Skip to main content

Ben nu 3 weken bij kpn en heb echt enorme spijt. Heb echt heel vaak geen internet en tv in de avond. Wil s avonds gewoon tv kijken, maar geen signaal. Heel frustrerend. Overdag werkt het redelijk goed afgezien van wat korte dropouts. Lijn is op afstand doorgemeten en er valt niets te zien. Bij mijn vorige provider heb ik dit nooit gehad. Verbinding is gewoon niet stabiel. Valt me ook op dat vrijwel niemand in mijn buurt op kpn zit. 

Kan je iets vertellen over de situatie. Welke apperatuur heb je allemaal in huis, hoe is alles aangesloten?


Kpn box 12 en tp link versterkers (2 bedraad, 1 wifi). Regelmatig knippert het groene wifi lampje op de modem. Dropouts komen volgens mij door het wisselen van 2.4ghz naar 5ghz en vice versa. Alles werkt in principe, maar in de avond ligt de verbinding er vaak uit. Geen storingen volgens kpn website. 


Hoe is je tv ontvanger aangesloten? Rechtstreeks bedraad op de Experiabox?


Nee, via tplink


Nee, via tplink

Ja, dat kan niet. Gooi die TP-Links eerst eens achter in de kast en sluit de tv ontvangers gewoon bekabeld aan.


Ik denk dat daar de problemen al beginnen. Ik ben niet zo technisch als andere actieve forumleden en misschien klopt niet alles wat ik zeg maar de apperatuur is nogal gevoelig.

Vanuit de muur/meterkast is de box12 aangesloten en draaide er een wifinetwerk. Of heb je deze wifi uitgezet en doen de tp links hun werk. Hoe zitten deze precies aangesloten? Als accepoint of als router?


Nee, via tplink

@Jover74 die TP Link moet ertussen uit, de tv ontvanger moet je rechtstreeks aansluiten op de modem. Want een tv ontvanger heeft IGMP Snooping nodig. (Internet Group Management Protocol) En aan jou bericht te zien ondersteund deze TP Link geen IGMP Snooping. 


Die TP-Link apparaten zijn homeplugs 2 bedrade en een die ook al AP werkt.

Je TV loopt niet via een WiFi brug maar via een homeplug brug, Als je savonds TV kijkt heb je wat lampen aan en wellicht een wasje draaien.

Alle afname op je stroomnet is een interferentie en hierdoor vertraging op deze verbinding, Daarom speelt dit alleen savonds.

Eventueele interferentie kan ook bij nabij liggende woningen ( buren ) vandaan komen gezien stroomnet serieel zit aangesloten.

 

Zou je echt willen adviseren dit niet op deze wijze aan te sluiten gezien de kans op storing en de onmogelijkheid hier wat mee te kunnen of aan doen.

2 bedrade versterkers maakte de situatie voor mij helder, het zij geen versterkers ( WiFi ) maar homeplug adapter waarvan  1 van de 3 ook toevallig WiFi afgeeft…

Je richt hiermee je snelheid en stabiliteit te gronden, en dit zal om deze reden ten aller tijden teen zeerste worden afgeraden tenzij er echt ECHT... ECHT geen andere optie is.. ( ik zou zoeen systeem niet in huis willen )


Wat meet je bedraad. Dat is ook fijn om te weten. Verder zullen problemen afnemen als je de tv ontvanger rechtstreeks gaat aansluiten.


Wat meet je bedraad. Dat is ook fijn om te weten. Verder zullen problemen afnemen als je de tv ontvanger rechtstreeks gaat aansluiten.

Dat zegt heel weinig met een homeplug..

Noem het Powerline of Homeplug of Draadlozeverbindingset of noodoplossing

Ik noem het wel gewoon troep want dat is het, Als je er niet op kan vertrouwen en niks mee kan als het niet werkt is dat exact wat het is een kabel is goedkoper en beter alleen wat meer werk om aan te leggen...


Als je ook vaak geen goed internet hebt (veelal via wifi bij huishoudens) wat ik lees en spijt heb van je overstap, vind ik dit wel een relevante vraag. Misschien dat wij daar ook bij kunnen helpen.


Als je ook vaak geen goed internet hebt (veelal via wifi bij huishoudens) wat ik lees en spijt heb van je overstap, vind ik dit wel een relevante vraag. Misschien dat wij daar ook bij kunnen helpen.

Dat mag uiteraard maar als er homeplugs zijn en je het WiFi daarvan gebruikt gezien 1 van de 3 WiFi bied.. 

Ik weet zeker dat als er is aangegeven dat de lijn stabiel draait en je een meetapparaat direct op modem aansluit dat precies dan niet nabij de verwachte snelheid gehaald word.

En als je achter d'r homeplug zit het je met geluk 15Mbit en als dat 15Mbit stabiel was dan was het geen probleem... maar dat is het nooit.

 

Het grootste punt bij Homeplugs...

Ja maar het heeft altijd gedraaid.. ja dat kan..  een nu niet meer.. dat kan... hoe kan dit dan…

Door een interferentie die er nu wel is er eerder niet was, Oorzaak hiervan is amper to nooit exact te herleiden tenzij je spectrum analyse op je actieve stroomnet zet en dit monitored en stapsgewijs zaken op uw stroomnet gaat ontkoppelen kijken naar de gebruikte frequenties en/of dat deze in mindere mate verstoord worden door de uitgevoerde wijziging.

Met andere woorden.. het kan en niemand kan er wat aan doen...Â