Skip to main content

Twee maand geleden zijn we overgestapt naar Hussel 50 mbtis/s. Mn twee grote pubers in huis klagen ontzettend over de slechte internetverbinding. Kan het zou zijn dat wij een oudere experiabox hebben die hiervoor niet geschikt is? Nu zet ik de router een aantal keren aan en uit per dag omdat eea te slecht is. ik heb een download en uploadsnelheid gemeten van tussen de 7 en 14 mbits. Veule en veul minder dus de de beloofde en verwachtte 50. wat kunnen we er aan doen? alvast dank voor reactie

 
Hussel Internet 50 Mbit/s

Welke experiabox heb je? Zijn deze snelheden bekabeld gemeten en wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot plaatsen zonder je postcode.


Beste Joep, dank voor  je reactie!  Het is een experiabox v8. hieronder het gevraagde screenshot

 


Ik neem aan dat je ook glasvezel hebt. Werkt het bekabeld wel goed? 


Geen idee of het bekabeld wel beter werkt. In verleden hadden we internet via de stopcontacten, maar die 'transformers’zijn kapot en sindsdien gewone wifi. Ja we hebben glasvezel.


Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hoi @Bas vd Worp, welkom op het forum!
Is het met de wifimanager verbeterd?


Hoi thomas, joep. ik heb/had de wifimanager ook al wat eerder gebruikt, die heeft oa van band gewisseld. Op 1 plek in huis was een verbetering van 9/10 naar 14/15. dus inderdaad een verbetering, maar komt dus niet in de buurt van de 50 (zit 1 muur tussen de experiabox en meetpunt en een metertje of 6). advsies van de wifimanager was een versterker aan te schaffen, waarin twee opties werden gegeven. Maar dat wil ik niet. Ik ging/ga er ook vanuit dat als 50 wordt geboden dat er dan ook waarden mogelijk moeten zijn die ver boven de huidige 15 (benedenverdieping) en 2 (eerste verdieping en ongeveer 8 meter afstand to de box) liggen. Dat de 50 niet gehaald wordt snap ik,  


Test eerst even bekabeld of je die 50 haalt want er kan ook iets mis zijn net de verbinding. Heb ik zelf ook gehad. Daarna gaan we nogeens naar je Wi-Fi kijken. Is dat wat?


Ik ben daar ook wel benieuwd naar, zou je dat kunnen testen @Bas vd Worp
Met 14/15 Mbit/s zou de wifimanager ook een gratis oplossing aan moeten bieden, krijg je die ook te zien?


hoi, wat ik eerder schreef die bekabeldingen zijn kapot en ik heb geen zin/geld ervoor over om nieuwe te kopen. Ja er werd inderdaad ook een gratis optie aangeboden (maar dan moest je al een kabel getrokken hebben), de andere geboden en betaalde oplossing waren 2 wifiversterkers. dank voor het meedenken, maar ik laat het er maar bij denk ik...


Als je ook TV van ons hebt kun je deze wifiversterkers ook aansluiten op de kabel daarvan. (je kunt de TV ontvanger dan weer op de wifiversterker aansluiten).
Zo hoef je geen extra kabels te leggen en heb je toch je wifibereik uitgebreid.
Omdat ze gratis zijn zou je het altijd gewoon kunnen proberen!


Hoi thomas, dank, we hebben tv van ziggo. 


Ah, dan gaat dat helaas niet op.
Desondanks zul je met de bekabelde wifiversterkers nog een hoop winst kunnen maken.
Ook al zet je deze een paar meter dichter bij je apparaten kan dit een merkbaar verschil maken!


Hoi @Bas vd Worp, het is inmiddels een paar dagen later.  Is het nog gelukt een oplossing te vinden? Heb je de wifiversterkers nog besteld?


Hoi @Thomas , nee niet besteld. Ik zal nogmaals de wifimanager doen en dan komt dat zeker weer als advies eruit en dan zal ik ze bestellen, of is er een andere manier? thnx.

