Skip to main content

Ik ben sinds een korte tijd overgegaan naar Glasvezel zonder problemen, Ik was bezig met het downloaden van een game vanuit Steam en merkte ik dat ik heel weinig download speed heb namelijk 8mb/s. Heb contact opgenomen met de klantenservice, na een lang gesprek heb ik mijn internet verhoogd van 50mb/s naar 100 mb/s, met het idee dat het probleem wellicht verholpen kon worden. Ben vervolgens weer bezig geweest met het downloaden van de game om te kijken hoeveel me download speed is geworden, bleek het 10 tot 11 mb/s te zijn. dat is natuurlijk erg laag. De speed test heb ik ook meerdere malen uitgevoerd en die geeft een downloadspeed van 91 mb/s. Ik heb het ook op meerdere platforms geprobeerd om te kijken of het alleen lag aan Steam maar ook op Epic en battle.net bleek het dezelfde 10mb/s te zijn. Ook op de browser probeerde ik iets down te loaden en bleek ook daar de downloadspeed 10mb/s te zijn. Heb weer contact opgenomen met de klantenservice maar na meerdere malen oplossingen te proberen verwees ze me naar het Forum  van KPN. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Houd je er wel rekening mee dat speedtest in Mbits/s rekent en het bij downloads meestal om MBytes gaat? Dat scheelt dus een factor 8.


Naast de terecht opmerking van RBxx (MB/s of Mbps scheelt een factor 😎. Even ter verduidelijking: het is niet zo, dat alles op internet over de hele wereld binnenkomt met 100mbps, als je een 100mbps connectie met de Server van KPN hebt.

Internet zit vol vertraging, Je kunt KPN alleen verantwoordelijk houden voor alles wat na de servers van KPN zit.


Jaa, dat gedeelte van Mbits/s en Mb/s was ik niet erg scherp in.

Ik wil jullie graag bedanken voor jullie reacties.

 

Met vriendelijke groet,

Amghad Elantary