Skip to main content

De laatste tijd is ons internet traag, internet pagina’s laden duurt lang, 1 meter buiten en streamen loopt vast (normaal nooit problemen mee gehad).

 

we hadden opgezocht dat we op onze locatie ongeveer 150 mbs kunnen ontvangen, in ons abbo zit 100mbs..

 

als ik de kpn test doe zeggen ze dat ik 50mbs gebruik, maar als ik download op mijn computer (met kabel) download in met Max 8 mbs.

 

wat is er mis..

Hoi @CBCnieuw en welkom op het forum! Ik doe voorzichtig de aanname dat de snelheidstest via de wifi is gedaan, dus ik wil je eerst aanraden om de Wifi Manager door te lopen. Als je veel aan het downloaden bent op je PC raad ik je sowieso aan om deze bekabeld aan te sluiten als dit mogelijk is. Dat zorgt voor de meest stabiele en snelle verbinding. De MB's die je per seconde downloadt zijn overigens niet hetzelfde als de Mbit/s snelheid die in je abonnement zit. Hier kun je daar meer over lezen. Samengevat: 

Wil je uitrekenen hoeveel MB’s per seconde je kunt downloaden met een bepaalde snelheid? Dan kan dat dus door je Mbps door 8 te delen.

Wanneer je bijvoorbeeld een internetabonnement hebt van 50 Mbps, dan houdt dit in dat je 50:8 = 6,25 MB per seconde kunt downloaden. Wanneer je een bestand van 25 MB (bijvoorbeeld een grote Powerpoint presentatie) wilt downloaden zal dit 4 seconden in beslag nemen.

Heb je een internetabonnement van 100 Mbps? Dan is het bestand in slechts twee seconden binnen (100:8 = 12,5 MB per seconde).