Skip to main content

ZijnĀ  al 2 jaar bezig om goede wifi en tv te krijgen. 5 wifi punten gekocht. Vorige week nog monteur gehad....maar helaas na 5 dagen weer alles opnieuw op moeten starten en tv en wifi blijft weg vallen. We betalen 80 euro in de maand wat na 2 jaar nog niet werkt. Hebben nog de oude apparatuur van telfort....kpn word het niet eens tijd voor een oplossing? Misschien eens een nieuwe modem en interctieve tv kastjes op sturen????we zijn er echt klaar mee.

Hallo @Diana nancyĀ welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN en welk merk en type tv-decoder heb je in bruikleen van KPN? (voorheen Telfort (TFT))

Is de tv-decoder rechtstreeks op het modem aangesloten of anderszins?

Ā 


Moet ik vanavond kijken. Alles is draadloos, waardoor we ook 5 wifi punten versterkers hebben gekocht. Maar vind het zeer slecht dat het na 2 jaar nog niet werkt.Ā 


Hallo @Diana nancyĀ 

Alles is draadloos

Dat kan niet kloppen, want de tv-decoder van KPN werkt uitsluitend bekabeld.

Ā 


Het middelste lampje van de verbindingsset werkt niet. Kpn gebeld kan me niet helpen. Dus volgende week monteur. Appart dat als je bij kpn werkt iemand op afstand biet kan helpen. Zijn er hier mensen die weten waarom het middelste lampje niet brand?Ā 

AdminĀ 25-05-2022 14:45:Ā Topics samengevoegd


DVS1200/650/200? Verder is een dvs set niet gegarandeerd.

Je zou de devolo cockpit app kunnen downloaden en via een pc de dvs kunnen updaten en/of beheren. Verder is het altijd een optie om ze even opnieuw te koppelen. Zet ze beide in hetzelfde wandcontactdoos in elkaar en reset ze via de knop op de zijkant. Mogelijk dat het hierna weer werkt.Ā 

Anders even afwachten op de monteur.Ā 

AdminĀ 25-05-2022 14:45:Ā Topics samengevoegd


Helaas hebben we ook al geprobeerd. Echter gaat het middelste lampje niet branden.

AdminĀ 25-05-2022 14:45: Topics samengevoegd


Hoi @Diana nancy, welkom hier. Ik zie dat Jan al een aantal goede vragen heeft gesteld. De antwoorden op die vragen zijn wel nodig om hier verder mee te kunnen gaan.Ā Heb je inmiddels kunnen kijken welke Experia Box en welke tv ontvanger je hebt? Meestal staat de benaming op de voorkant van het apparaat. En anders kun je kijken op de sticker aan de onder/achterkant.

Ā 

Je geeft ook aan dat alles draadloos is. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat de tv ontvanger met een draadloze verbindingsset (via het stopcontact) verbonden is met de Experia Box, klopt dat?


Hoi @Diana nancy. We hebben je losse berichten samengevoegd met dit topic, na mijn reactie van vorige week.Ā 

Je geeft aan dat de tv ontvanger met een draadloze verbindingsset is verbonden. En dat hierop het middelste lampje niet brandt. Dat betekent dat de adapters onderling geen verbinding hebben. Opnieuw koppelen is dan meestal voldoende. Als dat niet helpt kan er iets anders aan de hand zijn. We hebben een handig kennisbankartikel om storingen met een draadloze verbindingsset op te lossen. Ik raad je aan die eens door te nemen,

Ā Als geen van de daar genoemde opties helpen, dan kan het ook zijn dat een of meer van je adapters kapot zijn. Dan zal deze vervangen moeten worden. Heb je de set via ons aangeschaft, en is dit minder dan twee jaar geleden. Dan heb je garantie.Ā 

Ā 

In het algemeen, vooral als dit vaker voorkomt, zou ik aanraden om de draadloze set te vervangen door een kabel.Ā