Skip to main content
experiabox geeft geen verbinding.

 

vervolgens na paar seconden weer als onderstaand

 

Vervelend. Ik zie wel flink wat lijnfouten in 10minuten. Kan zijn dat er wat mis is in de koperkabel.

Een moderator kan je lijn doormeten.

Heb je je profiel al ingevuld?

 

Ziet de aansluiting er nog netjes uit?


Vervelend. Ik zie wel flink wat lijnfouten in 10minuten. Kan zijn dat er wat mis is in de koperkabel.

Een moderator kan je lijn doormeten.

Heb je je profiel al ingevuld?

 

Ziet de aansluiting er nog netjes uit?

profiel is ingevuld.

Wat bedoel je precies met netjes ? oxidatie aan de aansluiting of iets anders ?


Ja dat. En is het heel oud of redelijk recent.

Is het 1 kabel tussen aansluiting en modem en meer (binnengeleiding)


Ja dat. En is het heel oud of redelijk recent.

Is het 1 kabel tussen aansluiting en modem en meer (binnengeleiding)

is redelijk oud (jaar of 7-8 geleden her aangesloten)

Er zit na het telefoon aansluitpunt nog een kast voor afsplitsing voice/internet, daarachter modem.

Ik zal het aansluitpunt nog eens loshalen en de draden schoonmaken/iets inkorten.

 


Er zit na het telefoon aansluitpunt nog een kast voor afsplitsing voice/internet, daarachter modem.


Zit die nog tussen je aansluitpunt en de Experiabox?, dan moet je die verwijderen.
Waarschijnlijk is die splitter de oorzaak van de lijnfouten en storingen.


ok, bedankt, ga ik die ertussenuit halen:thumbsup:


Ja splitter kan inderdaad rare metingen geven. Ertussenuit en hup, weg probleem.

Is dat gelukt? Hoe draait hij nu mbv lijnfouten?


Ja splitter kan inderdaad rare metingen geven. Ertussenuit en hup, weg probleem.

Is dat gelukt? Hoe draait hij nu mbv lijnfouten?

 

De splitter zit er nu nog tussen want met alleen vanaf de aansluiting naar de dsl ingang van de box kreeg ik geen verbinding, is er bij de experiabox v9 altijd zowel een pstn als dsl kabel nodig ?

Als ik beide gebruik dan werkt het 'gelijk’ 


Ja splitter kan inderdaad rare metingen geven. Ertussenuit en hup, weg probleem.

Is dat gelukt? Hoe draait hij nu mbv lijnfouten?

 

De splitter zit er nu nog tussen want met alleen vanaf de aansluiting naar de dsl ingang van de box kreeg ik geen verbinding, is er bij de experiabox v9 altijd zowel een pstn als dsl kabel nodig ?

Als ik beide gebruik dan werkt het 'gelijk’ 

 

Kabel vanuit de aansluiting moet in de DSL. Dan zou hij het gewoon mketeh doen.


Hi @Jos vastenhoud, ik zie dat je al uit is gelegd dat de splitter absoluut niet meer noodzakelijk is en wellicht zelfs de bron is van alle ellende, is het inmiddels gelukt om een rechtstreekse kabel aan te sluiten tussen je aansluitpunt en de DSL poort van je V9?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel  :slight_smile: