Skip to main content

Hallo,

 

De afgelopen tijd valt bij ons regelmatig het internet uit. Ik heb het dan over de bedrade aansluiting. 
Wifi via de experiabox blijft wel beschikbaar en de tv blijft zijn zenders ook gewoon ontvangen.

 

Een reset van de experiabox verhelpt het probleem eigenlijk altijd wel maar geeft geen permanente oplossing.

De ene keer blijft het internet daarna een paar uur werken maar soms moet de reset al na 5 minuten plaats vinden.

Ik heb al een harde reset gegeven, terug naar de fabrieksinstellingen en zelfs al een andere v10 experiabox aangesloten maar ook dat werkt niet.


De setup zoals ik hem nu heb staat is:

Van de experiabox bedraad naar een switch, vanaf de switch bedraad naar de Arris tv box, bedraad naar de PS4 en bedraad naar de TP-link deco voor eigen WiFi netwerk. De tv werkt altijd, de PS4 en de eigen WiFi verliezen internet signaal.

hopelijk is hier een oplossing voor te verzinnen.

 

groet,

Paul

Wat voor switch heeft u? Merk en type?


Moet ik straks even checken maar zou er niets mee te maken moeten hebben. Deze switch ligt er nu een kleine week tussen. Voorheen waren de kabels die nu in de switch zitten rechtstreeks aangesloten op de experiabox en toen had ik dezelfde problemen. 
 

De switch heb ik ertussen gelegd om uit te sluiten dat 1 van de uitgangen op de experiabox defect was. 


En heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Glasvezel verbinding


Hoi @Dinpau . Zo te lezen ben je in luxueuze positie dat je twee v10's hebt. 

Ik denk dat we hiermee de experiabox als boosdoener kunnen uitsluiten.  Heb je de kabel die naar de switch gaat al eens proberen te vervangen? 

Mijn advies zou zijn om het (tijdelijk) zo sober mogelijk aan te sluiten. Herstart voor de zekerheid ook even je glasvezel kastje (30 seconden spanningloos)

 

Experiabox → kabel → ps4  En dat een tijdje testen. Als het probleem zich voordoet, andere kabel proberen.

Mocht de storing blijven, wil ik ga graag weten. 


Dank voor je reactie Erwin, ik kan de kabel naar de switch wel eens vervangen maar ben bang dat daar het probleem niet zit. Deze switch zit er nu 1,5 week tussen maar het probleem deed zich ook al voor toen de kabels nog rechtstreeks in de experiabox zaten. 
 

in deze tijd van thuis werken en kinderen die online les krijgen is het nogal lastig om de verbinding heel sober aan te sluiten. De PS4 heeft wat mij betreft lage prioriteit maar daar denken de jongens heel anders over ;-)

 

ik zal wel de glasvezel aansluiting spanningsloos maken en de experiabox eens terugzetten naar de fabrieksinstelling. 


Haha, ik snap het. De PS4 is in veel huishoudens bijna heilig ;-)

Mocht je deze stappen gedaan hebben en de ellende blijft, kijk ik graag met je verder. 


De problemen zijn voorbij. Ik vermoed dat het met een ip-conflict te maken heeft. Ik heb nu direct na de experiabox mijn tp-link Deco router liggen en van daaruit gaat het internet verder het huis in. 
sindsdien geen problemen meer gehad. 


Dank voor de update en ik ben blij dat je het zelf hebt kunnen oplossen. Mocht er ooit iets anders zijn, weet je mij te vinden.