) zou ook prima zijn voor de tussenliggende periode.


De order is zojuist verwijderd. Er kan opnieuw besteld worden. Zou je dat kunnen proberen?

Laat even weten hoe dat verloopt en geef mij een seintje zodra je de orderbevestiging hebt. (die waar een klantnummer in staat)


Hi Erwin,

Ik heb inmiddels opnieuw besteld, ik heb de bevestiging ontvangen en (net daarvoor) ook een bericht dat de aansluiting kennelijk nog niet op tijd klaar is en de startdatum dus 1 juni is?

Een klantnummer kan ik niet terugvinden in die mails, maar wel het bestelnummer: SISH256091 Ik weet niet of je daarmee verder kan?

 

 


Volgens mij is de order al wat verder. Ik heb een nieuw klantnummer gevonden.

Hou er al wel rekening mee dat oplevering langer kan duren want ik krijg het vermoeden dat de fysieke kant van de zaak nog niet klaar is.

Laten we dit de komende dagen even in de gaten houden. Ik zal sowieso m'n best voor je doen met dat noodpakket als het niet gaat lukken vóórdat je over bent naar de woning. 


Inmiddels heb ik wat e-mailtjes gehad rondom de opleverdatum (die wordt elke keer met een dag verschoven). Schijnbaar is er ook extra onderzoek nodig. Een aantal van mijn buren hebben ook een bestelling gedaan en die geven aan dat er op 25 juni nog werk moet worden verricht (aan vermoedelijk de fysieke aansluiting in de wijk zelf) , maar dat in de tussentijd wel een direct online pakket beschikbaar wordt gesteld? 

Klopt dat? 


Ik kan weinig zeggen over je buren. In jouw geval zorg ik dat je een noodoplossing krijgt als die order niet op tijd geleverd kan worden.

Als er woensdag 26-5 nog geen duidelijkheid is, laat het mij weten en dan zorg ik voor een 4g dongle met tegoed. 

 


Ik krijg zojuist het bericht dat de bestelling pas 1 JULI kan worden opgeleverd. 

 

Is er een verklaring te geven waarom een en ander dusdanig lang op zich laat wachten en ik neem aan dat ik aanspraak kan maken op het noodpakket zodat ik per as. maandag wel over een vorm van internet/tv kan beschikken?


Je hebt KPN als provider en je hebt KPNNetwerk.nl . Die laatste verzorgt het fysieke deel van jouw aansluiting. Blijkbaar is daar vertraging opgetreden. Waarom? Geen idee. Misschien vergunningen, onvoorziene obstakels etc.  Als je hier meer info over wilt is het raadzaam om contact te zoeken met KPNNetwerk zelf: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Ik ga nu voor jou proberen om een noodpakket te regelen. Ik kom er snel op terug.


Heb je een SMS gekregen met logistieke informatie?


Ik heb het noodpakket inmiddels binnen, ik ben druk bezig geweest met verhuizen dus heb nog geen tijd gehad het uit te pakken maar blij dat dit in ieder geval binnen is. Ik kreeg gister echter ook een reactie van kpn netwerk nl en die gaven het volgende mee:

 

Wat vervelend om te horen dat het niet lukt met de bestelling bij uw provider. Er zijn echter geen problemen bij ons met de oplevering van de verbinding waardoor de bestelling vertraging kan oplopen. Wij hadden het adres op 21-04-2021 gereed gemeld en vanaf dat moment zal elke provider een bestelling kunnen plaatsen. Ik zie hiernaast ook geen andere opdrachten meer open staan. Alles is succesvol afgemeld en gereed voor gebruik. 

Op dit moment zal het probleem dus bij de provider liggen en zullen zij intern moeten uitzoeken waarom het niet lukt. 
 

 

Ook daar zijn dus geen issues bekend. Ben benieuwd waar het probleem nu uiteindelijk daadwerkelijk ligt?


@mvanderkraats87 . In een logtekst zie ik dat 31-5 een collega jou telefonisch heeft ingelicht over de vertraging. Wat heeft deze collega toen gezegd? Is er een uitleg gegeven?


Ik ben gebeld voor het aanbieden van een noodpakket (en die heb ik hier al natuurlijk). Verder had ik niet echt de gelegenheid ivm met de verhuizing, maar werd verder geen toelichting gegeven.


Erg vervelend dat we elkaar nu min of meer tegenspreken.  Ik ga hier verder induiken en probeer wat experts te raadplegen. Ik kom er snel op terug.


Ik weet meer. Er is een poorten tekort. Er is momenteel dus geen ruimte om jou in de centrale aan te sluiten. Er wordt wel aan gewerkt maar ik kan niet overzien wanneer dit klaar is. 


Dank voor je tijd, moeite en onderzoek. Ik ben benieuwd wanneer een en ander daadwerkelijk opgeleverd kan worden, maar we gaan het zien. 


Inmiddels enig tijd geleden dat ik hierop heb gereageerd, maar inmiddels werkt alles naar behoren en zijn we (weer) aangesloten via het kpn netwerk. 

 

Ik heb alleen nog steeds het noodpakket hier liggen, wanneer en waaarheen kan ik dat terugsturen?


Fijn dat het nu allemaal werkt. 🙂 Ik heb je een retourdoos gestuurd. Daar mag je alles ingooien. Hoeft alleen maar bij een PostNL punt afgeleverd te worden. Kosteloos uiteraard.


Dit lijkt veel op onze situatie. Ondanks toezegging is de aansluiting niet geregeld voor nieuwbouw woning.

We zijn het flink zat.