 


Via de wifimanager is eigenlijk de enige manier om ze gratis te krijgen.
Laat ons vooral weten of het heeft geholpen straks!


Hoi @Bas vd Worp, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Is het nog gelukt de wifiversterkers te bestellen? Zoja, heb je nu beter wifi?


Nee niet besteld en dus ook nog geen betere wifi. Ik kon ze niet bestellen omdat ik nu na de meting (waarvan ik zelf geen resultaten zie, ook niet tijdens de meting waar ik eerder wel de download en uploadsnelheid zag bewegen), puur de melding krijg dat ik contact kan opnemen met kpn als ik niet tevreden ben. Ik krijg dus itt eerdere metingen en resultaten/berichten nu niet het aanbod te zien van de gratis versterkers. Ben trouwens vanwege die slechte wifi een kwartier bezig geweest om dit bericht goed te krijgen/deze pagina te laden etc...het lijkt wel 1999, ik mis alleen die oude faxgeluiden nog die er vroeger waren bij inbellen…..


Ik heb begrepen dat ie optie er uit is gehaald omdat de voorraad op is.


“hoi, wat ik eerder schreef die bekabeldingen zijn kapot en ik heb geen zin/geld ervoor over om nieuwe te kopen”

 

Je kunt de kabel, waarmee de tv is aangesloten op je router ook gebruiken om de laptop aan te sluiten. Daarmee kan je wel een test doen of bedraad internet wel goed werkt. Het spijt mij als ik er overheen heb gelezen, maar het lijkt erop, dat je de wifi wil verbeteren maar onduidelijk is of de bedrade verbinding wel zijn werk doet.


oh ja, vergeet ik erbij te zeggen dat het resultaat van de metingen is 1 a 2 mbits...en dan krijg ik als digitaal antwoord na de meting dat dit de maximaal haalbare snelheid is!!!! terwijl het 50 moet zijn. Ik word steeds bozer en gefrustereerder en ga een klachtbrief schrijven. na iedere meting zijn de kanalen aangepast en een paar keer kon ik niet op start of ga drukken omdat die button niet verscheen.

 

 


Ik heb begrepen dat ie optie er uit is gehaald omdat de voorraad op is.


dank je voor reactie Joep!


Goedemorgen @Bas vd Worp, dat zijn geen snelheden om blij van te worden inderdaad!
Ik kan zo snel niets vinden over de voorraad van de experia wifi's maar met deze snelheden kan je de wifimanager waarschijnlijk ook niet optimaal doorlopen. Is het mogelijk dit eens dichter bij je experiabox te doen waar je iets betere snelheden haalt? 
Je kunt hierover trouwens ook altijd met ons bellen op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen real-time altijd even met je meekijken/denken.


vandaag goed tel contact gehad met klantenservice, die de tip gaf dan wat dichter bij het modum te gaan staan bij de metingen (omdat bereik bij slechte plekken te slecht is voor meting)...dat gedaan>>maar dan komt er weer een waarde uit die te hoog is en mij dus niet de opties geeft van die versterkers. Daarna nog 5 keer geprobeerd op andere plekken, maar ik krijg de cirkel niet rond...de tweede meting lukt niet en ik kan eea niet afmaken/afronden om tot bestelling te komen. Vandaag wel 10 metingen gedaan. Ik ben er nu helemaal klaar mee, frustratie nog hoger.  Wat mij betreft sluiten we dit onderwerp op het forum nu af. Ik ben mn vertrouwen in KPN en de wifimanager in bijzonder op dit gebied kwijt en heb geen zin er nog meer tijd in te investeren.

 


Hoi Bas, ik snap je frustratie helemaal. Je bent nou al 17 dagen bezig. Ik begin me toch wel af te vragen of die v8 nog wel goed is. Zou je toch niet even je laptop met een kabeltje aan de experiabox willen hangen en dan een speedtest willen doen.  Misschien komt er wel helemaal geen 50 Mbit/s binnen!!